Side 6 av 7

Legg innLagt inn:29 okt 2003 16:10
av Mr2 Mk2
Amund skrev:girkassen ligger også trygt i garasjen, nå mangler "bare" driv akslinger..
Glemte å sjekke opp igår,men husket det idag :wink:
Hehe som jeg sa ble det nok DYRT! :shock:
Dette var til st 185 for det var "billigst"

"Håper han har god råd."

Legg innLagt inn:29 okt 2003 17:46
av CelicaTurbo
hm, mener bestemt at de fant en lavere pris for meg når de ville bytte hele akslingene hos meg (de mente toyota ikke leverte kun ytre ledd). Prisen de ville ha var på 4000,- og noe, total pris inklusiv jobben på begge sider fremme var på 12000,-

Legg innLagt inn:29 okt 2003 17:53
av Mr2 Mk2
CelicaTurbo skrev:hm, mener bestemt at de fant en lavere pris for meg når de ville bytte hele akslingene hos meg (de mente toyota ikke leverte kun ytre ledd). Prisen de ville ha var på 4000,- og noe, total pris inklusiv jobben på begge sider fremme var på 12000,-
hm javel?Det var bestillingsvare,fra belgia eller japan husker ikke :wink:
Dette er hvertfall prisen jeg fikk på jobben idag..Og det var rimeligste..

BTW han sa at-165 fantes ikke,så han sammenlignet med 162?

Legg innLagt inn:29 okt 2003 17:55
av CelicaTurbo
var bestillingsvare sa dem til meg også.. men jeg kan rote litt rundt hjemme for jeg har tilbudslappen liggende et sted der mener jeg, men er mulig jeg kastet den pga at det ikke var aktuellt lenger da..

Legg innLagt inn:29 okt 2003 17:59
av Mr2 Mk2
CelicaTurbo skrev:var bestillingsvare sa dem til meg også.. men jeg kan rote litt rundt hjemme for jeg har tilbudslappen liggende et sted der mener jeg, men er mulig jeg kastet den pga at det ikke var aktuellt lenger da..
Men hvorfor er det de trengs,var det fordi de til mk1 ikke passer eller fordi de ikke ville tåle det?

Legg innLagt inn:29 okt 2003 22:10
av Amund
mest det siste... kan vel alltids prøve med dem som er der nå, men er redd de ryker i første lyskryss... :roll:

Celica turbo: skulle sett litt på motoren din en dag, noe vakuum slange greier, og litt småting jeg skulle sett på.. hjelper kanskje å se enslik motor som er koblet opp... :roll:

Legg innLagt inn:29 okt 2003 22:17
av Mr2 Mk2
Amund skrev:mest det siste... kan vel alltids prøve med dem som er der nå, men er redd de ryker i første lyskryss... :roll:
Han ene jeg jobber med nå spurte hvorfor du skulle ha nye...Han påsto at det ikke var noe som helst problem å bruke de gamle..

Men så har vel han fint lite erfaring med slikt,og vet jo at du skal ha nye for en grunn...

Btw-Står en rød Mk1 på høggeriet-ringerriket(eller hva faen det heter) så der kan du jo plukke noe småsnax om du trenger..(rød)

Legg innLagt inn:29 okt 2003 23:22
av CelicaTurbo
Amund: bare å ta turen det en dag, bor i Åsane. Gi meg en telefon eller send en melding på 932 63 696 så finner vi et tidspunkt. Mener jeg har noe tid på torsdag kveld før kl 21, og deretter er det vel dagtid i helgen men da er det mulig jeg er inne i Arna. Eventuellt kan jeg ta noen høyoppløselige bilder av motorrommet om du tror det holder :)

Legg innLagt inn:29 okt 2003 23:24
av MRQuoc
ey , hent noen lykter til meg på den bilen som står på skraphaugen

trenger noen klare! og hele !

Legg innLagt inn:27 okt 2005 19:39
av Arne rebel
Amund: Hvordan går dette med dette prosjektet...? (Mangler slutten på historien i denne tråden.) 8)

Legg innLagt inn:27 okt 2005 20:41
av kennethx
MK1.5 develops eller noe sånn i prosjekt forumet? :)

Legg innLagt inn:27 okt 2005 20:43
av Mr2 Mk2
Arne rebel skrev:Amund: Hvordan går dette med dette prosjektet...? (Mangler slutten på historien i denne tråden.) 8)
Hehe Arne da,du vet jo at den er på veien før du ANER det :roll:

Legg innLagt inn:27 okt 2005 21:13
av Amund
fortsatte på en mk1.5 develops ja

HER

Legg innLagt inn:27 okt 2005 22:05
av Arne rebel
Tenkte bare på hvordan resultatet ble med versjon 1. Problemer og løsninger....tråden sluttet bare litt brått :wink: ( Det er ikke så mange aw11er på nettet som har 3s-gte montert.)

Legg innLagt inn:27 okt 2005 22:30
av Amund
her er vel hele prosjekt tråden min, men bilder og sånn.

problemer og løsninger, hmm, du av alle arne, burde vel vite en god del av løsningene :wink:

Største problemet var jo oljeforbruket, og kjøling. kjølingen fant jo du ut av, og vi får se hva som skjer der på min nå også. har ikke helt utarbeidet en konkret plan for alt endå, men tar de litt etter hvert.

Det er nå 22 registrerte mk1.5 i verden, og tallet stiger stadig! Som dere også ser av de listene, var min rimelig tidlig ute 8)
Så de er bare å henge med, og vere blandt de verste. såvidt jeg husker, er vel det Deno sin mk1.5 som er den kjappeste, 350rwhp. har et fint klipp av han, der han kjører fra en corvette c5(el c6 husker ikke).


1. alexchannell (Alex Channell, 88 SC - > 88 MK1.5, channell.13@osu.edu, ETA summer 2002)
2. Eric Carmichael (build by Jim King, 88 NA hardtop, 2nd Gen, Jan '05 - sold to Eric July '05 [CA smog certified])
3. Bill Strong (Bill Strong, 85 hardtop -> 85 mk1.5. Bought from Al (Queens NY) Currently chassis is rusting away. It was bent is a past wreck. Will probably be crushed.
4. Paul Woods 85 NA -> rev2 1.5,first one built across the pond,now sold to make way for Mr6
5. Steve Groenink 87-NA->Gen3 3sgte mk1.5 was about the 8th on built and the first one to spontaneously combust...RIP
6. Amund Lavik, 88 NA -> 2.gen 3sgte, first one buildt in Norway. buildt nov 03-apr 04
7. Nik Farmer (UK) 87 mk1 NA -> mk1.5 gen3 3sgte ~ UKs 2nd, built spring '04
8. Dan Short 85 n/a ---> j-spec rev2 mk1.5, completed 7/04, anyone else in the western US?
9. Josh Bartlett 88-NA -> Gen3 3SGTE driving it csince 7/04 will never be complete.
10. Brad Glasgow 85na-->gen3, since 2003, only one in New Zealand.
11. Deno Plumley 88SC-> Jspec gen2, If Bills was the first I'm president Bush MK1.5 the original!! http://www.mk1point5.com
12. Matt Powell 88sc -> J-spec gen2, finished just in time to take top-time of the day at the SE2002 meet (May or October 2002?)
13. Andrew Saweikis 87 na --> gen 2, dviperlev8@yahoo.com december 2004
14. Eirik A, owner. Amund Lavik, builder. buildt april -05. second one in norway. 1988 t-bar, with 2.gen mr2 3sgte engine. lsd++
15 Martin Badaszek 89sc-->98 gen3 ST205,97 SW20 LSD,too much too list. Started April 03,2005 finished May 22 2005. This included 3 weeks down time waiting for parts...
16. Bill Strong Purple RS-GTR 86 NA--> Hybrid Gen1 / Gen2 ATS CT27 Turbo, Water To Air Intercooler, completed June 4, 2005
17. podge - 1988 tbar with rev1 3sgte
18. John Snowdon (UK) - 88 na T-Bar with rev1, Supra CT26A, Supra TT intercooler, LSD etc. --> Up and running as of June 2005. 3rd UK car completed.
19. 2muchfun (Brad Wetherell) 87 t-top / 92 3sgte, A/W intercooler, ect, ect.. Finished TODAY!!!! 06/03/05
20. Malcolm Graham (Driftin_AW), 1989 SC hardtop, gen 2 3sgte, GT4RC W/A intercooler, LSD, first drive yesterday, 10 July 2005, 2nd in New Zealand - I LOVE THIS CAR!
21. Kirk Hutcherson (kirkosaurus) '88NA t-top with '91 USDM 3SGTE, born:08/07/05
22. Steffen van de Waal (aw11-3sgte) 86´NA with st165 alltrac engine with supra turbo and 1.1BAR boost.Location (bayern,Germany)