Side 44 av 49

Re: Kamelonen er på bedringens vei ;)

Legg innLagt inn:23 mai 2010 15:07
av Mr_Storbrua
kameleon lakk er ikke så dyrt lenger som det var. Er mye andre effektlakker som er MYE dyrere..

En sånn effektlakk går der heller ikke så mye av, så blir ikke så ille dyrt, men det koster jo klart mer enn en vanlig lakkering..

Re: Kamelonen er på bedringens vei ;)

Legg innLagt inn:20 jul 2010 22:54
av MR2turbo
Her er ett par bilder fra litt herje-kjøring på reve-banen her for noen uker siden :)
DSC_0769.jpg
DSC_0769.jpg (209.02 kiB) Vist 1725 ganger
DSC_0772.jpg
DSC_0772.jpg (282.29 kiB) Vist 1725 ganger
DSC_0795.jpg
DSC_0795.jpg (225.18 kiB) Vist 1725 ganger
DSC_0790.jpg
DSC_0790.jpg (224.68 kiB) Vist 1725 ganger
100.jpg
100.jpg (65.02 kiB) Vist 1725 ganger
Ellers så har jeg fått litt lekkasje av kompresjon fra en sylinder og ut i innsugsmanifolden.. dette har kommet etter at jeg har kjørt E85, tror det har skjedd etter at jeg kjørte en stund med delvis manglende tenning på ene sylinderen.. lurer på om det kan være avleiringer fra bioetanol'en på ventilene som som forårsaker det..
Skal ta med bilen på jobb og stikke boroskopet i den for å se om jeg kan se noe.
Noen som har erfaringer med liknende?
Hører ikke no ulyder annet enn litt ventil-tikking fra en ventil, hvilket jeg mener forsterker teorien min..
Er såpass lekkasje at den ikke har med seg den siste sylinderen før jeg er på ca 2500rpm...

evt bør jeg kansje ta en leak-down test?

Re: Kamelonen SW20 2.0bar boost E85 2010 ;)

Legg innLagt inn:20 jul 2010 23:07
av loft
Jeg kneler og misunner hva dere kan om bil! Herlig lakk på den!:)

Re: Kamelonen SW20 2.0bar boost E85 2010 ;)

Legg innLagt inn:20 jul 2010 23:14
av lexusmann
Flotte action bilder Marcus!! :D håper du finner ut av den lekkasjen...

Re: Kamelonen SW20 2.0bar boost E85 2010 ;)

Legg innLagt inn:21 jul 2010 07:44
av sindrejl
Herlige bilder marcus :D rått å se den i sideways action også ;)

Re: Kamelonen SW20 2.0bar boost E85 2010 ;)

Legg innLagt inn:21 jul 2010 09:15
av predator
Du fikk ordna opp etter brannen ganske så fort altså?
Var det kun ledninger / slanger og utvendig kosmetisk? Eller var det mere alvorlig enn så?

Re: Kamelonen SW20 2.0bar boost E85 2010 ;)

Legg innLagt inn:21 jul 2010 09:51
av MR2turbo
Takker, er litt moro å kjøre mr2 sidelengs og innimellom.. tar det som litt kjøre/mestrings trening. :) så hadde jeg slitt litt mye på bakdekka på ACR, siden de da var ulovlige på vei, tenkte jeg at jeg like godt kunne svi dem av litt der den dagen...

Var stort sett pluggledninger, litt plastikk, en slange og litt ledninger som tok fyr, så det var fort gjort å fikse :)

Re: Kamelonen SW20 2.0bar boost E85 2010 ;)

Legg innLagt inn:21 jul 2010 13:24
av sleeper
Tviler veldig på at det er avleiringer.. har ivertfall aldri sett noen motor som har fått det av e85.. alle motorert har vært gullende rene inni..

Re: Kamelonen SW20 2.0bar boost E85 2010 ;)

Legg innLagt inn:21 jul 2010 20:09
av MR2turbo
Hmmm... Var noen av dem på ACR som har endel erfaring fra høyt trimmede biler på E85 som sa til meg at den legger igjen et seigt belegg inni innsugskanaler... kansje det blir et problem ved høye temperaturer?

