TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Div. oppgraderinger pÃ¥ 91' gt4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#181720  av sleeper

har du testet de eller sitti i en bil med de?

#181761  av celica_st185

Larsen skrev:Hvis det er de poly foringene hvor du bytter ut hele foringen så vil jeg ikke anbefale den. Får alt for my støy inn i cupeen og ALT rister som bare f...
Det var da som f...

#181772  av sindrejl

Larsen skrev:Har det selv :wink:
du snakker om polyforinger til motoren, ikke understell.. bare sånn at det ikke blir tull her nå?

#181783  av Speeder

sindrejl skrev:
Larsen skrev:Har det selv :wink:
du snakker om polyforinger til motoren, ikke understell.. bare sånn at det ikke blir tull her nå?
Det gjør han nok ja :wink:

#181792  av Larsen

Har polyforinger på understellet og det kan jeg godt anbefale, men det jeg har til motoren er ikke noe særlig. Mitt synspunkt er at Det lille ekstra i mer direkte den blir ved gasspådrag er absolut ikke verdt all ristinga og dirringa inne i kupeen. Jeg har nå borret noen hull i foringene samt lydisolert bilen så nå er det på et akseptabelt nivå. Første gangen jeg startet kunne du kjenne starteren slå i seteryggen...

#181860  av sleeper

Larsen skrev:Har polyforinger på understellet og det kan jeg godt anbefale, men det jeg har til motoren er ikke noe særlig. Mitt synspunkt er at Det lille ekstra i mer direkte den blir ved gasspådrag er absolut ikke verdt all ristinga og dirringa inne i kupeen. Jeg har nå borret noen hull i foringene samt lydisolert bilen så nå er det på et akseptabelt nivå. Første gangen jeg startet kunne du kjenne starteren slå i seteryggen...
nå er det i nitt tilfelle ikke at jeg trenger og få den mer dirrekte som er grunnen. men rett og slett at motoren leer seg for mye...

har alle foringene i understellet i poly, og fjernet all lydisiolering i bilen.. så det kna jo kansje bli litt mye bråk... :evil:

#181887  av Larsen

Det går ann å kjøpe "anti torque bar". De tror jeg blir et gost kompromiss. Ikke like mye støy som poly foringer og demper bevegelsen på motoren.

#183687  av celica_st185

ja da er d vel på tide med en liten oppdatering.... Har fått på nytt luftinntak samt fått sveiset og polert opp intercoolerrøyra... Nesten ferdig i bagasjerommer med montering av lystgassflaske og trekke opp bagasjeromsgolvet i sort stoff. Måtte gjøre noen endringer på den nye bensinslangen for å få det til å passe ordntli, men det blir ordnet i morgen så da er det forhåpentligvis oppstart :)

Fikk igjen lappen i dag så kan nesten ikke vente me å få gang på bilen nå :wink:
Vedlegg
Photo-0068.jpg
Photo-0068.jpg (161.79 kiB) Vist 705 ganger
Nytt luftinntak
Nytt luftinntak
Photo-0069.jpg (132.61 kiB) Vist 700 ganger

#183688  av sleeper

legg ut et bilde av hele motor rommet ditt da.. 8)

#183949  av celica_st185

fler bilder
Vedlegg
Lekt meg me marmorspray:)
Lekt meg me marmorspray:)
Photo-0075.jpg (122.25 kiB) Vist 712 ganger
Photo-0073.jpg
Photo-0073.jpg (85.94 kiB) Vist 701 ganger
Photo-0072.jpg
Photo-0072.jpg (89.37 kiB) Vist 710 ganger
DÃ¥rlig tid prosjekt...
DÃ¥rlig tid prosjekt...
Photo-0071.jpg (123.2 kiB) Vist 715 ganger

#185110  av celica_st185

Fikk endelig starta opp bilen i dag, men fikk noen småproblemer... Bredbåndslamdaen viser bare 21 AFR på tomgang, som er alt for magert. Da sviver den på 1200 rpm ca, men hvis jeg stiller opp i 2000 rpm så ligger den på ca 16.6.... er eksoslekkasje der downpipe er festet så dette kan jo spille inn, men får prøve å teste litt mer i morgen...

En annen ting, var bensintrykket, hadde stilt d på 3 bar når den ikke sviver og når den sviver på tomgang, sto den på 2 bar :roll: Skal grunntrykket stilles når den sviver eller når den ikke sviver?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14