TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #319315  av celicat23

Blir tysker tøs med puste hjelp og trekk på alle 4 på meg om 1 uke. Har allerede kjøpt girkasse til dåsa, som jeg skal hente i morra. Da er det igjen bare og bytte kassa, abs sensor og/eller pumpe, lakkere front fanger + muligens 1 skjerm og en komplett shining av bilen inn og utvendig med rubbing og hele pakka... SÅ kan det bli sommer! :D

Og 6700kr i omregistrering på en 1998 modell? Jævla hore avgiftene i dette landet!!!! :(
 #319321  av ure

Føler med deg, bet det samme for en 98 OPEL BRUK OG KAST HUNDEBUR BIL.... :evil:
 #319325  av lasse

celicat23 skrev:Blir tysker tøs med puste hjelp og trekk på alle 4 på meg om 1 uke. Har allerede kjøpt girkasse til dåsa, som jeg skal hente i morra. Da er det igjen bare og bytte kassa, abs sensor og/eller pumpe, lakkere front fanger + muligens 1 skjerm og en komplett shining av bilen inn og utvendig med rubbing og hele pakka... SÅ kan det bli sommer! :D

Og 6700kr i omregistrering på en 1998 modell? Jævla hore avgiftene i dette landet!!!! :(
Jaså? En med ringer i fronten eller?
 #319331  av celicat23

lasse skrev:Jaså? En med ringer i fronten eller?
Først av alt: skål! :)

SÃ¥...

Etter at jeg solgte audi tt'n så hadde jeg litt penger stående, så jeg betalte ned bil lånet til far for og prøve gjøre hverdagen hans så lett som mulig. Nå har han handlet seg S3, så da får jeg overta audi a4'en hans. Dette er en bil han har hatt i ganske mange år nå, så det og få "far sin bil" gjør det hele mer spesielt. Det handler ikke så mye om hvordan bilen er, men heller om den sentimentale verdien. Kunne godt vært en fiat panda, så ville den betydd like mye.

Han sier hele tiden nå at jeg ikke må bruke så mye penger på "en sånn gammel bil", mens jeg sitter hver dag og titter på deler til den :) Ikke at jeg skal ha så mye, for det sitter fult rs4 bodykit på den (ikke bredda), coilovere, eksos, solfilm og 18" felger (senkesett og felger godkjent i vognkortet, takk og pris!) Er også et blitz åpent metall filter og en HKS dump ventil, så det puster og blåser ganske bra :) Men er gøy og drømme seg bort i dele kataloger også, selv om man ikke skal ha noe.

Bilen har vært en bruksbil, og har blitt kjørt langt stort sett hver eneste dag (den har gått litt over 250.000km nå) og bærer preg av det. Motor vask, innvendig vask og utvendig polering/rubbing må taes - grundig. Regner med det kommer til og koste noen kroner.

Sånn alt-i-alt så regner jeg med og bruke mellom 40-50.000kr på den før sommeren. Da skal den være i ganske bra stand. Kommer til og bli en kose bil det her, så får yaris'en fortsette og gjøre nytta si til og fra jobb, butikk og på alle dager det er dårlig vær.

Typisk nok så har yarisen funnet ut at den trenger og bytte utløserlageret til clutch'en, så da har jeg en stor regning der også (for da kan jeg ta clutchen like så godt). Det mangler egentlig bare at jeg får en heftig baksmell :roll: Men men... Banken har penger. Om jeg så faen skal ta meg ett lån for og gjennomføre alt så SKAL jeg ha en kose bil i sommer! Brukte hele sist sommer på og være generelt missfornøyd og føle at hele sommeren var bortkastet med bare yaris'en, så ikke faen om jeg skal ha en sånn sommer til :lol:

I år skal det være deilige sommer kvelder med ett 0.5L glass med pepsi og isbiter som jeg skal nyte mens jeg vasker og steller med bilen, før jeg tar meg en kjøretur ut i sommernatta med stereo anlegget dunkene behagelig i bakgrunnen mens jeg kjenner den friske lufta fra takluka og bare nyter bilen og livet. Aaaah, gleder meg STORT!
 #319334  av lasse

