Side 41 av 73
Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...
Legg innLagt inn:19 jun 2012 20:15
av Audun F
Da har jeg fått svar fra tilsynet...
"I utgangspunktet må TÜV dokumentasjonen henvise til riktig variant. Jeg ser at det er samme delenummer på settet til W2 og W 20. Dersom du kan fremlegge noe som underbygger det du sier om likhet slik som utskrift fra delekataloger o.l. kan settet godkjennes selv om ikke utgaven er tatt med i dokumentasjonen."
Kikket litt på delenr, og det er de samme delenr for SW21 og SW20 - så da burde det være greit. Jeg skal for sikkerhets skyld stikke innom Toyota her og få de til å lage et skriv på dette så jeg er helt sikker
Me like
Utover det så går det så smått fremover med sammensetning. Er snart 100% på bensinslanger og rør, så nå er det bare å få kjølerør og koblinger på plass + aircondition røra... Fikk en utrolig lett pakke med lydempingsmatter her om dagen også, skal bli spennende å montere de etterhvert. I mellomtiden er det litt småplukk her og der som settes på plass...
Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...
Legg innLagt inn:19 jun 2012 20:39
av Audun F
Sånn helt ut av det blå lurte jeg på om det ville ha noe for seg å bytte dysene som sitter på min 5SFE til noe bedre (såfremt de passer fysisk). Jeg har byttet til Warlbro 255 pumpe allerede, men uten andre oppgraderinger er det vel ingen vits?
Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...
Legg innLagt inn:19 jun 2012 21:05
av 3rlend
er nok ingen vits

du blir å få for mye bensin å bilen går dårligere

om du ikke har e85 i nærheten?
Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...
Legg innLagt inn:19 jun 2012 21:08
av Audun F
3rlend skrev:er nok ingen vits 
du blir å få for mye bensin å bilen går dårligere 
om du ikke har e85 i nærheten?
Eh, vil vel ikke satse på at det funker / er tilgjengelig hele tiden

- Ellers - takk for svar!
Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...
Legg innLagt inn:20 jun 2012 06:37
av Audun F
Ja, jeg vet den er støvete
Prøvemontering... 245.jpg (292.84 kiB) Vist 349 ganger
Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...
Legg innLagt inn:20 jun 2012 07:40
av 3rlend
jeg sammenligner bilen din med mykporno

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...
Legg innLagt inn:20 jun 2012 12:32
av magnesmurf
Audun F skrev:Sånn helt ut av det blå lurte jeg på om det ville ha noe for seg å bytte dysene som sitter på min 5SFE til noe bedre (såfremt de passer fysisk). Jeg har byttet til Warlbro 255 pumpe allerede, men uten andre oppgraderinger er det vel ingen vits?
Null poeng i å oppgradere dyser. Dysenes jobb er jo å levere og forstøve bensinen for å gi optimal blanding inn i sylinder. ca 13 deler luft og 1 del bensin.
Så lenge dysene klarer å levere det de skal må du ha mer luft inn for å få mer power
Letteste vil nok være en ny kamaksel, større luftfilter og eksos med mindre motstand.
Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...
Legg innLagt inn:20 jun 2012 14:57
av 3rlend
magnesmurf skrev:Audun F skrev:Sånn helt ut av det blå lurte jeg på om det ville ha noe for seg å bytte dysene som sitter på min 5SFE til noe bedre (såfremt de passer fysisk). Jeg har byttet til Warlbro 255 pumpe allerede, men uten andre oppgraderinger er det vel ingen vits?
Null poeng i å oppgradere dyser. Dysenes jobb er jo å levere og forstøve bensinen for å gi optimal blanding inn i sylinder. ca 13 deler luft og 1 del bensin.
Så lenge dysene klarer å levere det de skal må du ha mer luft inn for å få mer power
Letteste vil nok være en ny kamaksel, større luftfilter og eksos med mindre motstand.
Skal ikke sugemotorer ha en viss motstand i eksosen ?
Re: Nordic Customs - '91 MR2 USDM
Legg innLagt inn:20 jun 2012 17:42
av magnesmurf
Det er mest to taktere som er avhengig av motstand i eksosen
4 takst motorer trenger ikke mye motstand. Holder med motstanden i eksos manifold.
Etter den går motoren bedre med større eksos og ved fjerning av katalysatorer.
Re: Nordic Customs - '91 MR2 USDM
Legg innLagt inn:20 jun 2012 18:26
av john_e
På 4-taktere handler "motstand" om rørdiameteren og lengden på grenrørene, som verken skal være for stor eller for liten.
Man kan justere hvor i turtallsregisteret man vil ha makseffekten ved å justere grenrørsdiameter og lengde.
Enkelt om rørdiameter:
Hvis den blir for stor, får man vacuum og drar man bensin og luftmix ut fra sylinderen.
Hvis den blir for liten, får man eksos som ikke rekker å slippe ut, og derfor mindre plass til brennbar mix.
Det å få mye effekt ut av sugemotorer er ikke ukomplisert

Re: Nordic Customs - '91 MR2 USDM
Legg innLagt inn:20 jun 2012 20:59
av Audun F
john_e skrev:Det å få mye effekt ut av sugemotorer er ikke ukomplisert 
Så kjekt at jeg bare kommer til å slumpe sammen noe da
(hvordan vet man hvilken dim man skal bruke?)
Var forresten på Toyota i sted for å få utskrift fra deleregisteret. Det ordna seg sånn nogenlunde, men jeg måtte dobbeltsjekke alle delenummerne - og der var det litt avik fra den SW20 modellen som vi fant. Så - da tok jeg skjeen i egne hender og har prøvd å finne SW20 biler som bruker samme dlenr som min '91 SW21. Da endte jeg opp med en SW20L-AJMZFW (1989 modell) som jeg kan bruke forran og SW20L-ACMZZA (1992 modell) som jeg kan bruke bak. Jeg kjenner jeg blir mer og mer imponert over ingeniørene til Toyota

Re: Nordic Customs - '91 MR2 USDM
Legg innLagt inn:23 jun 2012 14:47
av Audun F
All respekt til Toyota Lier
246.jpg (177.37 kiB) Vist 279 ganger
Re: Nordic Customs - '91 MR2 USDM
Legg innLagt inn:04 jul 2012 05:06
av Audun F
Må bare få si at Runar i Faggruppa: Kjøretøy hos Statens vegvesen Region sør var veldig imøtekommende med tanke på bytte til coilovers på bilen min. Det hadde man ikke trodd
KW Variant 3 bestillt

Re: Nordic Customs - '91 MR2 USDM
Legg innLagt inn:09 jul 2012 09:23
av Bamsemoms
Må si du har fått gjort en del siden sist jeg snakket med deg

Får ta meg en tur bort å se på bygge ditt Audun

Re: Nordic Customs - '91 MR2 USDM
Legg innLagt inn:07 aug 2012 19:21
av DanielJ