lasse skrev:Jaså? En med ringer i fronten eller?
Først av alt: skål!
SÃ¥...
Etter at jeg solgte audi tt'n så hadde jeg litt penger stående, så jeg betalte ned bil lånet til far for og prøve gjøre hverdagen hans så lett som mulig. Nå har han handlet seg S3, så da får jeg overta audi a4'en hans. Dette er en bil han har hatt i ganske mange år nå, så det og få "far sin bil" gjør det hele mer spesielt. Det handler ikke så mye om hvordan bilen er, men heller om den sentimentale verdien. Kunne godt vært en fiat panda, så ville den betydd like mye.
Han sier hele tiden nå at jeg ikke må bruke så mye penger på "en sånn gammel bil", mens jeg sitter hver dag og titter på deler til den

Ikke at jeg skal ha så mye, for det sitter fult rs4 bodykit på den (ikke bredda), coilovere, eksos, solfilm og 18" felger (senkesett og felger godkjent i vognkortet, takk og pris!) Er også et blitz åpent metall filter og en HKS dump ventil, så det puster og blåser ganske bra

Men er gøy og drømme seg bort i dele kataloger også, selv om man ikke skal ha noe.
Bilen har vært en bruksbil, og har blitt kjørt langt stort sett hver eneste dag (den har gått litt over 250.000km nå) og bærer preg av det. Motor vask, innvendig vask og utvendig polering/rubbing må taes - grundig. Regner med det kommer til og koste noen kroner.
Sånn alt-i-alt så regner jeg med og bruke mellom 40-50.000kr på den før sommeren. Da skal den være i ganske bra stand. Kommer til og bli en kose bil det her, så får yaris'en fortsette og gjøre nytta si til og fra jobb, butikk og på alle dager det er dårlig vær.
Typisk nok så har yarisen funnet ut at den trenger og bytte utløserlageret til clutch'en, så da har jeg en stor regning der også (for da kan jeg ta clutchen like så godt). Det mangler egentlig bare at jeg får en heftig baksmell

Men men... Banken har penger. Om jeg så faen skal ta meg ett lån for og gjennomføre alt så
SKAL jeg ha en kose bil i sommer! Brukte hele sist sommer på og være generelt missfornøyd og føle at hele sommeren var bortkastet med bare yaris'en, så ikke faen om jeg skal ha en sånn sommer til
I år skal det være deilige sommer kvelder med ett 0.5L glass med pepsi og isbiter som jeg skal nyte mens jeg vasker og steller med bilen, før jeg tar meg en kjøretur ut i sommernatta med stereo anlegget dunkene behagelig i bakgrunnen mens jeg kjenner den friske lufta fra takluka og bare nyter bilen og livet. Aaaah, gleder meg STORT!