Re: Kamelonen SW20 2.0bar boost E85 2010 ;)

Legg innLagt inn:21 jul 2010 21:26
av sleeper
MR2turbo skrev:Hmmm... Var noen av dem på ACR som har endel erfaring fra høyt trimmede biler på E85 som sa til meg at den legger igjen et seigt belegg inni innsugskanaler... kansje det blir et problem ved høye temperaturer?

hm.. jeg har ivertfall aldri sett det, selv i min motor (700-800hk)

Men sier ikke at det ikke er mulig, men har ivertfall ikke sett det eller hørt om noen som har hatt det problemet.


Men kom til og tenke på en ting: leste for en liten stund siden om at noen av de ettermarkeds OS ventilene som har blitt solgt opp mellom hadde et problem med herdinga, dette fikk ventilene til og bli deformert mot ventilsetet, og dermed begynne og lekke.. kan ikke være det som harw skjedd hos deg da?

Re: Kamelonen SW20 2.0bar boost E85 2010 ;)

Legg innLagt inn:21 jul 2010 22:30
av MR2turbo
Ja får se når jeg stikker ned boroskopet i den.. vil jo og se om det er ventiler som er slitt da...
Takker for det tipset hvertfall skal sjekke ut det der. er Ferrea 1mm os ventiler i motoren. Har ikke hørt om disse problemene før, har du noen link til diskusjoner rundt det?

Re: Kamelonen SW20 2.0bar boost E85 2010 ;)

Legg innLagt inn:22 jul 2010 03:51
av sleeper
Her har du en link.

Er vist ferrea ventilene det hawr vært problem med, ( kun noen få av de)

http://mr2oc.com/showthread.php?t=33442 ... ight=valve

Re: Kamelonen SW20 2.0bar boost E85 2010 ;)

Legg innLagt inn:22 jul 2010 08:11
av MR2turbo
Ser ut til at det er snakk om en batch fra 2008 her.. mine er fra 2004.. men takk for info :)

Re: Kamelonen SW20 2.0bar boost E85 2010 ;)

Legg innLagt inn:07 aug 2010 09:06
av MR2turbo
Ble litt kamelon-skruing i gårkveld, etter at jeg i uka konstaterte dårlig tetting av sylinderne... tok en leak-down test av alle fire og fikk:
#1 - 15% leakdown
#2 - 40%
#3 - 40%
#4 - 90%

Så da jeg tok ut motoren og åpna den, var det helt klart at #4 har en innsugsventil som lekker. Den er helt utslitt på tette-flaten.
Men alle innsugsventilene har vært borti stemplene... ser ut til at utsparingene i stemplene ikke har vært helt store nok i dia... Men det har da holdt i 6 år nå uansett da.. .;)
Skal ringe JE på mandag og sjekke hva utsparingene skulle være (siden disse er laget på mål.)
Blir vel en topp-overhaling av det her.
må få den fra hverandre og rengjort skikkelig så jeg får se bedre.
Var og mye olje i innsugs manifold / runnere er litt usikker på hva det skyldes, enten ventil-tettinger eller at det blåser opp fra bunnpanne via sylinder. var forresten litt olje oppå stempel og. tror gjerne deter litt slitne stempelringer og.
Men ellers var det utrolig lite tegn til detonasjoner og sylinderne ser helt fine ut.
Så med tanke på hva den har vær brukt til er jeg veldig fornøyd! :D
Tar nok en overhaling av bunndelen og med det samme. må ha nye stempelringer/ hone, så rengjør jeg og bytter lager og ser over i samme slengen.

Alt i alt ikke så ille, og greit å få tatt en overhaling nå, siden motor har hjørt 30000 harde km m mye turbotrykk og turtallssperre på 9400....
Tror kansje og jeg har hatt endel lekkasje hele tiden så jeg er litt spent på om jeg plutselig kan få en enda friskere motor av dette her... ;)

Legger ved ett bilde av ett stempel der ventilene tydelig har vært i kontakt...

Re: Kamelonen SW20 2.0bar boost E85 2010 ;)

Legg innLagt inn:11 aug 2010 09:02
av Kjelliken
:D venter i spenning på oppdatering fra motor skruingen her.. :)

Og resultatene av det når den er klar igjen :wink: