TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• castrol celica

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #381417  av MOTORSPORTHUSET

bilder ifra i dag.

3.5downpipe og 4toms fra under motor og ut bak til supra lydemper.
ble 8cm bakkeklaring på det laveste bak med bakstillinga så ble fornøyd med det.

mangler diverse smådill før oppstart.
Vedlegg
004.JPG
004.JPG (54.39 kiB) Vist 390 ganger
005.JPG
005.JPG (55.14 kiB) Vist 390 ganger
006.JPG
006.JPG (40.57 kiB) Vist 390 ganger
007.JPG
007.JPG (52.44 kiB) Vist 390 ganger
 #381419  av sleeper

ser bra ut dette...

Men:
ingen travers mellom bærebruene foran?
Hvordan har du tenkt og klare støykravene på bane med kun en potte? ( min ligger på 99.9db med 3" og 2 potter.. ( dårlige potter sådan..)
Mins og huske du hadde en eksos som gikk den orginale veien over bakstillinga?
 #381430  av MOTORSPORTHUSET

jeg lager en travers som blir litt spesial og går under downpipen men den har høyere bakkeklaring en bak uansett.
som og vannrørene skal ligge i.
med støyen her så er jeg litt usikker men denne potta var på supra med kun denne i ekstrem serien før og det gikk vist akkurat.

vis du har 3 potter og 99db . da har du elendie potter iverfall.
min hks superdrager på den gamle supraen var en potte og den var utrolig irriterende stille!! laaaangt under 100db.
di er fantastiske i forhold til siemens og biltema potter osv.

og faktisk når jeg had den den som rallybil med en potte fra biltema så hadden den 94db kun! men det var jo org kammer og turbo osv
så jeg vet ikke helt enda!

når det gjelder over bakstillinga som den gikk før så er det maks 3toms som er plass til.
men med di stagene jeg har i bakstillinga og et bøyd oppover så ble det ganske bra og ha den under.
den går ca halveis over traversen bak. (senter på eksos er i bunnen av travers).

så bilder pra pat sin har har 3 toms under travers bak og enda lavere med andre ord.
 #381442  av sleeper

MOTORSPORTHUSET skrev:jeg lager en travers som blir litt spesial og går under downpipen men den har høyere bakkeklaring en bak uansett.
som og vannrørene skal ligge i.
med støyen her så er jeg litt usikker men denne potta var på supra med kun denne i ekstrem serien før og det gikk vist akkurat.

vis du har 3 potter og 99db . da har du elendie potter iverfall.
min hks superdrager på den gamle supraen var en potte og den var utrolig irriterende stille!! laaaangt under 100db.
di er fantastiske i forhold til siemens og biltema potter osv.

og faktisk når jeg had den den som rallybil med en potte fra biltema så hadden den 94db kun! men det var jo org kammer og turbo osv
så jeg vet ikke helt enda!

når det gjelder over bakstillinga som den gikk før så er det maks 3toms som er plass til.
men med di stagene jeg har i bakstillinga og et bøyd oppover så ble det ganske bra og ha den under.
den går ca halveis over traversen bak. (senter på eksos er i bunnen av travers).

så bilder pra pat sin har har 3 toms under travers bak og enda lavere med andre ord.

Jeg harw 2 potter, ikek 3.. men at de er av DÅRLIG kvalitet kan jeg ikke nekte for..Så er mulig det blir bedre med den hks saken din.. ( gjør det det så vet jeg hva jeg skal handle.. :wink:

Det er mulig og få plass til 3.5" der den orginale eksosen ligger.. men det er veldig trangt..
 #381446  av MOTORSPORTHUSET

man tar jo vekk hele eksos turbinefekten da..alle turbomotorer av kaliber har/og må alltid ha runde rør.
8cm bakkeklaring en plass under bil og afaltkjøring det går helt fint tror jeg, så for min det ble jeg fornøyd.
 #381451  av Holger

Ser ganske hissig ut oppi der ja! :D
 #381455  av ErikG

Dette ser gromt ut. Kan virkelig bygge bil!! Litt dumt spørsmål kansje; hvorfor kjører du eksosbandasje på eksosen hele veien, bortsett fra rundt motor? Vil det ikke være ønskelig og bli kvitt varmen så fort som mulig?
 #381473  av twincam

mene å ha lest at det er for at ekosen skal være så varm så langt som mulig, så man får høyere trykk og blir kvitt den fortere.

Men, STOR sjangse for at dette ikke stemmer i det heletatt :P
 #381486  av MOTORSPORTHUSET

litt delte meninger om det der ja.
jeg personlig tror det skiller utrolig lite.bare teorier for professorer! det at rørene er runde isedenfor ovale har større betydning.
jeg skal ha bandasje hele veien det var bare downpipen ikke var sveist ferdi på det tidspunktet. den er nå.og skal bandasjeres.
jeg er veldig fan av bandasjen og kalde motorom og under hele veien er det fordi eksosen er så nærme karroseriet pga størrelsen
at jeg ville brent meg inni bilen vis jeg ikke hadde hatt.
 #381508  av Drafter

MOTORSPORTHUSET skrev:.
jeg er veldig fan av bandasjenog kalde motorom og under hele veien er det fordi eksosen er så nærme karroseriet pga størrelsen
at jeg ville brent meg inni bilen vis jeg ikke hadde hatt.
setevarmer! :mrgreen: kunne ofra min høyre hånd for å få det :lol:

hva gjorde du med den andre motoren?
 #381537  av MOTORSPORTHUSET

denne motoren er jo den samme.
kun noen komponenter som er byttet ut.

5s blokk og stempler og turbo er byttet. det gamle er solgt.

kammene er timet annerledes.
en ekstra veivhusventilasjon.
termostat i nå med en ekstra sirkulasjon i toppen og til vannpumpa. så ikke den sperrer når termostaten er lukket.
2oljefiltere et på 2 og et på 3 gen plass.
ny girkasse
eksos helt bak.

så det er ganske likt det meste men mer drift sikkert.
skal og ha på esab st165diff bak før sesongen begynner.
jeg har en esab torsen diff på nå som er trolig veldig sterk som esab men jeg tar ingen sjanser.
den er glassblåst og ingen lekk og malt er og til salgs for 3000.pm??
 #381596  av MOTORSPORTHUSET

eksos ferdistilt og nye vannrør på plass. ble himla bra og ble fornøyd i kveld. av og til har man bare dagen :D :D
Vedlegg
003.JPG
003.JPG (36.99 kiB) Vist 191 ganger
004.JPG
004.JPG (56.05 kiB) Vist 191 ganger
005.JPG
005.JPG (57.45 kiB) Vist 191 ganger
 #381599  av Mr_Storbrua

Blir skikkelig bra dette :) Gleder meg til og se den live.. !! :)
 #381601  av Ã˜rjanN

Utrolig strøkent!! bare rått, helt rått! gleder meg så sykt til å se den live :D

Regner med en tur i passasjersetet, om det går fint? ;)
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 90