TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt skifte clutch og div pÃ¥ GT4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#161769  av larsst185

Er en kollega av meg som er intressert i bilen din.Skal snakke med han på mandag for så å komme tilbake til deg.
Ser ut som det blir stage3 ct26 som blir valget.Jeg har opp og ned perioder ang den bilen men skrur bil på jobb fra halv 8 om mårran så man er liksom litt smålei før man i det hele tatt begynner på sin egen bil. :)

#162219  av larsst185

Jepp.da er det helt sikkert at det blir ny turbo :D Meeen jeg klarer ikke helt å bestemme meg for ct26 stage 2 eller 3,ct 27 fra ATS eller ct20b.Vil gjerne være helt sikker på at jeg velger riktig når jeg skal ha ny propell til 10k :shock: Kom med fler innspill folkens :)

#162223  av CelicaTurbo

spørs hva du er ute etter, skal du ha mest effekt gå for en stage 3 med en gang, eller en ct27 (vet ikke hvordan de sammenlignes, men ct27 spooler trolig litt bedre enn stage3, men er ikke bygget for like høyt trykk). Men skal du ha et bredt spekter av effekt med best spool og god top-end så velg ct20b. En ct20b er også trolig det billigste alternativet ditt, med mindre du har tenkt å kjøpe en helt ny ;)

#162227  av larsst185

Blir nok helt ny turbo ja.Har hørt snakk om at ct20b ikke liker høyt turtall grunnet at den er keramisk.er dette noe å bry seg om?

#162234  av sleeper

larsst185 skrev:Blir nok helt ny turbo ja.Har hørt snakk om at ct20b ikke liker høyt turtall grunnet at den er keramisk.er dette noe å bry seg om?
ct20b liker ikke høyt trykk!(over 1.2kg!) så hvis du noen gang planlegger og lade mer en det så er nok ikke ct20b det beste for deg! dette er nok den turboen som er kjappest til og lade og også da den kjapeste til og gi seg på.

stage 2 er nok også ganske lik ct20b, men kan lade litt mer,(ikke mye da det er vanlig lagring i den!) og den greier ca samme hk tall!

ct27 skal det gå greit og lade 1.4kg med (ivertfall hva jeg har lest på mr2oc.com) og greier vel litt under 350hk og skal være lit seinere en ct20b, (ca samme som ct26)

stage 3 er den største av de, den har 360 lager noe som gjør at den tåler MYE trykk! denne skal du ikke klare og knekke lagringene med høyt trykk!
på fensport sin side så er det en rolla som har bremset 386hk med denne turboen, så det gjør den til den desidert største turboen!
når det gjelder hvor fort den bygger trykk så send en PM til 2fastgt4 og hør med han! han har kjørt med denne turboen i noen år nå!)

som et tips så burde du finne ut hva du skal gjøre med motoren og elektroniken din fremover, er ikke noe vits med stage 3 med mindre du oppgraderer til ny ecu, bensinpumpe, dyser osv!)

#162241  av larsst185

Hva som kommer til å bli gjordt med motor når det gjelder ecu,dyser osv er veldig usikkert.Eneste er at walbro pumpa blir montert.
Det er litt derfor jeg er litt usikker på turbo siden jeg vil ha en som funker bra uansett om jeg oppgraderer dette eller ikke.

#162242  av sleeper

larsst185 skrev:Hva som kommer til å bli gjordt med motor når det gjelder ecu,dyser osv er veldig usikkert.Eneste er at walbro pumpa blir montert.
Det er litt derfor jeg er litt usikker på turbo siden jeg vil ha en som funker bra uansett om jeg oppgraderer dette eller ikke.
trur nok at alle de turboene funker bra uansett om du oppgraderer senere eller ikke!
men det koster jo en del mer penger og kjøpe en av de store turboene!

#162266  av larsst185

Har jo denne løsninga:
http://www.atsracing.net/combokitsCT27.htm
Dette koster 13700 og man vil få tilbake 4500 om gammel ecu,regulator og turbo sendes til dem.Sendte mail ang min turbo og det skulle ikke være noe problem å få innbytte på den selv med skadet kompressorhjul.

CT27 turboen alene kommer seg på: 7545kr,mens ct26 stage 3: 9137kr
Ct 27 har jo i tillegg oppgadert turbinhjul i tillegg til kompressorhjul.så vidt jeg kan se har ikke ct26`n det.

#162272  av sleeper

ja, det er jp en grei muilighet det der! eneste negative jeg finner ved det er at det ikke er 360 lageri turboen! men ellers så ser det bra ut! :D

#162353  av <RuPerT>

Presten kommer IKKE til å synge reint nå nei. detta blir seriøst! :)

#163497  av larsst185

Noen som kjenner til ATS racing?.sliter med å få svar på mail fra dem enda jeg har presisert at jeg trenger turbo fort som f..!
Bestiller ikke bling bling til flere tusen fra et firma som ikke gidder a svare på mailene jeg sender... :x

#163509  av sleeper

trur ikke de er de kjappeste til og svare.. kjenner en annen en som prøvde og bestille en thermostat derifra og han fikk ikke svar ingang.... men du kan jo poste på mr2oc.com under 3sgte forumet så får du sikkert svar... (der skriver de hver time..)

#163563  av gt4 carlos saintz

Eg bestilte ct27 derfra i vinter.
Gikk 1.5 månad. og kosta nesten 9000.

Skulle eg ha bestilt turbo i dag ville eg ha bestilt av fensport!!

#163570  av larsst185

huff.høres ikke bra ut dette

#163615  av sleeper

syntes det er useriøst av et firma og ikke svare på mailene sine!
hadde tenkt meg omm noen ganger før jeg hadde best derfra da ja..
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13