TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #370487  av magnesmurf

Da var siste omtanke gitt til bilen før kulda setter inn.

Har brukt de tre siste dagene på en skikkelig høstshining av bilen.
Har avfettet og vasket, rubbet med lakkrens og lagt på både forsegler og voks for vinteren. Så nå ser bilen nesten ny ut:
Vedlegg
høst01.JPG
høst01.JPG (1.12 MiB) Vist 513 ganger
høst02.JPG
høst02.JPG (1.02 MiB) Vist 513 ganger
høst03.JPG
høst03.JPG (316.49 kiB) Vist 513 ganger
høst04.JPG
høst04.JPG (713.87 kiB) Vist 513 ganger
høst07.JPG
høst07.JPG (357.23 kiB) Vist 513 ganger
 #370496  av magnesmurf

Og så litt om bilen nå.

Kjøpte en panelovn til garasjen igår også. Så nå står bilen godt og varmt i garasjen resten vinteren. I tilegg er den jekket opp og står på støttebukker, for at dekkene ikke skal bli urunde i løpet av vinteren. Den har også fått pressening over seg for å beskytte den og unngår det værste støvet.

Det ble hverken lakkering av frontfanger eller bytte av reg.reim i år.
Det har mye med flytting til nytt hus å gjøre. Jeg håper på å få spart opp nok penger til å få gjort dette neste år.

Har også planer om å oppgradere bremsene foran i løpet av vinter/vår. Bare noen bedre klosser og drillede skiver, samt stålomspunnene bremseslanger og ny bremsevæske.

Avslutter sesongen med noen fine detalj bilder.
høst eksos.JPG
høst eksos.JPG (253.08 kiB) Vist 510 ganger
mr2cam11.jpg
mr2cam11.jpg (946.94 kiB) Vist 510 ganger
høst06.JPG
høst06.JPG (365.54 kiB) Vist 510 ganger
høst05.JPG
høst05.JPG (299.07 kiB) Vist 510 ganger
mr2cam8.jpg
mr2cam8.jpg (1.17 MiB) Vist 510 ganger
 #370514  av inzane2012

er jo nesten en skam å parkere den bilen gjennom hele vinter halvåret :) hehe
skikkelig nydelig bil magne :) håper jeg kan få min like flott med tiden...
 #370538  av magnesmurf

Bedre å parkere den i vinter enn å la den smake salt. Det hadde virkelig vært en skam!
Du kan nok få din like fin inzane, men det kommer ikke til å bli gratis :P

Jeg kommer til å være rabiat etter noe morsomt å kjøre etter noen uker, så nå håper jeg subaruen blir levert snart.. Blir nok å slenge ut noen bilder av den også når den er på veien.
 #370550  av inzane2012

nei det var di pengene da :)
Får håpe det ordner seg med jobben min snart så jeg kan begynne å fikse opp div ting... planen er vertfall å svi av 8-9laken på div ting til understellet bak denne månen, men er og ekstremt sugen på å få fiksa opp interiøret mitt... er så mye å ta tak i at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne...
 #370573  av magnesmurf

Spiller vel ingen rolle hvor du begynner, så lenge du fulfører jobben :wink:
Nytt interiør får du jo mye glede av med tanke på utseendet, mens understellet kjenner du jo når du kjører.

8-9 lapper. Høres ut som eibachfjærer, koni dempere og et sett med foringer fra twos r us :wink:
 #370579  av inzane2012

magnesmurf skrev:Spiller vel ingen rolle hvor du begynner, så lenge du fulfører jobben :wink:
Nytt interiør får du jo mye glede av med tanke på utseendet, mens understellet kjenner du jo når du kjører.

8-9 lapper. Høres ut som eibachfjærer, koni dempere og et sett med foringer fra twos r us :wink:
nei du, er snakk om bærearmer og div andre kontroll armer bak :) med tilhørende foringer, bolter skiver og alt som hører til :)
dessuten så er ikke fjærbeina mine delbare, så da er nok koni uaktuelt siden di bare er innsatser så vidt jeg har sett?
 #370594  av predator

Var å kjøpte ny poleringsmaskin i dag, m slike sau ull lapper som man setter fast på den. (kjøpte maskina på biltema)
Vasket bilen, å skulle begynne å polere.
Brukte Autoglym for første gang ( Er vant med Maguiars eller hva det heter :P )
Står på flasken til Autoglym at det ska tørkes før man tar det av. Men du store s.¤%&%¤ kor det satt. Måtte gni skikkelig hardt med fiberduken etterpå, og enda er det igjen ett tynt lag på hele siden av bilen... Skal det virkelig være så vanskelig å få dritten av igjen?
Sorry for at jeg kaprer trpden din, men du har jo peil på slikt :)
 #370609  av inzane2012

normalt sett skal polering rett av igjen, er vel bare voks/sealer som skal tørke...
Stikk inn på dcn.no og les litt der :) der står det utrolig mye god info om bilvask og lakkvedlikehold :)
 #370676  av Jonas85

Så utrolig shiny bil har jeg ikke sett på lenge :D Er en fin farge du har på bilen din :) Fikk omlakkert bilen min til en mørkeblå farge i sommer og ser mye bedre ut :) Men hvordan fikk du den så pen i lakken? Har du en liste du bruker? Ser du også har sportsemblemet på. Ser bedre ut sånn enn med det store toyota embemet på :) Men har overgangen mellom sideskjermer og front blitt sveiset eller noe? Så sånn ut på bildene.
 #370690  av stianøverland

går nok ikke å sveise plast på metall :) er vel bare at den sitter klin innat(som egentlig ikke er så smart, mtp sand å drit som ligger å gnisser. det SKAL være en liten glippe mellom alle skjøter :)
 #370695  av magnesmurf

predator skrev:Var å kjøpte ny poleringsmaskin i dag, m slike sau ull lapper som man setter fast på den. (kjøpte maskina på biltema)
Vasket bilen, å skulle begynne å polere.
Brukte Autoglym for første gang ( Er vant med Maguiars eller hva det heter :P )
Står på flasken til Autoglym at det ska tørkes før man tar det av. Men du store s.¤%&%¤ kor det satt. Måtte gni skikkelig hardt med fiberduken etterpå, og enda er det igjen ett tynt lag på hele siden av bilen... Skal det virkelig være så vanskelig å få dritten av igjen?
Sorry for at jeg kaprer trpden din, men du har jo peil på slikt :)
Vanlig autoglym polish skal jo være noe av det letteste som finnes å få av igjen. (Anbefaler for øvrig skumgummiputer ved polering, de gir mer effekt enn ull)
Det var polishen til autoglym du brukte? Ikke forsegleren? Den er forsegleren vet jeg er et helvete å jobbe med, så den holder jeg meg unna. Noen forseglere og poleringsmidler er et helvete å fjerne igjen. De har jeg valgt å bare holde meg unna... Men autoglym sin polering skal være enkel å jobbe med.

Prøvd å bruke microfiberklut? Blir hundre ganger enklere å fjerne polering da.
 #370696  av magnesmurf

Jonas85 skrev:Så utrolig shiny bil har jeg ikke sett på lenge :D Er en fin farge du har på bilen din :) Fikk omlakkert bilen min til en mørkeblå farge i sommer og ser mye bedre ut :) Men hvordan fikk du den så pen i lakken? Har du en liste du bruker? Ser du også har sportsemblemet på. Ser bedre ut sånn enn med det store toyota embemet på :) Men har overgangen mellom sideskjermer og front blitt sveiset eller noe? Så sånn ut på bildene.
Overgangen mellom skjermer og frontfanger er slik den skal være orginalt. Og det er jo noen lister for å dekke åpningen. Så er nok ikke noe galt der. Og som tidlilgere nevnt, umulig å sveise plast til metall.

NÃ¥r det gjelder produkter i bruk var det denne gangen bare en enkel jobb.

Brukte vanlig lakkrens fra meguairs og maskinpolerte bilen med dette. (fåes kjøpt alle steder fra bilxtra til bauhaus)
La på forsegling fra duragloss, og lot den herde i 24 timer. Fåes kjøpt hos scandicshine.no
La så på et lag med swissvax concorso. En litt dyr voks som virkelig fremhever glansen i lakken. Fåes også kjøpt hos scandicshine.

Gadd ikke bruke polish da bilen kun skal stå lagret under duk i vinter. Som nevnt tidligere. Les litt om bilpleie på detailersclub.no, så plukker man opp litt tips og finner ut at det er ganske lett å holde bilen pen.
 #370709  av inzane2012

magnesmurf skrev:Les litt om bilpleie på detailersclub.no, så plukker man opp litt tips og finner ut at det er ganske lett å holde bilen pen.
ganske LETT?? ;) er vel heller ett stort slit å holde bilen pen i lakken, med mindre du har sølvfarge, siden den skuler dritten mye bedre :) er jo ikke akkurat snakk om noe som er gjort på en time :P
vil nok tro du magne har brukt noen timer på å få den såppas strøken i lakken, samt lagt en god del penger i skikkelig produkt, noe SV Concorso vitner om :)
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 103