TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #376422  av predator

Den er god. Eller , dvs-må jeg betale over toyotapris, så kjøper jeg selvsagt hos toyota.
(Tenker da på fullpris pluss frakt)
 #376437  av magnesmurf

Skal se hva de listene jeg henter hos toyota imorgen lander på i pris. Sansynligvis blir nok listene jeg bestilte fra utlandet en del billigere en de fra toyota.
 #376619  av magnesmurf

Da fikk jeg tak i listene fra toyota. Skal vente til jeg får de fra ben i england for å sammenlikne om de er like. Etter det blir også listene leveret til lakkering.

Gleder meg til å få tilbake fangeren og få den på bilen igjen :)
 #376948  av magnesmurf

Kjøpte ny bil idag. Klarte ikke å dy meg når jeg så at autoart lager LFA, så da ble det en slik en i forsinket julegave. (bilen er riktignok bare i størrelse 1:18, men du får ikke råere modellbil! )
Bilde
Bilde
 #378383  av magnesmurf

Litt OT.

Den J****A pcen tok natta for noen dager siden!
Hadde den hos en expert idag, og han konkluderte med at harddiscen hadde tatt natta. BAre ti mnd gammel! :evil:
Mistet ca 40% av alle bilder, og en del musikk og serier. Møkk!

Så nå har jeg bare gamle bilder av bilen, pluss noen få som det er tatt back up av.

Det sureste var at dette skjedde da bare noen dager før jeg skulle ta back up av hele pcen, da jeg endelig har fått meg bærbar harddisc.

HATER pc :evil:

NÃ¥r det gjelder bilen er fortsatt fanger hos lakkerer.
 #378931  av magnesmurf

Leter gjennom andre pcer, kamera osv for å finne bilder av bilen, så minst mulig går tapt...

Dukket opp masse bilder underveis, og når jeg ser ut av vinduet nå og ser på det mørke snøhelvetet utenfor må jeg bare si "SUKK!!!!"
Husket ikke hvor fint det var med sommer, sol og varme. Men akkurat dette ene bildet viser hva jeg mener, mer enn tusen ord :wink:
Vedlegg
sommer!.JPG
sommer!.JPG (137.77 kiB) Vist 1136 ganger
 #379029  av ArildM

Glad det går mot vår nå ja :)
 #379044  av ad92

Satser på å få bilen på veien i Mars her i Ålesund hvertfall, så får den bare stå ute å fryse de dagene det er isette på veiene :lol: Mars er jo trossalt en vår måned, klarer ikke å vente til april! ! 1 mnd og 7 dager til VÅR! :D :D
 #379069  av magnesmurf

Mars er ikke en vårmåned her på østlandet :P Men det er den måneden man kan lukte at våren nærmer seg :D

Venter fortsatt på å få igjen fangeren. Blir vel montering til helgen hvis jeg har litt flaks.
Har også bestilt meg et par små neonlys og et stykke acryl til å felle inn i platen til "frunken" så annlegget kan beskues når man åpner panseret :)
 #379075  av ad92

magnesmurf skrev:Mars er ikke en vårmåned her på østlandet :P Men det er den måneden man kan lukte at våren nærmer seg :D

Venter fortsatt på å få igjen fangeren. Blir vel montering til helgen hvis jeg har litt flaks.
Har også bestilt meg et par små neonlys og et stykke acryl til å felle inn i platen til "frunken" så annlegget kan beskues når man åpner panseret :)
RÃ…TT :twisted:
 #379646  av magnesmurf

Fangeren var ikke ferdig enda, da lakkeren var proff nok til å innrømme at han ble usikker på hvilke hull som skulle tettes, og han ventet med å gjøre noe som helst til jeg var innom for å sjekke fremgangen.
Men jeg har ikke hastverk, og er bare glad for at jobben blir gjort ordentlig og ikke det blir noe feil.

Hullene i fangeren blir for øvrig plastsveiset sammen, da lakkeren ga klart uttrykk for at sparkel ikke ville bra uansett hvor mye jobb man la i det. Sparkel vil sprekke opp til slutt, siden fangeren er plast. At han plastsveiser og gjør mye ut av jobben gir hvertfall et veldig godt håp for at resultatet blir bra. Håper bare han treffer fargen på lakken så nære som mulig.

Bilen kommer uansett ikke ut av garasjen før april, så jeg har god tid.
 #379954  av magnesmurf

Black diamond drillede bremseskiver er bestilt fra kollevold :D
 #380092  av magnesmurf

Da har jeg vært og snakket med lakkerer. Fangeren var ferdig pusset ned og skulle lakkeres idag. Den ble lovet ferdig til mandag, så da kan jeg få den på bilen igjen :D
 #380419  av magnesmurf

Fikk fangeren tilbake idag, og er godt fornøyd.

Fargen traff 99,5%, og det er såpass nære at det ikke er noe større fargeskille enn før.
Med tanke på hvor myk plasten i fangeren er, er jobben med å fylle igjen hullene og få den plan så god som mulig.

Har forløbig bare satt fangeren på bilen, og festen den med to skruer. Så får den sitte der og herde en ukes tid før alt monteres sammen igjen.

Har ingen bilder fra prossesen enda, da garasjen er uegnet for å fotografe i. Den er alt for mørk.

Men det ser hvertfall ut til at jobben ble veldig bra.

Det eneste jeg kan utsette på lakkeringen var noen ørsmå bobler i klarlakken. Og de skal lakkerern pusse ned til våren, når bilen kommer ut på veien.
Og med tanke på hvor vanskelig det er å lakkere såpass myk plast er egentlig ikke det noe å klage på, da det fint lar seg rette med litt våtsliping\rubbing.

Så langt har jeg altså fått lakkert fangeren i vinter, kjøpt deler til å bytte reg.reim og alt rundt den, samt kjøpt oppgraderte bremser og sist men ikke minst fått ordnet plexiglassplate og noenlys til forsterker oppsettet i frunken.

Det gjenstår da å få byttet reg.reim og bremser. Bremsene tar jeg selv. Reg.reim overlater jeg til et verksted jeg stoler på.

I tilegg vil jeg få bygd meg basskasser som passer bedre enn de jeg har for øyeblikket.

Etter det er det nok ikke fler oppgradeirnger som skal til. Da er det stort sett bare å kose seg med bilen og bruke den :D

Skal bilen bli bedre nå må den hellakkeres. I tillegg kunne jeg jo tankt meg dashbord i skinn som matcher resten av interiøret. Men kunne ikke tenkt meg jobben med å bytte det... :P
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 103