TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #357125  av inzane2012

MR2turbo skrev:inzane2012, Det står litt stille med den hvite, ja.. Får litt mere tid på verkstedet igjen til høsten.. : )
er lenge til høsten ;) finnes det noen lignende mr2 prosjekter i europa ? vet det finnes mange med v6 og en og annen galning med v8'er, men alle di er vel med toyota motorer, tror ikke jeg kan huske å ha lest om noen som har kjøpt en brand spanking ny nissan motor for å hive nedi en mr2 ;)
 #357143  av MR2turbo

gleder meg til det, men skal få tatt en liten oppdatering i prosjekt-tråden til den bilen heller :)
Erling, takker :)
 #357490  av MR2turbo

Somla meg ut med kameraet en tur i dag, siden jeg lufta den til jobb i dag sto an ute og sola litt... :)
Vedlegg
Ute i kveldssola utenfor huset.
Ute i kveldssola utenfor huset.
P1000214.JPG (321.71 kiB) Vist 1653 ganger
Bagasjerommet etter vinterns forandringer... :) har ikke gjort masse for å få det shiny, ble fokus på funksjon istede...
Bagasjerommet etter vinterns forandringer... :) har ikke gjort masse for å få det shiny, ble fokus på funksjon istede...
P1000215.JPG (332.75 kiB) Vist 1653 ganger
Hjemmelaga fuel swirlpot m. 044 pumpe inni. har øvd meg på alu sveis på denne for så å dreie ned etterpå. ble masse små deler som skulle lages for å få den der pumpa inni der, viste det seg.. men kjekt med noen timer i dreiebenk og... :)
Hjemmelaga fuel swirlpot m. 044 pumpe inni. har øvd meg på alu sveis på denne for så å dreie ned etterpå. ble masse små deler som skulle lages for å få den der pumpa inni der, viste det seg.. men kjekt med noen timer i dreiebenk og... :)
P1000216.JPG (318.89 kiB) Vist 1653 ganger
Sard racing dump ventilen fikk plass i bagasjerommet..
Sard racing dump ventilen fikk plass i bagasjerommet..
P1000217.JPG (327.61 kiB) Vist 1653 ganger
Fuel railen lagde jeg nye koblinger til så FPR kunne skrues direkte på, fuel slangene kommer og går direkte ut og inn av motorrom samt at vacuum slangene fikk noen biter med rør å gå i or å få rydda litt.. :)
Fuel railen lagde jeg nye koblinger til så FPR kunne skrues direkte på, fuel slangene kommer og går direkte ut og inn av motorrom samt at vacuum slangene fikk noen biter med rør å gå i or å få rydda litt.. :)
P1000218.JPG (320.59 kiB) Vist 1653 ganger
 #357491  av MR2turbo

litt mere :D
Vedlegg
Sånn ble motorrommet i år. Nytt turbo-rør, lagde varmeskjold over eksosmanifold av noen kasserte skjold fra en helikoptermotor (effektive!) og fikk på plass TRD tårnstag
Sånn ble motorrommet i år. Nytt turbo-rør, lagde varmeskjold over eksosmanifold av noen kasserte skjold fra en helikoptermotor (effektive!) og fikk på plass TRD tårnstag
P1000219.JPG (383.04 kiB) Vist 1652 ganger
Store bremser bak kom på plass i fjor, 324x24mm skiver.
Store bremser bak kom på plass i fjor, 324x24mm skiver.
P1000220.JPG (365 kiB) Vist 1652 ganger
Hadde noen billige Ebay speil som jeg sparkla opp og lakkerte.. mest for å bruke de til noe.. hehe
Hadde noen billige Ebay speil som jeg sparkla opp og lakkerte.. mest for å bruke de til noe.. hehe
P1000223.JPG (333.77 kiB) Vist 1652 ganger
andre siden
andre siden
P1000224.JPG (268.25 kiB) Vist 1652 ganger
sånn skal hjula fylle ut skjermene syns jeg... ;)
sånn skal hjula fylle ut skjermene syns jeg... ;)
P1000225.JPG (306.61 kiB) Vist 1652 ganger
 #357493  av lexusmann

Syns også dekka skal fylle ut skikkelig(fikk ikke det 100% til på corollaen da...kanskje spacer??)er IKKE tilhenger av dekkstrekk... :wink: men smaken er vel som baken der også... :lol:
 #357496  av predator

Har alltid hatt sansen for cameloonen din.
Er vel kansje grunnen til at jeg sitter med en Turbo selv nå.
RÃ¥ bil.. :twisted:
 #357497  av MR2turbo

spacer funker jo godt hvis ikke felgen passer helt, er jo endel som ofte må gjøres i hjulhusene og da.. var hvertfall det hos meg.
Dekkstrekk, eller ofte kalt "Tyskerstuk" kan være tøfft i rette sammenhengen syns jeg.
 #357499  av MR2turbo

predator skrev:Har alltid hatt sansen for cameloonen din.
Er vel kansje grunnen til at jeg sitter med en Turbo selv nå.
RÃ¥ bil.. :twisted:
Takker :D kjekt å høre at det smitter.. hehe
 #357528  av mailman1

>politi<

-Her i motorrommet så det da greit ut, har du noe i bagasjerommet?

-nei
:mrgreen:
 #357635  av Helland

Politiet vil kansje tror han driver med hjemmebrent hvis di for se oppi det bagasjerommet :lol:
Meget flott mr2, får frysninger når jeg ser bilen... Ivertfall når du gir på litt :D
 #357680  av lexusmann

Husker veldig godt turen hjem fra Dagali for 5 år siden, hver tunnel vi kjørte inn, så måtte Marcus kjøre gassen i bånn og lage et VRÆL, jeg lå nemlig rett bak... :wink:
 #357777  av TrustNo1

Må bare si at kamelon lakk ser rått ut. Hvor mye koster det å få lakket bilen i noe slikt? Finnes det kamelon lakk i forskjellige fargenyanser?
 #357779  av inzane2012

TrustNo1 skrev:Må bare si at kamelon lakk ser rått ut. Hvor mye koster det å få lakket bilen i noe slikt? Finnes det kamelon lakk i forskjellige fargenyanser?
kamelonlakk er vel noe av det dyreste du får av lakk, vertfall om du ikke skal gjøre det selv... og får vel kamelonlakk i stortsett alle "regnbuens" farger :)
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 49