TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #376270  av magnesmurf

PLeier å være slik :wink:
Skal bestille dem så fort jeg har fått av fangeren, så jeg er sikker på at det ikke er noe mer som blir ødelagt før fangeren er av.
 #376276  av magnesmurf

Toyota kunne ikke skaffe de pyntelistene. Synes det virket litt merkelig..
Får prøve å få tak i brukte. Mr2 ben i england eller noen her på forumet har sikkert et par liggende.

Fangeren er av, og sparkel og pussepapir er anskaffet.
 #376278  av erling

mr2storbrua skrev:Ikke uvanlig å knekke de. Siden du allerede skal lakkere fangeren bør du kjøpe listene ulakkert, da er de mye billigere.
Går ut ifra du mener at de leveres ulakka i riktig revisjon da, og ikke de ulakka til 1991 modellene..? Dere vet det sikkert allerede, men mener det er forskjell i profil på de før og etter 1994. :)
 #376279  av magnesmurf

Det visste jeg ikke. Er du sikker på at det er forskjell?

Bestilte akkurat et par slike lister fra mr2ben i england, og det sto at de passet til alle biler fra 1991 til 1999..
 #376280  av hmsilset

Går det ikke an å reparere lista?
 #376281  av magnesmurf

Nei. Skuene som sitter støpt i lista knakk når jeg skulle skru av mutterene som holder lista fast.
Er nok ikke mulig å repparere det.

Men har som sagt kjøpt et par nye fra mr2ben. Så får vi se om de passer.
 #376289  av erling

magnesmurf skrev:Det visste jeg ikke. Er du sikker på at det er forskjell?

Bestilte akkurat et par slike lister fra mr2ben i england, og det sto at de passet til alle biler fra 1991 til 1999..
Er ikke bombesikker, men vet det er forskjell på noen av listene ihvertfall. Har sett noen som er flatere enn andre. Tenkte jeg måtte hyle ut slik at du hadde en sjanse til å bekrefte/avkrefte det før du brukte masse penger på ny. :wink:
 #376300  av magnesmurf

For seint :P Har jo kjøpt nye. Men får bare se om de passer.
 #376309  av Audun F

magnesmurf skrev:For seint :P Har jo kjøpt nye. Men får bare se om de passer.
Hvis det er sånne lange du har kjøpt hos Ben så passer de fint - kjøpte sånne selv og det var null stress med passform :)
 #376337  av magnesmurf

Det er de orginale fra toyota som ben forhandler, så er ikke passformen som bekymrer. Er om de passer på min 95 modell. Det var visst forskjell på listene mellom revisjonene i følge erling.
Må nok bare prøve og se. Hvis det ikke skulle gå får jeg heller prøve å trikse til noen nye skruefester på de gamle listene.
 #376341  av Audun F

magnesmurf skrev:Det er de orginale fra toyota som ben forhandler, så er ikke passformen som bekymrer. Er om de passer på min 95 modell. Det var visst forskjell på listene mellom revisjonene i følge erling.
Må nok bare prøve og se. Hvis det ikke skulle gå får jeg heller prøve å trikse til noen nye skruefester på de gamle listene.
Du har sånn ny bil du ja ;)
 #376409  av magnesmurf

Da begynner det å skje ting med bilen :D

Fikk tak i listene både hos toyota og hos mr2 ben, så da bør hvertfall et par passe.

I tillegg har jeg fått skaffet alle delene til reg.reim bytte. Vannpumpe, viftereim og dynamo i tillegg når jeg først er nedi der. Den jobben blir satt bort til våren, til et verksted jeg stoler 100% på.

Og best av alt, fangeren er levert til lakkering hos et lakkverksted som virket meget seriøse og dyktige. De nektet blandt annet å sparkle skruehullene i fangeren, og ville kun lakkere fangeren hvis de fikk lov til å plastsveise hullene først. Det virket såpass seriøst at de fikk jobben tvert.
Får tilbake fangeren om tre-fire uker. Hele jobben ble anslått til å komme på ca 4000kr.

Så nå begynner det endelig å skje litt, på tross av kulda :D

Og takk til staten for halv skatt i desember :wink:

Det eneste som gjennstår etter bytte av reg.reim til våren er å få forbedret innstalasjonen av stereoen enda litt.
 #376418  av predator

Kjøper gjærne ett sett av deg av de som evt ikke passer :mrgreen:
 #376421  av magnesmurf

Skal ha deg i bakhodet :wink:

Selger de for samme pris som jeg selv måtte gi i så fall. Og de kommer da splitter nye i eske.
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 103