TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GT4 CS med "noko attÃ¥t!" 654hk! =)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#255121  av CelicaTurbo

Har brukt en del tid på å undersøke det der, og løft har i hovedsak innvirkning på momentet over hele turtallet, mens duration påvirker hvor i turtallet momentet flyttes. Høyt løft krever derimot oppgraderte ventilfjærer og bytte til shimless/shim under buckets og kan gi høyere slitasje av lober etc..

#255123  av Helmer

Har sett litt hos forskjellige firmaer som forhandler HKS kammer. Er 264 som er mest interessant for meg, men det varierer hvordan løftet er. 8,95/9,0, 9,2/9,2 og 9,7/10,0. Har stivere HKS ventilfjører. Turtallsperra skal ikke over 8000.

#256415  av Helmer

Da har jeg bestilt kammer fra Takakaira. :P Blei 264 durasjon med 9,7/10,0 i løft. Bestilte også HKS kamdrev og reg reim og Cusco svinghjul som forøvrig er 40% lettere enn orginalt! :o :D

#256429  av Larsen

Høyere løft fører også til dårligere moment på lave turtall fordi hastigheten på luften inn til ventilene blir lavere og fører til dårligere blanding av bensinen.
 #305162  av Helmer

Har gått noe treigt her, men nå er hvertfall motoren så og si klar for bremsing.
Skal i benk hos TEF racing 28. oktober, så blir spennende å se hvilke tall vi ender opp med. :D
DSCN2751.JPG
DSCN2751.JPG (532.12 kiB) Vist 1183 ganger
DSCN2754.JPG
DSCN2754.JPG (547.35 kiB) Vist 1171 ganger
 #305183  av sleeper

Hm.. ser bra ut dette jostein.. send meg en mld på msn om hvordan det går.. mulig jeg tar turen bort til tef med bilen når du bremser din.. :wink:
 #305184  av Helmer

sleeper skrev:Hm.. ser bra ut dette jostein.. send meg en mld på msn om hvordan det går.. mulig jeg tar turen bort til tef med bilen når du bremser din.. :wink:
Ja det må du gjøre vettu. :) Prates på msn før det sikkert.
 #305187  av tojo

:P Dette blir bra,spennende å se dyno.
 #305198  av James

Gromt!!! 8) Blir spennende å hvor mye du får hentet ut av den ja...
Hold oss oppdatert! :wink:
 #305295  av Helmer

onkelvegard skrev:ser veldig bra ut :lol:
hvor har du skaffet grenrøret?
Takker.

http://www.full-race.com

De har til 3.gen 3sgte også.
Men det koster... :? Jeg betalte 13000 for grenrør, DP, screamerpipes og hpc coating inkl frakt og moms enda jeg fikk en del rabatt.
Det var i sommer da dollaren var lav. :roll: .
 #305296  av onkelvegard

Helmer skrev:
onkelvegard skrev:ser veldig bra ut :lol:
hvor har du skaffet grenrøret?
Takker.

http://www.full-race.com

De har til 3.gen 3sgte også.
Men det koster... :? Jeg betalte 13000 for grenrør, DP, screamerpipes og hpc coating inkl frakt og moms enda jeg fikk en del rabatt.
Det var i sommer da dollaren var lav. :roll: .
de har jo bare dp til mr2, passer den celica?
 #305311  av Helmer

onkelvegard skrev: de har jo bare dp til mr2, passer den celica?
Nei den passer ikke rett på. Må skjære og sveise litt.
 #305316  av onkelvegard

ok, men den har ikke inngang for wastgate? må kjøre screamer?
 #305323  av Helmer

onkelvegard skrev:ok, men den har ikke inngang for wastgate? må kjøre screamer?
Ingen inngang for wg nei. Veit ikke om det finnes engang. Men jeg har uansett tenkt å kjøre screamer.
Mulig jeg ombestemmer meg seinere om det bråker for mye. :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11