Så var første tur unnagjort her på tirsdagen!
Alt funka som det skulle, eller til og med bedre enn jeg håpet på
Det virker som etter min lille tur at den lader trykk omtrent 1000RPM tidligere med den nye turbomanifolden. og har lavere "knock verdier" enn tidligere.. regner med det er mindre bakgrunnstøy fr sensoren hvis flow'en har blitt bedre.
på 1.6bar hvor jeg tidligere hadde boostcontroller til å åpne på 66% av trykk for å ikke få boostspike, måtte jeg nå helt ned i 48% ...
Gjenstår jo litt testing og prøving, men den funket uten noen sykdomstegn opp til 2 bar turbotrykk på vanlig 98 okt. bensin og det er hvertfall bra syns jeg
Har vært veldig moro prosjekt å lage den manifolden, selv om det jo har tatt litt tid da.. Måtte b.la. vente på rørbiten til wastegate, den måtte være litt annen dimensjon og ble bestillt fra USA for å få rette godstykkelsen.
Men kom jo i mål tilslutt
litt bilder..
Markus

'91 Kamelonen MR2 turbo m. 3gen 3S-GTE
'97 MR2 (Hardtop-prosjekt) m. Nissan VQ35DE
'01 Hiace m. V8 turbo 1UZ-FTE
'04 Land Cruiser 120 SWB 1KD-FTV