Ålreite biler det der, kjenner en som har hatt to, begge har blitt vraka pga sladding og banekjøring...
Går ganske godt når man får massert litt under panseret også :wink:
Om bare fattern hadde vært mer som faren din, prøver å få igjennom 21", senk og soting av ruter på caravellen hans, men han er tydeligvis lykkelig på stylter og med stålfelger :evil:
 #319377  av tojo

Kun 30min til Everton starter sin storoffensiv mot Portsmouth.
Satser på 3 - 0 til Everton. :D
 #319378  av hmsilset

tojo skrev:Kun 30min til Everton starter sin storoffensiv mot Portsmouth.
Heier på deg :D plingfest og 8-5 i alle kamper er best.
 #319379  av celicat23

lasse skrev:Ålreite biler det der, kjenner en som har hatt to, begge har blitt vraka pga sladding og banekjøring...
Går ganske godt når man får massert litt under panseret også :wink:
Om bare fattern hadde vært mer som faren din, prøver å få igjennom 21", senk og soting av ruter på caravellen hans, men han er tydeligvis lykkelig på stylter og med stålfelger :evil:
Motoren er standard, og kommer til og forsette sånn. Det går greit nok for en tur ut i sommer været fra tid til annen :) Har heller ikke råd til og skulle begynne trimme bilen, så helt ærlig så er det hoved grunnen til at det ikke blir noe mer hester i den :lol:

Var og henta girkasse i dag, og kjøpte lykte lister. Jeg fikk høre at 9x18" skal gå på a4'en forann, så det blir vel og teste det (Hei Morten!! :)) Quattro systemet tåler ikke at man har forskjellig dim forann og bak (så barnslig...) så må finne noe som fyller ut mest mulig bak, uten at det blir overkill forann også. Bilen er godkjent med 18" og 225 dekk, og det er det som kommer til og bli på 9x18 felgene også. Tysker strekk er fine greier :D

Har titta på 19 og 20" felger også, men siden bilen er godkjent med 18" så holder jeg meg til det. Jo mindre jeg og biltilsynet trenger og se hverandre, jo bedre er det for alle parter :)
 #319380  av tojo

hmsilset skrev:
Plingfest er flotte greier,sitter klar med drekka og tippekupongen kl 16.00 jeg :P Godt at dem har startet plinginga på NRK igjen. :D
 #319381  av ErikG

Satser på 3 - 0 til Everton.
Det gikk jo på ræva! 1-1 nå.

Men skal bli deilig å se VIF tape med glans i dag!!
 #319388  av inzane2012

celicat23 skrev:Jo mindre jeg og biltilsynet trenger og se hverandre, jo bedre er det for alle parter :)
skulle likt å sett deg i møte med en skikkelig vanskelig og ufordragelig fyr på bt, tror det kunne vert opplevelse for livet :) hehe
 #319393  av hmsilset

tojo skrev:
hmsilset skrev:
Plingfest er flotte greier,sitter klar med drekka og tippekupongen kl 16.00 jeg :P Godt at dem har startet plinginga på NRK igjen. :D

Hehe,om de starter med det på håndballkamper også så måå jeg ihvertfall se!
 #319398  av lexusmann

Syns dette var stygt...for mye senk.... :? ellers fin bil....
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... l&tot=null
 #319417  av tojo

ErikG skrev:
Satser på 3 - 0 til Everton.
Det gikk jo på ræva! 1-1 nå.

Men skal bli deilig å se VIF tape med glans i dag!!
Poengdeling for VIF.

:D Man U tapte 2-0 over Fulham--jaja alle gode ting er vel 3,neste helg blir det vel nok et tap.
  • 1
  • 425
  • 426
  • 427
  • 428
  • 429
  • 1170