Side 49 av 73

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:24 des 2012 02:01
av Zepticon
Audun F skrev:
3rlend skrev:Hva kostet det å få syrebadet bilen.?:)
22k for karroseriet ble det vel til slutt. Syrebadet ikke noe annet hos BS da alt annet var i god stand uten rust.
Hva var inkludert i den prisen da? Bare syrebad, eller fikk den noen annen behandling også?
Har hørt snakk om noen som både syrebader, og galvaniserer i rogaland, men er usikker på pris der.

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:24 des 2012 13:26
av Audun F
Zepticon skrev:Hva var inkludert i den prisen da? Bare syrebad, eller fikk den noen annen behandling også?
Har hørt snakk om noen som både syrebader, og galvaniserer i rogaland, men er usikker på pris der.
Vel, det var syrebad først (de måtte pelle av en del asfalt også - ellers hadde det kostet 19k tror jeg), og så satte de det inn med noe slikt at det ikke begynte å ruste. Det var nok ikke galvanisering akkurat, men et lag med noe beskyttende stoff...

Bilen ble i alle fall gullende ren - men et man må være klar over er at alt av kitt og slikt forsvinner også. Heldigvis hadde jeg en veldig hyggelig lakkerer som kitta opp hele bilen igjen før grunning og lakking.

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:17 jan 2013 14:47
av Audun F
Tilbake i Norge - og nå trenger jeg litt hjelp...

Har fått dempertoppene nå og er i fered med å sette på plass coiloversa. Problemet mitt nå er at iknstallasjonsveiledninga er så dårlig (eller at jeg er dum) - så jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal settes på plass. Jeg har begynt forran og tatt av bolten på toppen av dempern, for så å sette toppen imellom og sette på plass bolten igjen slik at det blir èn enhet. Problemet mitt er at denne bolten ikke kan skrus helt ned siden selve demperen bare går rundt når jeg prøver å dra den til.

Noen som skjønner hva jeg mener her? Skjønner ikke hvordan jeg skal få dette til å sitte... :(

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:17 jan 2013 15:43
av magnesmurf
Hvis jeg forstår deg riktig sliter du med at selve demperen bare spinner når du skrur til toppbolten for å holde sammen demperen?

Løsningen er i så fall ganske enkel. Muttertrekker for å trekke til bolten. Er ingen annen måte jeg kjenner til å løse det problemet på.

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:17 jan 2013 19:47
av Drafter
magnesmurf skrev:Hvis jeg forstår deg riktig sliter du med at selve demperen bare spinner når du skrur til toppbolten for å holde sammen demperen?

Løsningen er i så fall ganske enkel. Muttertrekker for å trekke til bolten. Er ingen annen måte jeg kjenner til å løse det problemet på.
-.-

er som regel en umbrako/torx på toppen du kan holde igjen med.

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:18 jan 2013 00:39
av Audun F
Drafter skrev:
magnesmurf skrev:Hvis jeg forstår deg riktig sliter du med at selve demperen bare spinner når du skrur til toppbolten for å holde sammen demperen?

Løsningen er i så fall ganske enkel. Muttertrekker for å trekke til bolten. Er ingen annen måte jeg kjenner til å løse det problemet på.
-.-

er som regel en umbrako/torx på toppen du kan holde igjen med.
Litt vanskelig å holde igjen noenting når jeg drar til med ei pipe, men toppen er som du sier formet slik at man kan holde igjen. Problemet er bare at dette er nede i dempertoppen, så jeg kommer ikke til...

Ingen som faktisk har installert KW V3 på sin MK2?

Skal prøve med muttertrekker :)

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:18 jan 2013 01:17
av BamseBrakar
De coiloverkitta jeg har vært borti har vi skrudd til med og bruke skralle med hulligjenom hvis du skjønner hva jeg mener? :P for da får du ubrakoen el. nedi for og få holdt fast

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:18 jan 2013 02:03
av Audun F
BamseBrakar skrev:De coiloverkitta jeg har vært borti har vi skrudd til med og bruke skralle med hulligjenom hvis du skjønner hva jeg mener? :P for da får du ubrakoen el. nedi for og få holdt fast
Hvor får jeg tak i sånt no? Biltema?

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:18 jan 2013 09:23
av magnesmurf
Jeg har en slikt støtdemper kit, som brukes for å løsne\stramme.
Trodde bare det var standard på tyske biler med den løsningen.

Hvis du vil kan du bare komme innom de nærmeste dagene og låne dette verksøyet Audun :wink:

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:18 jan 2013 17:15
av Drafter
Audun F skrev:
Drafter skrev:
magnesmurf skrev:Hvis jeg forstår deg riktig sliter du med at selve demperen bare spinner når du skrur til toppbolten for å holde sammen demperen?

Løsningen er i så fall ganske enkel. Muttertrekker for å trekke til bolten. Er ingen annen måte jeg kjenner til å løse det problemet på.
-.-

er som regel en umbrako/torx på toppen du kan holde igjen med.
Litt vanskelig å holde igjen noenting når jeg drar til med ei pipe, men toppen er som du sier formet slik at man kan holde igjen. Problemet er bare at dette er nede i dempertoppen, så jeg kommer ikke til...

Ingen som faktisk har installert KW V3 på sin MK2?

Skal prøve med muttertrekker :)
kjøp en sånn rar vinkel fastnøkkel på biltema eller bruk fantasien og lag noe sjøl.......
hvis du har sveise apparat.

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:18 jan 2013 20:07
av Audun F
Drafter skrev:kjøp en sånn rar vinkel fastnøkkel på biltema eller bruk fantasien og lag noe sjøl.......
hvis du har sveise apparat.
Fått låne no snadder av Magne - så da prøver vi det i morra :)

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:21 jan 2013 07:04
av Audun F
Verktøyet til Magne passet ikke, men det gav inspirasjon til å finne på noe sjøl, så da kom jeg opp med ei lang pipe som passet (22mm) hvor jeg plasserte ei lita pipe (10mm) innvendig. Den store pipa satte jeg fast i skrustikka, for deretter å sette hele dempern oppi pipa og dermed kunne jeg skru på den indre pipa og feste dempern til toppen - ganske enkelt når man først fikset det, tok kanskje 20 minutter på alle 4.
277.jpg
277.jpg (346.48 kiB) Vist 547 ganger
...og demperne forran er da på plass!
278.jpg
278.jpg (385.93 kiB) Vist 547 ganger
Jeg fikk også bytte foringene på giroverføringa. Jeg har også montert shortshift, men de bildene ble det merkelig nok ikke noe av...
279.jpg
279.jpg (164.2 kiB) Vist 547 ganger
Har også begynt på montering av rev6 frontlykter fra Rouge. Yay! :D
280.jpg
280.jpg (337.81 kiB) Vist 547 ganger

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:21 jan 2013 13:49
av ArildM
Snasent 8)

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:21 jan 2013 20:19
av 3rlend
Fy fader så strøkent! :)

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:21 jan 2013 20:22
av magnesmurf
Blir bra dette 8)

Synd verktøyet mitt ikke fungerte, men det var jo beregnet for tyske biler, og det gav deg en løsning på problemet, så da ordnet det seg jo :idea: