Side 45 av 64

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:15 jul 2012 13:34
av ArildM
Ja takk til det motorrommet :mrgreen:

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:15 jul 2012 15:13
av 3rlend
Iceman22 skrev:
3rlend skrev:
ArildM skrev:Joa, null tvil om at kjøling på Mr2 er problematisk. Ikke minst med turbomotor som utvikler såpass mye varme. Sånn sett enklere med Mk1 og NA motor på 200hk :mrgreen:
Så er mk1 stygg i forhold til mk2 :P
Ja jeg tror jeg må begynne å eksperimentere med vifter her og der , er faktisk ræv varmt baki der etter en tur -.-
Vurdert å få tak i MR2 turbo panser og sette på vifter slik som her? Det kan hjelpe endel det da når viftene blåser ut varmen i atmosfæren,


Det er eksakt det jeg planlegger :)

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:17 jul 2012 18:39
av 3rlend
trollololo.
bilen hostet noe helt inni helvette å gikk dårligere å dårligere.

jeg fant erroren :P
Bilde

så fjerna jeg denne:
Bilde

laget til en slik sak:
Bilde

og endte slik :)
Bilde

Faktisk veldig merkbar forskjell å kjøre uten dump.

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:17 jul 2012 18:44
av Rangle
Ikke ta knekken på turboen nå! Er ikke antisurge-hus på din, så levetiden kan bli ganske mye kortere + den er brukt noen år i tillegg.
Merket du veldig mye forskjell? Dårlig dump/lekkasje, slapp fjær, galt innstillet?

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:17 jul 2012 19:25
av 3rlend
Står.mye på mr2oc, der har folk kjørt uten dump i år uten problemer:p
Og det med.org, td06 å mange andre turboer :p

Tror fjæra var.noe slapp i dumpen, ble noen hakk bedre på tomgang nå.
Med bedre mener jeg "resp
Istedenfor at det tar 0.5sek til jeg får trykk , så har jeg trykk konstant nå.
Å slipper den lille turboforsinkelsen :)
Kan dog være den gamle dumpen som var amøbe:p

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:17 jul 2012 20:51
av Rangle
Etter slik skruen står, så er den gamle dumpen justert ganske slapt, skru inn og stramme fjær. Fjære kan uansett ha blitt slapp med årene.
Leste om dette når jeg hadde 240´en som Rudi kjøpte, der kjørte jeg ca. 1.2b i trykk, og fikk en god del surge og chatter lyd, ble MYE bedre når jeg fikk satt på en org. GReddy TypeRS dump som ble justert skikkelig. Blir det surge vil du tape respons..

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:17 jul 2012 22:08
av ArildM
Disse folka skryter jo veldig av dumpventilen sin:

Uansett lurt å bruke resirkulerende dumpventil om man skal bruke noe, om ikke du bare er ute etter "paringsropet for fjortisser" :mrgreen:

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:18 jul 2012 16:41
av Rangle
Resirk er også noe han kunne ha erstattet med heller, med LMM er dette veldig foretrukket!

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:18 jul 2012 17:33
av 3rlend
Rangle skrev:Resirk er også noe han kunne ha erstattet med heller, med LMM er dette veldig foretrukket!
lmm blir fjernet i nær framtid. celica st162/5 (?) har jo ikke org dump fra fabrikk ? :P
det går nok bra skal du se :)

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:18 jul 2012 18:09
av ArildM
Går nok bare godt, er jo ikke verre enn at om det skjer noe så bytter du bare i noe enda heftigere. På denne måten blir man jo aldri lei :mrgreen:
Fy fader det var mye fint på ATS sine sider. Strokerkitt og topp preppa for 800hk var jo ikke mange kronene :mrgreen:

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:19 jul 2012 01:22
av 3rlend
ArildM skrev:Går nok bare godt, er jo ikke verre enn at om det skjer noe så bytter du bare i noe enda heftigere. På denne måten blir man jo aldri lei :mrgreen:
Fy fader det var mye fint på ATS sine sider. Strokerkitt og topp preppa for 800hk var jo ikke mange kronene :mrgreen:
toppen er bare toppen uten innmat der :P meeeeener jeg.

tja, blir 2.3 stroker på meg etterhvert, men når det vet jeg ikke :) så selger jeg bunndelen jeg har nå :)

anyways!
er ikke noen som har orginale slanger til rørgangen? 2 av mine slanger på "varm" siden av ic er rassert :P
LASSE?! :P

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:19 jul 2012 18:15
av 3rlend
Igår før jeg fikk daniel på besøk.
rett før han kom skjedde dette:

Bilde

så var den mot intercooleren bare mos også :P

takk til min bror som kom etter 10 min mens han var på jobb å slepet bilen :P
samtidig hadde han dette liggnende som han ikke fikk bruk for:

Bilde

Ser ikke så hysterisk bra ut, men det funker fjell :)

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:20 jul 2012 01:15
av DanielJ
Fått liv i den nå?

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:20 jul 2012 09:44
av 3rlend
Jepp, som sagt så manglet jeg stjerne jern, (pappa har låst garasjen) til å få opp dekslet over intercoolern så det ble plass :D
funka fjell på 1.7 bar :p

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D

Legg innLagt inn:23 jul 2012 16:47
av Rangle
Du har bredbåndslambda?