Side 6 av 11

Legg innLagt inn:02 aug 2007 18:59
av CelicaTurbo
Har brukt en del tid på å undersøke det der, og løft har i hovedsak innvirkning på momentet over hele turtallet, mens duration påvirker hvor i turtallet momentet flyttes. Høyt løft krever derimot oppgraderte ventilfjærer og bytte til shimless/shim under buckets og kan gi høyere slitasje av lober etc..

Legg innLagt inn:02 aug 2007 19:15
av Helmer
Har sett litt hos forskjellige firmaer som forhandler HKS kammer. Er 264 som er mest interessant for meg, men det varierer hvordan løftet er. 8,95/9,0, 9,2/9,2 og 9,7/10,0. Har stivere HKS ventilfjører. Turtallsperra skal ikke over 8000.

Legg innLagt inn:11 aug 2007 19:33
av Helmer
Da har jeg bestilt kammer fra Takakaira. :P Blei 264 durasjon med 9,7/10,0 i løft. Bestilte også HKS kamdrev og reg reim og Cusco svinghjul som forøvrig er 40% lettere enn orginalt! :o :D

Legg innLagt inn:11 aug 2007 21:07
av Larsen
Høyere løft fører også til dårligere moment på lave turtall fordi hastigheten på luften inn til ventilene blir lavere og fører til dårligere blanding av bensinen.

Re: CS med "noko attåt" =)

Legg innLagt inn:18 okt 2008 19:11
av Helmer
Har gått noe treigt her, men nå er hvertfall motoren så og si klar for bremsing.
Skal i benk hos TEF racing 28. oktober, så blir spennende å se hvilke tall vi ender opp med. :D
DSCN2751.JPG
DSCN2751.JPG (532.12 kiB) Vist 1197 ganger
DSCN2754.JPG
DSCN2754.JPG (547.35 kiB) Vist 1185 ganger

Re: CS med "noko attåt" =)

Legg innLagt inn:18 okt 2008 22:33
av sleeper
Hm.. ser bra ut dette jostein.. send meg en mld på msn om hvordan det går.. mulig jeg tar turen bort til tef med bilen når du bremser din.. :wink:

Re: CS med "noko attåt" =)

Legg innLagt inn:18 okt 2008 23:17
av Helmer
sleeper skrev:Hm.. ser bra ut dette jostein.. send meg en mld på msn om hvordan det går.. mulig jeg tar turen bort til tef med bilen når du bremser din.. :wink:
Ja det må du gjøre vettu. :) Prates på msn før det sikkert.

Re: CS med "noko attåt" =)

Legg innLagt inn:19 okt 2008 01:21
av tojo
:P Dette blir bra,spennende å se dyno.

Re: CS med "noko attåt" =)

Legg innLagt inn:19 okt 2008 10:25
av James
Gromt!!! 8) Blir spennende å hvor mye du får hentet ut av den ja...
Hold oss oppdatert! :wink:

Re: CS med "noko attåt" =)

Legg innLagt inn:19 okt 2008 22:41
av onkelvegard
ser veldig bra ut :lol:
hvor har du skaffet grenrøret?

Re: CS med "noko attåt" =)

Legg innLagt inn:20 okt 2008 11:10
av Helmer
onkelvegard skrev:ser veldig bra ut :lol:
hvor har du skaffet grenrøret?
Takker.

http://www.full-race.com

De har til 3.gen 3sgte også.
Men det koster... :? Jeg betalte 13000 for grenrør, DP, screamerpipes og hpc coating inkl frakt og moms enda jeg fikk en del rabatt.
Det var i sommer da dollaren var lav. :roll: .

Re: CS med "noko attåt" =)

Legg innLagt inn:20 okt 2008 11:48
av onkelvegard
Helmer skrev:
onkelvegard skrev:ser veldig bra ut :lol:
hvor har du skaffet grenrøret?
Takker.

http://www.full-race.com

De har til 3.gen 3sgte også.
Men det koster... :? Jeg betalte 13000 for grenrør, DP, screamerpipes og hpc coating inkl frakt og moms enda jeg fikk en del rabatt.
Det var i sommer da dollaren var lav. :roll: .
de har jo bare dp til mr2, passer den celica?

Re: CS med "noko attåt" =)

Legg innLagt inn:20 okt 2008 14:33
av Helmer
onkelvegard skrev: de har jo bare dp til mr2, passer den celica?
Nei den passer ikke rett på. Må skjære og sveise litt.

Re: CS med "noko attåt" =)

Legg innLagt inn:20 okt 2008 14:53
av onkelvegard
ok, men den har ikke inngang for wastgate? må kjøre screamer?

Re: CS med "noko attåt" =)

Legg innLagt inn:20 okt 2008 15:58
av Helmer
onkelvegard skrev:ok, men den har ikke inngang for wastgate? må kjøre screamer?
Ingen inngang for wg nei. Veit ikke om det finnes engang. Men jeg har uansett tenkt å kjøre screamer.
Mulig jeg ombestemmer meg seinere om det bråker for mye. :)