Side 6 av 11
Legg innLagt inn:02 aug 2007 18:59
av CelicaTurbo
Har brukt en del tid på å undersøke det der, og løft har i hovedsak innvirkning på momentet over hele turtallet, mens duration påvirker hvor i turtallet momentet flyttes. Høyt løft krever derimot oppgraderte ventilfjærer og bytte til shimless/shim under buckets og kan gi høyere slitasje av lober etc..
Legg innLagt inn:02 aug 2007 19:15
av Helmer
Har sett litt hos forskjellige firmaer som forhandler HKS kammer. Er 264 som er mest interessant for meg, men det varierer hvordan løftet er. 8,95/9,0, 9,2/9,2 og 9,7/10,0. Har stivere HKS ventilfjører. Turtallsperra skal ikke over 8000.
Legg innLagt inn:11 aug 2007 19:33
av Helmer
Da har jeg bestilt kammer fra Takakaira.

Blei 264 durasjon med 9,7/10,0 i løft. Bestilte også HKS kamdrev og reg reim og Cusco svinghjul som forøvrig er 40% lettere enn orginalt!

Legg innLagt inn:11 aug 2007 21:07
av Larsen
Høyere løft fører også til dårligere moment på lave turtall fordi hastigheten på luften inn til ventilene blir lavere og fører til dårligere blanding av bensinen.
Re: CS med "noko attåt" =)
Legg innLagt inn:18 okt 2008 19:11
av Helmer
Har gått noe treigt her, men nå er hvertfall motoren så og si klar for bremsing.
Skal i benk hos TEF racing 28. oktober, så blir spennende å se hvilke tall vi ender opp med.

DSCN2751.JPG (532.12 kiB) Vist 1197 ganger
DSCN2754.JPG (547.35 kiB) Vist 1185 ganger
Re: CS med "noko attåt" =)
Legg innLagt inn:18 okt 2008 22:33
av sleeper
Hm.. ser bra ut dette jostein.. send meg en mld på msn om hvordan det går.. mulig jeg tar turen bort til tef med bilen når du bremser din..

Re: CS med "noko attåt" =)
Legg innLagt inn:18 okt 2008 23:17
av Helmer
sleeper skrev:Hm.. ser bra ut dette jostein.. send meg en mld på msn om hvordan det går.. mulig jeg tar turen bort til tef med bilen når du bremser din.. 
Ja det må du gjøre vettu.

Prates på msn før det sikkert.
Re: CS med "noko attåt" =)
Legg innLagt inn:19 okt 2008 01:21
av tojo

Dette blir bra,spennende å se dyno.
Re: CS med "noko attåt" =)
Legg innLagt inn:19 okt 2008 10:25
av James
Gromt!!!

Blir spennende å hvor mye du får hentet ut av den ja...
Hold oss oppdatert!

Re: CS med "noko attåt" =)
Legg innLagt inn:19 okt 2008 22:41
av onkelvegard
ser veldig bra ut
hvor har du skaffet grenrøret?
Re: CS med "noko attåt" =)
Legg innLagt inn:20 okt 2008 11:10
av Helmer
onkelvegard skrev:ser veldig bra ut
hvor har du skaffet grenrøret?
Takker.
http://www.full-race.com
De har til 3.gen 3sgte også.
Men det koster...

Jeg betalte 13000 for grenrør, DP, screamerpipes og hpc coating inkl frakt og moms enda jeg fikk en del rabatt.
Det var i sommer da dollaren var lav.

.
Re: CS med "noko attåt" =)
Legg innLagt inn:20 okt 2008 11:48
av onkelvegard
Re: CS med "noko attåt" =)
Legg innLagt inn:20 okt 2008 14:33
av Helmer
onkelvegard skrev:
de har jo bare dp til mr2, passer den celica?
Nei den passer ikke rett på. Må skjære og sveise litt.
Re: CS med "noko attåt" =)
Legg innLagt inn:20 okt 2008 14:53
av onkelvegard
ok, men den har ikke inngang for wastgate? må kjøre screamer?
Re: CS med "noko attåt" =)
Legg innLagt inn:20 okt 2008 15:58
av Helmer
onkelvegard skrev:ok, men den har ikke inngang for wastgate? må kjøre screamer?
Ingen inngang for wg nei. Veit ikke om det finnes engang. Men jeg har uansett tenkt å kjøre screamer.
Mulig jeg ombestemmer meg seinere om det bråker for mye.
