TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #420384  av FT86

jeg synes også aero vingen blir litt over the top.

liker egentlig bilen best uten vinge :)

trd ser jo helt konge ut ! blir sikkert ikke mange av de på gata. noen som vet hvor mye trd kittet koster? evt ferdig trd bil fra toyota?
 #420387  av Julebrus

FT86 skrev:jeg synes også aero vingen blir litt over the top.

trd ser jo helt konge ut ! blir sikkert ikke mange av de på gata. noen som vet hvor mye trd kittet koster? evt ferdig trd bil fra toyota?
Mener bilen kommer på 400.000 med fult TRD kit, TRD utgaven skal man kunne bestille hos Toyota :)
 #420393  av ArildM

Kanskje vi skulle kjøre denne tråden tilbake til topic?
Ellers så er det vel ikke noen tvil om at smaken er som baken, og på det viset er GT86 genialt, det kommer til å bli et HAV av forskjellige ettermarkedsdeler, enten det er styling, understell eller motor :wink: 8)
 #420396  av GhostRider88

Julebrus skrev:

Mener bilen kommer på 400.000 med fult TRD kit, TRD utgaven skal man kunne bestille hos Toyota :)
Da blir det GT86 TRD på meg ;)

Men blir nok litt omstilling for MR.2 om han får en konkurrent i garasjen ;) :P
 #420438  av GhostRider88

3rlend skrev:tja hvorfor ikke? :P
studerer ikke du på universitet? regner med du har en god lønn når du er ferdig utdannet :)
Går første år Master i kunst og håndverk ved Høyskolen i Telemark, og med jobb etter ferdig master, så har jeg en minstelønn på 416 800 i året. Etter 16 år ligger lønnsnivået på minst 527 000 kroner i året.

Så med en gunstig avbetalingsavtale, så vil det gå ganske greit å betale for moroa 8)
 #420526  av inzane2012

Julebrus skrev:

tror nok du må justere deg litt her, ny pris på en standar GT86 er vel noe sånt som 446.000kr, så kan tenkte meg at en med fullt TRDkit kommer en over 500.000, og skal du ha en full TRD utgave med alt utstyret demmers kan jeg glatt tenke meg en pris på opp mot 700k
 #420527  av GhostRider88

inzane2012 skrev:
Julebrus skrev:

tror nok du må justere deg litt her, ny pris på en standar GT86 er vel noe sånt som 446.000kr, så kan tenkte meg at en med fullt TRDkit kommer en over 500.000, og skal du ha en full TRD utgave med alt utstyret demmers kan jeg glatt tenke meg en pris på opp mot 700k
Stemmer nok det du sier her, for en GT86 areo ligger nå til 500.000,- på finn:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37718195

Regner med rundt den samme prisen for TRD, kanskje litt mer. Men da blir spm, om TRD delene forsvarer prishoppet fra en standard og areo... Tenker ikke å kjøpe ny, så blir å se an markedet når det evt. blir aktuelt. Enn så lenge er MR.2 min "one and only" ;)
 #420538  av GhostRider88

Nå som det nærmer seg siste vask og vinterlagring, så har jeg begynt å tenke på planer for neste sesong:

- Skrifte reg.reim med vannpumpe
- bytte div. foringer i understell - kommer en "gnikke-lyd" når jeg kjører over farstdumper, tyder på tørre foringer? Har lokalisert det til stabstagforingene. Noen innspill på hvor jeg kan kjøpe gode foringer og hvordan bytte ut gamle og montere nye?
- Voks og polering

Ellers normalt stell og holde den i tipp topp stand :)
 #420542  av Julebrus

inzane2012 skrev:
Julebrus skrev:

Auto Express...

Our verdict on the tuned version of the Toyota GT 86 coupe - so is it worth the £15,000 premium?

Is all this worth £40,000, though? You’d have to be a dedicated enthusiast to think so, particularly when you could have a Porsche Boxster for about £36,500. In fairness, Toyota is still deciding on how to offer the TRD package to customers, and it looks likely that buyers will be able to pick and choose from a wide range of parts. So you could just add the wheels (£850 each at the moment!), or the upgraded brakes or a boot spoiler. Or dig deep and have the whole lot.
 #420679  av inzane2012

500k og det var bare for den Aero pakken som igrunn bare er litt ekstra styling og andre felger? TRD er jo som kjent ikke akkurat billig ;) men hvist Toyota Norge mot all formodning skulle velge å gi oss tilgang til TRD utvalget ved kjøp her, så tror jeg det kommer til å bli mange bra utgaver av disse bilene :) Og tror han du siterte julebrus har litt rett, MEN du må tenke på at prisene i england og norge ikke kan sammenlignes så veldig, for en NY Porsche boxter er ikke akkurat billig her til lands, selv om det vist nok skal vere den nermeste konkurrenten når det kommer til kjøreglede og handling :)
 #420916  av 3rlend

nå koster jo den vanlige 472k fikk jeg høre på toyota på sortland :P
så en pris forskjell på 28k er jo ikke såååååå mye når vi snakker om slike summer.
uansett så skulle jeg IKKE hatt vingen, så man sparer jo litt penger der :)

men er spent på hva trd saken kommer til å koste.

og thomas, stabstagforinger er verdens enkleste ting å bytte, på lik linje med tennplugger, så det ser du med en gang du begynner :)
 #420917  av GhostRider88

3rlend skrev:nå koster jo den vanlige 472k fikk jeg høre på toyota på sortland :P
så en pris forskjell på 28k er jo ikke såååååå mye når vi snakker om slike summer.
uansett så skulle jeg IKKE hatt vingen, så man sparer jo litt penger der :)

men er spent på hva trd saken kommer til å koste.

og thomas, stabstagforinger er verdens enkleste ting å bytte, på lik linje med tennplugger, så det ser du med en gang du begynner :)
Da blir det bytte av stabforinger til våren igjen :) Skal forresten hjula opp, eller kan de byttes med hjula på bakken?

Og har du noen tips til stabstag jeg burde kjøpe? :)

Sikler forresten på denne;
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36051802 (prisantydig 439.000,-)
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 102