Side 41 av 51

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:03 apr 2011 20:49
av EXS
et par bilder til av nydusjet bil 8)

Bilde

Bilde


@inzne:

titan deler er dyrt... du vet jeg holder meg til bakgårdstuning :lol:

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:03 apr 2011 21:39
av Mr_Storbrua
siste bildet fra vaskehallen på toyota eller?

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:03 apr 2011 22:45
av EXS
nei vaskehallen på esso Fevik :wink:

nå trenger jeg noen innspill fra dere motorhviskere igjen :D

etter og fått kjørt litt med det nye innsuget så har jeg nå tilsynelatende mistet noe på bunnen men fått det igjen på slutten, problemet er da at jeg bare har rundt 1500-2000rpm igjen og gå på....

så slik det er nå så er motoren litt gurglete opp til ca 4500-5000 rpm også slår den skikkelig inn etter det hva kan dette være? er det noe jeg kan gjøre for og få den til og reagere litt tidligere? justere tenning (og itilf hvordan)? (kjører alltid på 98) er "gurglingen" at den får for lite eller for mye bensin? er det noen "enkel" måte og flytte turtalls sperra på en vvt-i motor med denzo styring?
vi var så vidt inne på dette med litt større dyser men fikk vel ikke noe endelig avklaring på det?

eller er dette prisen jeg må betale for og kjøre med oversize spjeld og manifoil?

Re: G6r logg. motor innspill

Legg innLagt inn:03 apr 2011 23:32
av inzane2012
men du vet espen, det koster å vere kar ;) og denna bilen her begynner å fortjene noe litt mer gromdeler nå ;)

Re: G6r logg. motor innspill

Legg innLagt inn:03 apr 2011 23:36
av EXS
du skal få stående applaus visst du klarer og finne noen gromdeler til akkurat denne motoren ;)

Re: G6r logg. motor innspill

Legg innLagt inn:04 apr 2011 10:16
av ArildM
Du har ikke hjernen til den andre motoren å prøve med? Evt sette på både større dyser og hjerne for å få den mest mulig lik den motoren du henta deler i fra?

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:04 apr 2011 19:13
av EXS
bytta dyser dyser idag, fra 180cc til 260cc og det virket som jeg fikk tilbake noe respons i mellomregisteret :) en annen forskjell på de "nye" dysene er at de har 12 fordelingshull fremfor 4 i de gamle. Neste på agendaen er og undersøke litt om chipping/omprogrammering av motorstyring


merker jeg finner på unnskyldninger for og ut og kjøre nå :P har kjørt på butikken for samboeren 3 ganger idag

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:10 apr 2011 17:39
av EXS
da har jeg funnet ut hva neste steg på motoren blir, kommer rett og slett til og stroke 3zz`en til 1,8L , kjøper nye rådelager og stempelringer og flytter veivaksel og stempler over fra 1zz motoren + seff dyser og manifoil men det er jo allerede gjort :)... vil da også få litt høyere kompressjon en 1zz`en har org,

en kar på et engelsk forum gjorde dette og endte opp med i overkant av 140 hk

så får det briste eller bære :lol:

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:10 apr 2011 18:24
av inzane2012
i like it :)

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:11 apr 2011 00:13
av EXS
hvor mye pleier slike rådelager og stempelringer og ligge på i pris?

er vel også mulig og "gjenvinne" de som allerede står på visst de ser ok ut... men hvordan vet jeg at de er ok?? hva et tegn på slitasje o.s.v.

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:11 apr 2011 00:22
av john_e
EXS skrev:hvor mye pleier slike rådelager og stempelringer og ligge på i pris?

er vel også mulig og "gjenvinne" de som allerede står på visst de ser ok ut... men hvordan vet jeg at de er ok?? hva et tegn på slitasje o.s.v.
Slitte lager har ofte striper og "brente" soner der ett eller flere lag har blitt slipt vekk :)

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:11 apr 2011 04:03
av inzane2012
john_e skrev:
EXS skrev:hvor mye pleier slike rådelager og stempelringer og ligge på i pris?

er vel også mulig og "gjenvinne" de som allerede står på visst de ser ok ut... men hvordan vet jeg at de er ok?? hva et tegn på slitasje o.s.v.
Slitte lager har ofte striper og "brente" soner der ett eller flere lag har blitt slipt vekk :)
dobbeltpost, sletta den ene jeg :)

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:13 apr 2011 19:29
av EXS
da var motoren på operasjonsbenken og jakten på veivaksel har begynt
Bilde

trodde bare det var og hive av bunnpanna og skru ut akselen slik det gjøres på eldre motorer, men det stemte jo ABSOLUTT ikke :evil:

så planen min om og bytte veivaksel på bilen imens motoren står i bilen kan jeg bare glemme... stort sett hele motoren må demonteres

litt av delene så langt
Bilde

kamdrev og trigger hjul
Bilde
Bilde

her dreit jeg meg loddrett ut rett og slett, trodde jeg kunne dra stemplene ut nedenifra.... det funket SVÆRT dårlig og nå får jeg de ikke opp i sylinderen igjen og jeg får ikke dratt de lenger ned p.g.a. stemplene sin asymmetriske form..... noen forslag på hva jeg kan gjøre her? er ikke krise uansett da jeg strengt tatt kun trenger veivakselen... er rimelig sikker på at stengene er like på 3zz`en og 1zz`en , skal faktisk være tykkere stenger på 1,6literen

Bilde

slik så stort sett alle lagrene ut
Bilde

fikk tilslutt etter mye banning og knoting delen jeg var ute etter :)
Bilde

Re: G6r logg. stroking

Legg innLagt inn:13 apr 2011 19:58
av Mr_Storbrua
Artig tråd og følge med på dette :) Har du noe utdanning innen bil? Eller kun hobbymekaniker?

Re: G6r logg. stroking

Legg innLagt inn:13 apr 2011 20:06
av EXS
Mr_Storbrua skrev:Artig tråd og følge med på dette :) Har du noe utdanning innen bil? Eller kun hobbymekaniker?
som det sikkert kan sees på mange av "prosjekta" mine så er jeg kun hobbymekaniker, drevet med biler i 12 år av og på så har litt grunnkunnskaper, men som eksempelet med stempelene viser så er jeg fortsatt inne i en læringskurve ;)