Side 6 av 14
Legg innLagt inn:19 jun 2006 22:48
av sleeper
har du testet de eller sitti i en bil med de?
Legg innLagt inn:19 jun 2006 23:11
av Larsen
Har det selv

Legg innLagt inn:20 jun 2006 05:19
av celica_st185
Larsen skrev:Hvis det er de poly foringene hvor du bytter ut hele foringen så vil jeg ikke anbefale den. Får alt for my støy inn i cupeen og ALT rister som bare f...
Det var da som f...
Legg innLagt inn:20 jun 2006 07:36
av sindrejl
Larsen skrev:Har det selv 
du snakker om polyforinger til motoren, ikke understell.. bare sånn at det ikke blir tull her nå?
Legg innLagt inn:20 jun 2006 09:03
av Speeder
sindrejl skrev:Larsen skrev:Har det selv 
du snakker om polyforinger til motoren, ikke understell.. bare sånn at det ikke blir tull her nå?
Det gjør han nok ja

Legg innLagt inn:20 jun 2006 09:35
av Larsen
Har polyforinger på understellet og det kan jeg godt anbefale, men det jeg har til motoren er ikke noe særlig. Mitt synspunkt er at Det lille ekstra i mer direkte den blir ved gasspådrag er absolut ikke verdt all ristinga og dirringa inne i kupeen. Jeg har nå borret noen hull i foringene samt lydisolert bilen så nå er det på et akseptabelt nivå. Første gangen jeg startet kunne du kjenne starteren slå i seteryggen...
Legg innLagt inn:20 jun 2006 15:10
av sleeper
Larsen skrev:Har polyforinger på understellet og det kan jeg godt anbefale, men det jeg har til motoren er ikke noe særlig. Mitt synspunkt er at Det lille ekstra i mer direkte den blir ved gasspådrag er absolut ikke verdt all ristinga og dirringa inne i kupeen. Jeg har nå borret noen hull i foringene samt lydisolert bilen så nå er det på et akseptabelt nivå. Første gangen jeg startet kunne du kjenne starteren slå i seteryggen...
nå er det i nitt tilfelle ikke at jeg trenger og få den mer dirrekte som er grunnen. men rett og slett at motoren leer seg for mye...
har alle foringene i understellet i poly, og fjernet all lydisiolering i bilen.. så det kna jo kansje bli litt mye bråk...

Legg innLagt inn:20 jun 2006 16:24
av Larsen
Det går ann å kjøpe "anti torque bar". De tror jeg blir et gost kompromiss. Ikke like mye støy som poly foringer og demper bevegelsen på motoren.
Legg innLagt inn:20 jun 2006 18:46
av celica_st185
hvor får jeg en torque bar til en vettig pris?
Legg innLagt inn:20 jun 2006 19:30
av Larsen
Vet ikke hvem som laget til celica , men her er en til mr2 (se om du finner noen leverandører derifra)
http://www.mr2oc.com/showthread.php?t=1 ... hlight=bar
Legg innLagt inn:28 jun 2006 22:35
av celica_st185
ja da er d vel på tide med en liten oppdatering.... Har fått på nytt luftinntak samt fått sveiset og polert opp intercoolerrøyra... Nesten ferdig i bagasjerommer med montering av lystgassflaske og trekke opp bagasjeromsgolvet i sort stoff. Måtte gjøre noen endringer på den nye bensinslangen for å få det til å passe ordntli, men det blir ordnet i morgen så da er det forhåpentligvis oppstart
Fikk igjen lappen i dag så kan nesten ikke vente me å få gang på bilen nå

Legg innLagt inn:28 jun 2006 22:38
av sleeper
legg ut et bilde av hele motor rommet ditt da..

Legg innLagt inn:28 jun 2006 22:45
av celica_st185
kan gjøre det i morgen når jeg forhåpentlivis blir ferdig

Legg innLagt inn:29 jun 2006 23:24
av celica_st185
fler bilder
Legg innLagt inn:05 jul 2006 23:08
av celica_st185
Fikk endelig starta opp bilen i dag, men fikk noen småproblemer... Bredbåndslamdaen viser bare 21 AFR på tomgang, som er alt for magert. Da sviver den på 1200 rpm ca, men hvis jeg stiller opp i 2000 rpm så ligger den på ca 16.6.... er eksoslekkasje der downpipe er festet så dette kan jo spille inn, men får prøve å teste litt mer i morgen...
En annen ting, var bensintrykket, hadde stilt d på 3 bar når den ikke sviver og når den sviver på tomgang, sto den på 2 bar

Skal grunntrykket stilles når den sviver eller når den ikke sviver?