larsst185 skrev:Blir nok helt ny turbo ja.Har hørt snakk om at ct20b ikke liker høyt turtall grunnet at den er keramisk.er dette noe å bry seg om?
ct20b liker ikke høyt trykk!(over 1.2kg!) så hvis du noen gang planlegger og lade mer en det så er nok ikke ct20b det beste for deg! dette er nok den turboen som er kjappest til og lade og også da den kjapeste til og gi seg på.
stage 2 er nok også ganske lik ct20b, men kan lade litt mer,(ikke mye da det er vanlig lagring i den!) og den greier ca samme hk tall!
ct27 skal det gå greit og lade 1.4kg med (ivertfall hva jeg har lest på mr2oc.com) og greier vel litt under 350hk og skal være lit seinere en ct20b, (ca samme som ct26)
stage 3 er den største av de, den har 360 lager noe som gjør at den tåler MYE trykk! denne skal du ikke klare og knekke lagringene med høyt trykk!
på fensport sin side så er det en rolla som har bremset 386hk med denne turboen, så det gjør den til den desidert største turboen!
når det gjelder hvor fort den bygger trykk så send en PM til 2fastgt4 og hør med han! han har kjørt med denne turboen i noen år nå!)
som et tips så burde du finne ut hva du skal gjøre med motoren og elektroniken din fremover, er ikke noe vits med stage 3 med mindre du oppgraderer til ny ecu, bensinpumpe, dyser osv!)
http://www.loberg-tuning.no
4WD Rototest. Ta kontakt for justering\bremsing av din bil.
89 celica gt4. moro bilen. 711AWHP.. ( 9.89 -231kmt Verdens raskeste 165 ?) Built\tuned\driven by me
