TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #370719  av magnesmurf

Tja. Det går vel en en time per uke til vask i gjennomsnitt, samt en dag til polering en gang annenhver måned.
Pleier å legge på en runde med quik detailer\quik wax etter hver vask, men det tar ikke lang tid.

Er ganske lett i mine øyne hvertfall :wink: MEN jeg har den ikke som bruksbil da. Det hjelper MYE :wink:

Men jeg sa ikke at det er billig. For det er det ikke :P
 #372245  av magnesmurf

Har kikket litt på et sånt ratt før. Men har blitt såpass glad i det rattet jeg har :wink:
Finnes ikke noe bedre stoff å holde i enn alcantara.

Enn annen ting er jo at TRD rattene er temmelig overpriset...

Skal få brukt penger på å lakke fangeren og bytte reg.reim først uansett.
 #372295  av inzane2012

ja, jo, er kanskje litt overprisa ja... men så er det ikke så mange igjen av di heller da, og vertfall ikke i blått :)
den dagen jeg vinner i lotto skal jeg vertfall ha meg ett, for jeg gidder ikke sette inni noe harry momo ratt :P
 #372297  av magnesmurf

Rattet mitt er ikke harry :x :evil:

:lol: :lol: :lol:

Er faktisk ganske fornøyd med rattet, selv om det er uorginalt. Det er såpass diskre at det kunne gått for å være et orginalt ratt :wink:
 #372320  av magnesmurf

Det er ikke momo ratt. Det er sparco ratt :wink:

Ikke noen stor fan av slike ting jeg heller egentlig. Men så lenge ting er diskre og løfter utseendet på bilen uten å gjøre det harry synes jeg det er greit.

Du må jo innrømme at det finnes noen pene uorginale ratt også. Selv om mange er stygge...

Jeg tror de tre bildene under viser poenget mitt godt.
En sammenlikning mellom orginalt, mitt uorginale og et momoratt jeg vil påstå er harry.
minmr2.web11.jpg
minmr2.web11.jpg (550.89 kiB) Vist 667 ganger
minmr2.web36.jpg
minmr2.web36.jpg (300.48 kiB) Vist 667 ganger
mr2.interiørdeler.jpg
mr2.interiørdeler.jpg (42.36 kiB) Vist 667 ganger
 #372348  av Stian AB

Enig med Magne der..Jeg synes faktisk at ratt med lakkerte deler er harry, sånn som på det blå trd rattet.. Da blir jeg den første til å si at trd rattet ikke er noe fint :roll: + at det er overpriset 10 ganger..
 #372354  av ad92

Da tror jeg hele interiøret mitt går under kategorien griseharry :lol:
er ikke mye som ikke er lakkert oppigjen på min, til å med holderen målerene er trekt opp i skinn og lakkert opp :oops: teller horelys med pedalene også som harry? :lol:

kjøper nytt ratt nå, men blir nokk lakkert oppigjen det å, når man først kjører show stil må man bare gjør det hele veien

Bilde
 #372356  av magnesmurf

Ville nok satt bilen din i klassen "harry interiør" :wink:

Men hvis du trives med det må du bare kjøre på :wink: Litt av sjarmen med å ha en stylet bil er jo at ingen annen har samme bilen som deg.

Når det er sagt. Det finnes mange måter å skille seg ut på. Ikke alle er like vellykkede... Det kan jo fort bli fiasko hvis man tar i litt for hardt:
(ja, bilen på bildene har vært en mr2 før eieren prøvde å style bilen "the american way"?)
Vedlegg
080.jpg
080.jpg (62.03 kiB) Vist 641 ganger
077.jpg
077.jpg (60.66 kiB) Vist 641 ganger
 #372371  av magnesmurf

SÃ¥ over til litt mer on topic.

Mr2en står jo på bukker i garasjen ved siden av en varmeovn nå. Den må jo ikke fryse i vinter, og garsjen er isolert :D
Så den står i prinsippet i oppvarmet garasje.
Grunnen til at den står på bukker er at hjulene ikke skal bli urunde, samt at jeg får demontert fangeren en gang i løpet av vinteren når jeg kjeder meg.

Og så til en gladelig nyhet. Den nye bilen har ankommet forhandler, og er ferdig klargjort om ca en uke.
Så nå får mr2en en blå bror i garasjen :D
min impreza.jpg
min impreza.jpg (568.88 kiB) Vist 625 ganger
Var og kikket på bilen idag. Gleder meg som en unge til å få noe med kjøreglede som bruksbil.
 #372395  av magnesmurf

Takk :D
 #372870  av mailman1

er du sikker på at du ikke var kosmetisk kirurg i ditt forrige liv?

NÃ¥r blir det mer power da? ;D
 #372889  av magnesmurf

Perfeksjonist kanskje. Men ikke kirurg :P

Blir nok ikke å hente ut mer hester av noen av bilene. Bare bedre bremser. Er for dyrt og komplisert med trim.
Må først få byttet reg.reim med alt rundt. Det er jo ikke billig. Hvis jeg så skal legge på litt trim, blir det jo svindyrt. Koster jo en halv årslønn i bare motor da:P

Da kan man like gjerne bytte til turbo eller beams. Men får se etterhvert. Foreløbig går jo bilen temmelig bra med bare filter og eksos. Det kan de som var med treff i høst skrive under på :wink:
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 103