Side 42 av 51
Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:13 apr 2011 20:16
av ArildM
Bra vi er flere, har enda ikke prøvd å demontere en motor jeg selv

Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:13 apr 2011 20:34
av Mr_Storbrua
har demontert en motor 1 gang.. Å det var på skolen. Har ikke så eldig lyst til å gjøre det igjen.. Eller... kanskje en gang... hehe

Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:13 apr 2011 20:40
av EXS
try and fail...fail and learn

eneste måte og lære på
kan noen fortelle meg eller oversette bore and stroke delen i dette skjemaet for meg, lurer på og prøve og bruke 1zz veivaksel og 3zz stempel og stenger..... eller vil det bli konflikt noen plass? blir endel høyere kompresjon ihvertfall og hva betyr 3.60 og 3.21??

Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:13 apr 2011 21:14
av Mr_Storbrua
Hva tenker du på med bore and stroke? Bore er vel borringa? Og stroke er slaglengda?
Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:13 apr 2011 21:27
av EXS
fant utav det

var bare mål i mm og tommer
Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:13 apr 2011 22:20
av Drafter
Pent utseendet
Hvor mye tror du at du får hentet ut av stroker kit da? (lengre råder og andre stempler og veiv)
fra 1,6 til 1,8?
Leit at det er kjede på den, ser jo fordelen med lang levetid men drit hvis du skal trimme det da?
Åssen timer man egentlig opp med kjede? Samme som med reim?
Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:13 apr 2011 22:34
av EXS
Drafter skrev:Pent utseendet
Hvor mye tror du at du får hentet ut av stroker kit da? (lengre råder og andre stempler og veiv)
Leit at det er kjede på den, ser jo fordelen med lang levetid men drit hvis du skal trimme det da?
Åssen timer man egentlig opp med kjede? Samme som med reim?
takker

regner med og hente ut i overkant av 30 hk ekstra ved stroking + bytte av gass spjeld og manifoil + større dyser og høyere komp
ang timinga så har jeg ikke peiling

er jo variabel ventil timing org
Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:14 apr 2011 17:28
av Haugrud
Ja, du timer opp på samme måte som med kjede, men ofte litt annen fremgangsmåte når en skal snu de to gangene rundt for å kontrollere at det går rundt! Ofte at motorer med kjede må snus flere enn to ganger for at merker skal stemme.
Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:21 apr 2011 19:28
av EXS
litt vasking av motor rom

Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:21 apr 2011 19:30
av mr2storbrua
Pent

Skulle nesten hatt før- og etter-bilder, men du ville kanskje ikke vise hvor ille det var?

Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:21 apr 2011 19:45
av ArildM
Ser bra ut dette
Fått motoren i sammen igjen også ser det ut som

Går den bra nå eller?

Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:21 apr 2011 20:02
av EXS
har ikke stroket enda, bare lagerene jeg trenger koster nesten mer en en brukt blacktop
så foreløpig ligger bare veiv og staker og venter i delehylla.
ang før bilde av motor rom så tror jeg ikke at jeg har noe liggende dessverre

Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:21 apr 2011 20:42
av ErikG
Ang timing av kjedet på zz motorene er det veldig enkelt. Er tre gull merker på kjedet, to skal oppe på kammene og det siste skal på veiva. Eneste du må passe på er at du ikke låser vvt-i controlleren.
Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:22 apr 2011 05:30
av inzane2012
ser meget neat and tidy ut det motorrommet ditt espen

likte veldig godt innsuget, gjorde seg i svart ja

Re: G6r logg. stroking
Legg innLagt inn:22 apr 2011 08:57
av ArildM
Spesielt men meget fint stuk
