TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #315664  av ArildM

:shock: Dæven, snakk om å bli rundlurt. Lenge siden du har kjøpt bilen? Dette er jo svært stort brudd på en evt kjøpekontrakt :!:
 #315667  av ina

er det tilfeldigvis noen her som har studert i thailand? noe teknologi? eller veit om et greit universitet rundt pattaya området?
er ung og har lyst til å finne på no spennende, siden jeg fortsatt har muligheten..
 #315676  av angrykid

Giske, dette kan du lett ta med en advokat, og få dekket utgiftene, eller hevet kjøpet mot at du får tilbake alt du har betalt i avgifter på bilen. Du kan også bruke forbrukerombudet å sette de på saken. Dette er definitivt brudd på kontrakten å ikke opplyse om noe slikt. :)
 #315730  av Giske

ArildM skrev::shock: Dæven, snakk om å bli rundlurt. Lenge siden du har kjøpt bilen? Dette er jo svært stort brudd på en evt kjøpekontrakt :!:
Jeg kjøpte den vel i midten av oktober 2008...

Angrykid: Har vurdert å ta det med advokat, men er så redd for å ikke komme noen vei med saken og sitte igjen med en advokatregning som er på det dobbelte av hva det koster å fikse det :?
 #315749  av JK86

ja jeg er nysgjerrig på historia jeg oxo. me masse snuskedetaljer. BRING IT ON :D :D
 #315766  av angrykid

Giske; jeg hadde definitivt rådført meg med forbrukerombudet først og fremst. De er gratis, samt at man får en generell veiledning og tips til hvordan man kan angripe saken.

Hvis dere har kontrakt på dette, og selger på ingen måte har nevnt noe om dette i hverken kontrakt eller muntlig, så sliter han uansett. Har du i tillegg vært SMART, og dokumentert det du sier med plenty med bilder, så er du rimelig godt skodd til å kunne angripe selger i en rettssal. :) Lykke til videre i allefall.
 #315767  av Giske

Kjøpte den av en fyr fra Fredrikstad. Legger ikke ut navn her, men kan sikkert sende pm dersom det er noen som er spesiellt intr.

Fant plutselig ut på en fredag at jeg ville ha ny bil..drar hjem fra skolen, finner fin bil på nettet, ringer på den og avtaler et møte følgende mandag.
Blir oppringt på lørdag, bilen hadde begynt å fuske litt, men det var ikke noe den hadde gjort tidligere, begynte med det dagen etter jeg ringte. En kompis av han sa at det sannsynligvis bare var en vakumslange, for han hadde kikket på den.

Jeg hadde jo hørt utallige historier fra kompiser som hadde litt problemer med motor o.l bare pga en vakumslange, så dum som jeg var, så tenkte jeg ikke stort mer over det.

Kikket på den på mandagen, virket grei, noen morkne vakumslanger og thats it. Kjøpte den på tirsdag ( :roll: )

Så begynte vi med kontrakten, brukte standardkontrakt fra NAF, når vi kom til spørsmålet, "har bilen problemer med motoren", nektet han å skrive, ja, eller nei. Allerede da burde jeg jo begynt å lukte lunta..(men neida)
SÃ¥ han skrev "vet ikke" i kontrakten..

Fikk bilen hjem, gikk over alle slangene, men fant ikke ut hva det kunne være allikevel, noen vakumslange var det ihvertfall ikke! Bilen har gått som en bøtte med dritt siden, men dagen før nyttårsaften var det jaggu nok. Noen av dere har kanskje sett hva jeg skrev tidligere i denne tråden, men kan ta den korte versjonen og si at bilen brukte over 2.5 Liter olje på veien hjem(65 mil, en tur jeg aldri skulle tatt) og den stoppet 2 km hjemmefra på avkjøringen til e18. Gudskjelov fikk jeg ikke start på den igjen, ellers hadde jeg vel skjært den..
Og det var enden på visa, åpnet motoren etter å ha bestemt oss for å overhale den..

Djeez, at jeg aldri lærer!
Sikkert mange av dere som rister litt på hodet nå, går det virkelig ann å være så naiv?
:oops:
 #315773  av celicat23

Når noen lurer deg så grundig (og ler sikkert godt av deg mens han teller pengene) så er det jo fryktelig hyggelig av deg og ikke ville legge ut noe informasjon om hvem det er eller noe :lol:
 #315775  av JK86

helt enig. gutta som gjør sånt fortjener og bli hengt ut offentlig. spar oss andre fra og gjøre samma feilen. møkka folk som gjør sånt.
 #315783  av ArildM

Hvilken bil var det da? Kan jo sjekke opp hva motorimport koster, evt om noen har liggende motor i norge slik at du blir hjulpet på en rimelig måte?
Synd å bli lurt på en slik måte, og jeg vil da si at det kan skje den beste. Var kjøpesum latterlig lav, eller ble bilen solgt til ca markedspris? Ganske mye jeg ville ha vurdert, men om selger på et muntlig vis har sagt at motor var grei, at motor virket grei (ingen store lekkasjer, ulyder osv), og kjøpesum var tilsvarende det en slik bil koster på markedet ville jeg ha følt meg såpass lurt at jeg ville ha ringt og kjeftet opp eier og bedt om å få tilbakebetalt beløp tilsvarende ny motor. Hvis ikke hadde jeg gått til forbrukerombudet.
 #315788  av Giske

ArildM skrev:Hvilken bil var det da? Kan jo sjekke opp hva motorimport koster, evt om noen har liggende motor i norge slik at du blir hjulpet på en rimelig måte?
Synd å bli lurt på en slik måte, og jeg vil da si at det kan skje den beste. Var kjøpesum latterlig lav, eller ble bilen solgt til ca markedspris? Ganske mye jeg ville ha vurdert, men om selger på et muntlig vis har sagt at motor var grei, at motor virket grei (ingen store lekkasjer, ulyder osv), og kjøpesum var tilsvarende det en slik bil koster på markedet ville jeg ha følt meg såpass lurt at jeg ville ha ringt og kjeftet opp eier og bedt om å få tilbakebetalt beløp tilsvarende ny motor. Hvis ikke hadde jeg gått til forbrukerombudet.
Er snakk om en toyota celica GTi 90 2L 90 mod.

Den hadde gått 238 000, og betalte litt over 40 000 for den.

Er vel egentlig ikke så mye vits å kjøpe ny motor nå, for nå står den jo til overhaling og har kjøpt inn alle delene jeg trenger nå, stemplene kom i går tror jeg.

Slapp heldigvis relativt billig unna med pris på stemplene, fikk originale fra toyota til rundt 2500 for alle 4!!

Jeg har det med å være litt spontan av meg, men dette er siste gangen jeg skal kjøpe bil uten å ha naf test på den!

Han jeg kjøpte den av Heter Naser et eller annent, utlending.
 #315795  av Giske

Toyota-mr2 skrev:kjipt med useriøse folk, men håper du får fiksa den da;)
ja, det er vanvittig kjedelig!
Men det som er mest kjedelig er at jeg leser om alle disse sakene på nettet, om folk som blir lurt osv osv.. og likevel så gjør jeg akkurat samme feilen som alle andre :roll:

Ser heldigvis ut som det ordner seg nå, selv om det koster litt..

Skal ringe han jeg kjøpte bilen av!
  • 1
  • 412
  • 413
  • 414
  • 415
  • 416
  • 1175