TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #416201  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Både leppa og de små "skjørtene" på bakfangeren ser veldig bra ut. Men synes sideskjørtene burde bygget litt mer ned, så hadde det sett bedre ut.

Når du i fremtiden får råd får du pynte litt på interiøret også :wink:
Takk Magne :)

Hadde det latt seg gjøre å montere sideskjørte lengere ned så hadde jeg gjort det, men da ville ikke passformen blitt bra. Da hadde den øvredelen skrådd utover og ikke fulgt buen innover som den gjør nå (prøvde dette før endelig montering).
Nå følger begge kanalene linjene fra frontleppen og bak til bakfangeren med "add-ons'ene", og trur det hadde sett litt feil ut om sidene var lavere enn front og bak...

Ønsket har heller ikke vært å få et senket uttrykk, men å få en helhet som tar opp frontleppen og de bakre "add-ons'ene", samt skjule sluttkanten som stikker ned under kanalene. Syns også at kanalene fikk et noe mer moderne utseende med litt kanter (ikke bare en strak bue) :)
Slik som bilde under viser:

Ang interiør, så er jeg faktisk ganske så fornøyd, men nye seter i alcantara med røde sømmer hadde ikke vært å forakte :) Digger jo ditt interiør!

Hva tror folket forresten om et ratt-trekk i svart skinn og røde sømmer:
Bilde
 #416272  av ArildM

Hehe, +2 på det. Ratt-trekk er for pensjonister :oops:
Evt vinterbilen om du får sånn langhåret ull trekk på :mrgreen:
 #416276  av GhostRider88

Ratt trekk var et forsøk på å være morson hehe. Ville aldri hatt noe jalla biltema/jula pakkis styiling i mr2'en :? . Rattet mitt er meget velholdt og ikke slitt, så det skal få bli slik det er tenker jeg ;)

Men noe som ikke er spøk er at jeg vurderer å kjøpe et par meget skjeldne SW20 MR2 Special Edition Rear Quarter Window Panel
Bilde
Bilde
No Mounting hardware needed, just place it inside of the rear quarter window and it will fit and stay perfectly, No Screws or Bolts needed. it will fit all 91-99 MR2 T-Tops, Hardtop or Sunroof model.

Toyota Discontinued this product long time ago. This was only found on very few 91-99 Special Edition SW20 MR2 as a original equippment.
Det som imidlertidig hindrer meg i å kjøpe de er prisen på småfine 149 dollar, som vil si omtrent 895 norske kroner... Syns dere de er vært det?
 #416280  av ArildM

Unike ting faller aldri i verdi :)
Er jo en helt spesiell ting for kjennere, aldri sett det før jeg i alle fall :)
 #416307  av GhostRider88

ArildM skrev:Unike ting faller aldri i verdi :)
Er jo en helt spesiell ting for kjennere, aldri sett det før jeg i alle fall :)
Sant det. Har veldig lyst på de og har samme funksjon som solbeskytterfilm, pluss det visuelle ;). Disse er veldig vanskelig å få fatt på, så kommer kanskje til å angre om jeg lar de gå.. Men har jo noen vinyl dekaler på på utsiden sidevinduene, men ser ut som ikke disse vil ødelegge uttrykket, siden de er montert på vinduets utside og lengst fremme...

Trenger et konkret svar for at jeg skal ta avgjørelse; skal jeg kjøpe de? - JA/NEI
 #416390  av GhostRider88

Kjøpt og betalt og på vei fra Japan iløpet av dagen 8)

Bilde
Bilde

Problemer som luftbobler under sotfilm på bakre sideruter elimineres med disse, da de ikke bører selve ruten, men settes inn i rammen rund vinduet ;)

Meget skjeldne disse panelene, som ble solgt som ekslusivt tileggsutstyr mellom 91-99.
Toyota Discontinued this product long time ago. This was only found on very few 91-99 Special Edition SW20 MR2 as a original equippment.

Rarest of the Rarest, Every MR2 Owner dreams about
Sist redigert av GhostRider88 den 31 jul 2012 00:20, redigert 1 gang totalt.
 #416395  av 3rlend

er det nye vindu eller bare noe du klistrer på vinduet?
ivertfall på det siste bildet så er det jo vinduer som kan åpnes :P
 #416400  av GhostRider88

3rlend skrev:er det nye vindu eller bare noe du klistrer på vinduet?
ivertfall på det siste bildet så er det jo vinduer som kan åpnes :P
Ingen av delene ;) De settes på baksiden av vinduet og sitter fast i rammen rundt selve vinduet. Holdes fast ved hjelp av en gummirand som omkranser hvert panel. Å bildet over viser ikke et vindu som kan åpnes. De to kipsene du ser, er på selve panelene jeg har kjøpt.
No Mounting hardware needed, just place it inside of the rear quarter window and it will fit and stay perfectly, No Screws or Bolts needed. it will fit all 91-99 MR2 T-Tops, Hardtop or Sunroof model.
Unlike the rear window MR2 thing, or the available ttop adhesives, the quarter window pieces are not stickers. They are pieces of lexan that have the design painted on them, and then you put them in place behind the quarter window glass with the aid of two clips that mount to the existing plastic surrounding the window on the interior.
Disse bildene under er mer beskrivende:

Sist redigert av GhostRider88 den 31 jul 2012 00:38, redigert 1 gang totalt.
 #416415  av magnesmurf

Tøft!

Men vær litt obs på at reklamen hos RPMgarage skjelden er helt sann.. (regner med du har kjøpt de der)
Han pleier som regel å skrive at tinge er superskjeldene og at delen omtrent er den eneste i verden, når det i virkeligheten er en ganske vanlig del som man lett får tak..
Han pleier også å overprise ting ganske godt..

Men han gir som regel veldig god service og hjelper deg med en gang hvis det er noe problem.
 #416433  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Tøft!

Men vær litt obs på at reklamen hos RPMgarage skjelden er helt sann.. (regner med du har kjøpt de der)
Han pleier som regel å skrive at tinge er superskjeldene og at delen omtrent er den eneste i verden, når det i virkeligheten er en ganske vanlig del som man lett får tak..
Han pleier også å overprise ting ganske godt..

Men han gir som regel veldig god service og hjelper deg med en gang hvis det er noe problem.
Takker for tipset ;)
Har vært klar over dette og hadde det i bakhue under selve handelen. Gjorde en del forundersøkelser før jeg kjøpte de og fant ut at de er meget uvanlige og vanskelige å få fatt på. Leste dette blant annet på mr2.com i tråden over skjelde OEM/authentic Toyota deler til mk2. (http://www.mr2.com/forums/general-mr2-d ... too-2.html)
Snakket også med MR2-Ben om disse panelene og han skrev følgende;
This is a very rare part we dont stock any at the moment but if we do we will make a post on this fb page so you know
Klarte også å prute de ned fra den opprinnelige prisen på 145 dollar til 100 ;) Så mener jeg har gjort et bra kjøp, da jeg kun har funnet et annet eksemplar som var priset til 180 dollar pluss frakt fra USA..
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 102