Side 46 av 73
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:17 okt 2012 10:00
av Audun F
Noe usikker på om dere skjønner hvilke del jeg snakker om? Link kanskje?

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:17 okt 2012 11:50
av DanielJ
Audun F skrev:Noe usikker på om dere skjønner hvilke del jeg snakker om? Link kanskje? 
Er det ikke casterstag forran du mener? Link til cusco justerbart
http://www.ebay.com/itm/MR2-Turbo-Mk2-C ... 20cc657f00
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:17 okt 2012 20:59
av Audun F
DanielJ skrev:Audun F skrev:Noe usikker på om dere skjønner hvilke del jeg snakker om? Link kanskje? 
Er det ikke casterstag forran du mener? Link til cusco justerbart http://www.ebay.com/itm/MR2-Turbo-Mk2-C ... 20cc657f00
Hehe, joda... Bortsett fra at den typen der har feil ende - altså den som bukes på 92+ bilene...
Det staget jeg er på jakt etter har gjenger i den ene enden - og prismessig så er det faktisk billigere på Toyota ser det ut til

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:18 okt 2012 09:40
av DanielJ
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:18 okt 2012 11:46
av Audun F
Se der ja... Men det er kanskje like greit å bare bruke en vanlig bolt som passer istedenfor å kjøpe hele biten ny?
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:18 okt 2012 19:18
av 3rlend
du skulle ha tokyo zito felger?

jeg sliter litt med å finne tak i de, vet ikke om du finner noe ?
jeg kom over xxr 552, de er ganske like tokyo.
så nå sliter jeg med felg valg, tokyo eller xxr 522 eller 527

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:18 okt 2012 19:29
av FT86
3rlend skrev:du skulle ha tokyo zito felger? 
jeg sliter litt med å finne tak i de, vet ikke om du finner noe ?
jeg kom over xxr 552, de er ganske like tokyo.
så nå sliter jeg med felg valg, tokyo eller xxr 522 eller 527 
xxr helt klart!
pris ca på 522?
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:18 okt 2012 19:36
av Audun F
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:18 okt 2012 22:26
av 3rlend
552 vet jeg ikke hvordan ser ut

jeg skrev feil!
jeg mente 522 og 527!

heldig du er da

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:23 okt 2012 06:02
av Audun F
Noen som vet hvordan jeg får tatt fra hverandre akslingen så jeg får gjort rent og byttet gummikapper? Har googlet rundt, men finner bare måter å bytte gummikappene...
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:23 okt 2012 15:34
av magnesmurf
Drivakslingen? Det sitter en liten låsering inni selve leddet. Etter du løsner den får du av leddet og kan plukke fra hverandre det.
Men drivakslinger er et lite helvete å få sammen igjen. Kulene i leddet er som regel ikke så interessert i å holde seg på plass når du skal ha sammen alt igjen.
Beste rådet mitt er å bare bytte mansjetten og ikke plukke alt fra hverandre.
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:23 okt 2012 20:48
av Audun F
magnesmurf skrev:Drivakslingen? Det sitter en liten låsering inni selve leddet. Etter du løsner den får du av leddet og kan plukke fra hverandre det.
Men drivakslinger er et lite helvete å få sammen igjen. Kulene i leddet er som regel ikke så interessert i å holde seg på plass når du skal ha sammen alt igjen.
Beste rådet mitt er å bare bytte mansjetten og ikke plukke alt fra hverandre.
Valid point det ja... Men hvordan får jeg den mansjetten over selve drevet? Jeg ser det er videoer på youtube som beskriver at man kan bare ekspandere mansjetten med et lite grep, men jeg er usikker på om dette gjelder alle mansjetter eller noen spesielle?
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:24 okt 2012 10:06
av magnesmurf
Normalt sett må du ta ut låseringen og dra selve leddet av akslingen for å få av mansjetten. Den gamle mansjetten kan du uansett klippe i filler for å få av
Men toyota har en del orginale mansjetter som har ny patent, hvor hele mansjetten er delt på langs, så man kan brette den rundt leddet uten å fjerne leddet fra akslingen. Så du må nesten se om det er den typen når du handler
Hvis ikke må du hvertfall ta av låseringen og fjerne hele leddet. Men å begynne å plukke fra hverandre bitene i leddet ville jeg fått noen andre til å gjøre. Gjerne noen som har gjort noe slikt før et par ganger
Evt kan du jo bare kjøpe helt nye drivaksler fra utlandet. Litt dyrere, men nytt er nytt

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:24 okt 2012 19:18
av Andrepedersen
Alt for lite bilder her :p
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:24 okt 2012 21:36
av Audun F
Alt for lite progresjon
Har brukt noen timer nå på å gjøre klart for pulverlakking. Toyota var behjelpelige med å presse ut lager og foringer - så nå skal det være klart for å levere delene til Pedersen i morgen eller fredag.
261.jpg (313.98 kiB) Vist 359 ganger
262.jpg (344.51 kiB) Vist 359 ganger
MEN, finner ingen nye akslinger - det blir i så fall noen som er refurbished... Koster jo ikke stort da men...