Side 6 av 9

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:17 jul 2010 13:15
av ArildM
Syke greier 8)

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:17 jul 2010 13:56
av john_e
Må bare følge med på dette framover :)
Er en glede å se skikkelige hjuloppsett sånn som det der :)

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:17 jul 2010 14:02
av inzane2012
john_e skrev:Må bare følge med på dette framover :)
Er en glede å se skikkelige hjuloppsett sånn som det der :)
da må du følge nøye med, siden dette ble påbegynt i 2006 ;) hehe

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:17 jul 2010 15:26
av john_e
inzane2012 skrev:
john_e skrev:Må bare følge med på dette framover :)
Er en glede å se skikkelige hjuloppsett sånn som det der :)
da må du følge nøye med, siden dette ble påbegynt i 2006 ;) hehe
Ja er sant det, men det har jo skjedd noe ;)

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:19 jul 2010 10:53
av MR2turbo
jeje... vet det ikke skjer så mye, men jeg har god tid... hehe ;)
Viktigste er at bilen blir sånn som jeg har luyst til at den skal bli.

Har fått kappa ut mesteparten på høyresiden og nå.
Men ble litt 200sx skruing i går i stedet. en turbo som måtte skiftes. hente bil på tralle, få inn på verkstedet osv.

men har begynnt å lage pluggen til å støpe et "ducktail" bagasjeroms lokk til den. ble så veldig tungt med den vinga oppa stål lokket, så jeg skal støpe det i tynn glassfiber og montere "GT-vinge" direkte i chassis istedet...bilde..

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:19 jul 2010 12:58
av inzane2012
nice, husk å holde oss oppdatert med masse bilder og sånt nå da ;)

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:19 jul 2010 14:55
av john_e
Ducktail på mr2 = tøft ;)

Hva heter forresten det skummet rundt vingen?

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:19 jul 2010 15:46
av MR2turbo
skal prøve å holde tråden litt mere oppdatert, ja :)
Tror både det ser godt ut og har en positiv virkning på luftstrømmen rundt hekken på bilen. mest det siste som drar i gang arbeidet. Men vet jo ikke før jeg par prøvd og evt testet med flow indikatorer. ;)
Må prøve å få bestillt uniball-rod ends fra demon tweeks i dag, men det er så mange varianter.. prøver å finne noe som er sterkt å lett å lage bærearmer/casterstag av.

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:19 jul 2010 18:53
av MR2turbo
john_e skrev:Ducktail på mr2 = tøft ;)

Hva heter forresten det skummet rundt vingen?
Skummet er fugeskum/byggskum, som kjøpes på byggsjapper for å tette rundt dører og vinduer... :)

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:22 jul 2010 01:35
av stianøverland
MR2turbo skrev:
john_e skrev:Ducktail på mr2 = tøft ;)

Hva heter forresten det skummet rundt vingen?
Skummet er fugeskum/byggskum, som kjøpes på byggsjapper for å tette rundt dører og vinduer... :)

i HUS vell å merke! :P

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:23 jul 2010 07:46
av MR2turbo
Fikk tatt noen timer på verkstedet i går og. :)
Fikk kappa ferdig for hjulet på høyresiden, så nå må jeg lage til hjuloppheng for videre å lage plass til hjulene i alle posisjoner sving.
Venter på svar fra Demon tweeks ang skaffing av rod-ends med god kvalitet, det var mest tomme-størrelser å få tak i , men jeg vil helst ha mm...
Når jeg får det kan jeg lage bærearm/ casterstag til hjulopphenget fremme. begynnte som smått på ene bærearmen i går.

Ellers glassblåste jeg hjuloppheng deler. Har bare inhibert de foreløpig, men når jeg er ferdig med evt. kapping og sveising i disse delene tenkte jeg å galvanisere de. så jo ganske reint og fint ut når de ble ferdig syns jeg ;)
Copy of bilde 005.jpg
Copy of bilde 005.jpg (395.09 kiB) Vist 1689 ganger
Så kappa jeg til dashbordet sånn at jeg kan få det ut å inn med velteburet i bilen. Måtte se hvor jeg har plass til å ha en tverr-avstiver fremme i buret uten at det kommer i konflikt med dashen. skal bygge ut buret fremover til dempertårn foran og da måtte dette være klart.
Copy of bilde 007.jpg
Copy of bilde 007.jpg (341.98 kiB) Vist 1689 ganger

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:23 jul 2010 08:18
av inzane2012
MR2turbo skrev:Venter på svar fra Demon tweeks ang skaffing av rod-ends med god kvalitet, det var mest tomme-størrelser å få tak i , men jeg vil helst ha mm...
syns di få landene som bruker det imperialistiske tall systemet, eller hva det nå heter kan droppe det ufattelig kronglete og baktunge systemet og heller gå over til det metriske som resten av den fornuftige verden ;)
unøyaktig og vanskelig å rekne med ;) tomma, fot, yards, mile, punds, berre tull hele greia :D

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:23 jul 2010 12:56
av MR2turbo
De er vel noe på vei mot det metriske trodde jeg, men det er ikke lett å omvende et sterkt konservativt storbritannia tror jeg.. :)

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:23 jul 2010 17:55
av inzane2012
MR2turbo skrev:De er vel noe på vei mot det metriske trodde jeg, men det er ikke lett å omvende et sterkt konservativt storbritannia tror jeg.. :)
nei, skal bli ett liv å få di til å kjøre på rett side av veien og :)

Re: Prosjekt Hardtop MR2 SW20

Legg innLagt inn:24 jul 2010 07:45
av Andreazz
inzane2012 skrev:
MR2turbo skrev:De er vel noe på vei mot det metriske trodde jeg, men det er ikke lett å omvende et sterkt konservativt storbritannia tror jeg.. :)
nei, skal bli ett liv å få di til å kjøre på rett side av veien og :)
Det er faktisk flere land og biler (mulig USA topper det men) som kjører på venstre side av veien, så egentlig er det vi som sitter på "babord" side i bilen å kjører på feil side av veien..
Off topic :oops: