Side 6 av 15

Legg innLagt inn:27 nov 2006 10:25
av hybrid
Morten skrev:
hybrid skrev:hvor du fikk kjøpt itb's? og hvordan blir dette med elektronikken? med luftmengdemåleren..
Kjøpt litt her og der :lol:. (har 2 sett til av spjeldene om noen trenger :roll: ) Manifold/adapter og selve trompetene er T3. Koster litt med alle delene, men er noe som bare måtte prøves en gang. Har ikke mye til overs for de orginale Toyota innsugsmanifoldene jeg har titta litt nøye på akkurat heller, så innbiller meg at det er litt å hente på de (i tillegg til lyden og responsen). :D

Lutmengdemåler har jeg ingen planer om å bruke, blir Megasquirt på denne motoren. :wink: er spent på mappinga med de spjelda da, regner med å måtte prøve og feile litt med noe Alpha-N hybrid for å få det til å funke skikkelig.
Hvordan kan det gjøre da? Jeg er sugen på itb's selv. men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre med elektronikken i.o.m jeg har en 90modell rødtopp 100kw. har sånn luftmassemåler på min. tror jeg, stokker litt om av og til..

Legg innLagt inn:27 nov 2006 12:14
av lauby_f
jeg vil gjerne ha itb dine :lol: hvor mye skal du ha?

Legg innLagt inn:08 des 2006 11:40
av Morten
Da er gamle motoren ute og fått fjærna litt av driten oppi motorrommet. :lol: Dukka jo seff opp et par tre bobler jeg ikke hadde sett som må sveises. Den værste gjemte seg under overflowtanken gitt, er litt overaska/oppgitt over at jeg ikke hadde sett den mye tidligere..

Har titta litt til på vannbiten, og går mot å sette over alt rwd bitene for å gjøre det enkelt. Da liner alt unntatt to ting opp. 1: et vannrør som går rett i knock-sensoren, og et annet vannrør som krasjer med oljeretur slangen fra toppen. Ingen av de to tingene fantes på den gamle motoren. Eneste dumme med det er at jeg må av med regreim osv igjen på den nyoverhalte for å komme til pumpa :? menmen, er vel heldigvis en ganske grei jobb når motoren står på bukk. :wink:

Slenger med et bilde av hvor "god plass" jeg har å skru på i mitt store fine "verksted" :mrgreen:

Legg innLagt inn:08 des 2006 11:43
av Morten
Etter litt dritt-fjerning ble det jo nesten rødt igjen nedi her.. 8)

Legg innLagt inn:30 des 2006 15:52
av Morten
Skynder meg langsomt videre. Planene ser og ut til å endres litt underveis. Vurderer seriøst å gå over karrosseriet ved å sveise skjøter og/eller andre forsterkninger. Føles litt som nå eller aldri, siden bilen er ribba og må lakkeres uansett.. Samtidig er jeg passelig blank når det kommer til sveising og litt redd for å ta meg vann over hodet og ødelegge bilen. :? Er ikke helt bestemt enda, men ser for meg at jeg prøver litt og ser hvordan det går, og så bestemmer meg da (har bestilt sveiseapparat og skal lære å sveise en gang for alle uansett).

Renska det meste inni nå, pluss endel til i motorrommet. Så er vel igrunnen bare å sette i gang når sveiseapparatet dukker opp..

PS! søplesekken med asfalt platene +litt småtteri (ett rustent varmeskjold og noe tøymatte som gjemte seg bak dashen) veier nå 17kg! :D (husk at gulvmatter, seter, taktrekk osv allerede var ute når jeg starta :wink: )

Legg innLagt inn:31 des 2006 12:01
av Kjelliken
Heisann morten høres og ser spennende ut.. det med sveising av sjøter og slikt i karosseriet er det vel bare og spørre rallygutta om og få noen tips om hvordan det skal gjøres.

Lese litt rundt det er no en ting som er sikkert og det er at karosseriet blir mye stivere når det er gjort.

Mye bra arbeid du har gjort her da:)

Legg innLagt inn:24 feb 2007 11:52
av Morten
En kombinasjon av latskap og travelt på jobben gjør at ting har stoppet litt opp. Men sveiste rust selv for første gang forrige helg. Hadde ikke blitt like pent om ikke det var for en kompis som var der med gode råd (og som sveiste mye av det siden det begynte å bli seint og jeg var så treg :mrgreen:)

Legg innLagt inn:24 feb 2007 12:05
av Morten
kom deler her i går også. (er to stk av de svarte brakettene, og 4 stk stag. gadd ikke pakke ut alt bare :wink: )

Noen som ser hva de forskjellige tingene er til/for? :mrgreen:

ae86

Legg innLagt inn:24 feb 2007 12:14
av hybrid
hehe, måtte nesten flire litt av meg selv, jeg har spurt deg om de samme tingene ca to ganger pr spørsmål:P beklager det.. Har lært meg og lese nå :oops:

Camberplater hvertfall;)

Har du itb's liggende enda?

Re: ae86

Legg innLagt inn:04 mar 2007 14:57
av Morten
hybrid skrev:Har du itb's liggende enda?
Jada, ligger her de. Er ikke så flinke selger jeg, går nok mer inn i samler-kategorien. (kjekt å ha, får sikkert bruk for en vakker dag) :lol: :mrgreen:

Legg innLagt inn:04 mar 2007 15:20
av Morten
Jaja, da har jeg hoppa i det. Føler meg litt på dypt vann til tider siden jeg ikke har vært borti dette greiene her før. Men krysser fingrene og satser på at det blir noenlunde bra. :D

Legg innLagt inn:04 mar 2007 16:40
av MR2WideBody
pungtsveiser du alle skjøter?

Legg innLagt inn:04 mar 2007 17:10
av maxgets
Har 2 wattlink og coilovers bak a? eller panhard stag? =)

Eller hvordan skal du gjøre det med fjærben?

Legg innLagt inn:06 mar 2007 23:01
av 323F GTX
Kjøpt litt her og der :lol:. (har 2 sett til av spjeldene om noen trenger :roll: )
Mulig å klemme disse på den 3s-ge? :P Blir SJEF lyd av ITB da :mrgreen: [/quote]

Legg innLagt inn:07 mar 2007 10:47
av Morten
MR2WideBody skrev:pungtsveiser du alle skjøter?
Ikke alle, men de fleste. Kommer til å konsentrere meg om de rundt rammevangene og rundt understellsinnfestninger og avstivinger. Meeen i mitt tempo vil det vel ta ca.4 år å få bilen på veien, så ikke sikkert alt blir tatt i samme omgang. Ihvertfall få det ferdig fremme i motorrom osv. nå, så det kan lakkeres opp før motor heises i igjen. :wink: