Side 6 av 9

Legg innLagt inn:27 jul 2007 00:28
av kvassheim
har tsw like dine, men 7" foran og 9" bak.. tenkte å rykke til med 255 bak, men må muligens ga ned til 30 profil da..

Legg innLagt inn:28 jul 2007 03:30
av w-master
Eg må berre sei det...fy faen kor vakkert! Så jævlig clean't! :D *Savner min mr2 :( *

Legg innLagt inn:28 jul 2007 20:59
av Mr2 Mk2
Kjelliken skrev:8) Ser ikke noe galt med 40 profil men ble det bedre og kjøre med da ???? :roll:
Fikk ikke tak i den dekk dimmen jeg ville før rudskogen, så kjøpte bare 2 billige "drittdekk".Og det merkes, glir ut på 3.gir på vått føre.Gleder meg til å få "skikkelige" dekk igjen.(ble kanskje en anelse "mykere" men det er foran det største problemet er, men nytt understell til neste sesong så får leve med det litt til)

kvassheim skrev:har tsw like dine, men 7" foran og 9" bak.. tenkte å rykke til med 255 bak, men må muligens ga ned til 30 profil da..
Skal ha noen brede dekk bak etterhvert jeg også, men blir ikke denne sesongen ;)

Legg innLagt inn:29 jul 2007 03:22
av kvassheim
Mr2 Mk2 skrev: Skal ha noen brede dekk bak etterhvert jeg også, men blir ikke denne sesongen ;)
Tsw catalunya eller nå hva de heter fåes i 9x18 et35.. fyller heeeelt ut, meget porno 8) men tror det må valses litt for å få de på.. 255/30/18 tror jeg blir bra.. By the way; vet du om noen i bergen som valser?

Legg innLagt inn:12 aug 2007 20:03
av Mr2 Mk2
enda en pakke på plass....

Legg innLagt inn:12 aug 2007 20:42
av Kjelliken
:x faen du e ekkelll.. er jo til og spy av de delene du setter på den bilen der...

Neida ikke mesunnelig jeg.. hahahaha ...


(oki då drit fett men ikke si det til noen at eg sa det da bare hermer hele gjengen... :oops: )

Legg innLagt inn:12 aug 2007 20:54
av GhostRider88
utrolig rå mr2. Hvor mye kostet trd staget over motoren, og hvor kjøpte du det ifra? Passer det rett på? også på en gti?

*lyst på*

Legg innLagt inn:12 aug 2007 21:00
av Mr2 Mk2
Kjelliken skrev::x faen du e ekkelll.. er jo til og spy av de delene du setter på den bilen der...

Neida ikke mesunnelig jeg.. hahahaha ...


(oki då drit fett men ikke si det til noen at eg sa det da bare hermer hele gjengen... :oops: )
8) :)

GhostRider88 skrev:utrolig rå mr2. Hvor mye kostet trd staget over motoren, og hvor kjøpte du det ifra? Passer det rett på? også på en gti?
*lyst på*
rundt 1800,- ca bestilte hos http://www.takakaira.com passer rett på alle Mk2`er.

Legg innLagt inn:13 aug 2007 00:41
av Turbotrille
Herlig frekt med speil under panseret.. ;)

Legg innLagt inn:13 sep 2007 19:09
av Mr2 Mk2
Da har jeg satt bort bilen for i år, ser ut til at jeg flytter hjem igjen i håp om å få råd til det jeg vil ha til neste år. Må hvertfall få noen nye dempere, helst coilovers men ser ut til at det er vrient å få til med tanke på felger? Bilen må hvertfall bli endel høyere foran til neste år, border fronten tar nedi overalt nå. For å ikke begynne på kjøreegenskapene, eller mangel på :? Må også få levert inn turboen til noen som kan porte wg`en , for å se om jeg blir kvitt boost creep problemet.Noen som har erfaring med tanke på porting av wg? Ny skjerm på venstre side foran har jeg kjøpt ny for en stund siden, pga steinsprut. Så denne må også på, så skal jeg gjøre et forsøk på å få vekk vibrasjoner ved bremsing, mistenker skjev spindel/hub foran.

Border fronten skal lakkes på nytt pga sprekker i underkant, og noen nye deler må handles inn for en enda bedre look ;)

Legg innLagt inn:13 sep 2007 19:58
av CelicaTurbo
En ting jeg har sett et par tilfeller av på forum gjennom årene, vær obs på at porting av wastegate medfører at eksosgassene får et større areal hvor det trykker mot en lukket wastegate, og om fjæren i wastegate ikke er sterk nok kan det medføre at eksosgassene vil begynne å presse opp wastegate for tidlig, som fører til senere turbotrykk, lavt turbotrykk eller tilogmed ikke trykk i det hele tatt..

Så fjøren må være tilstrekkelig, og du må ikke porte mer enn hva som er nødvendig (ja det er jo lett å vurdere :lol: )

Legg innLagt inn:13 sep 2007 20:27
av Mr2 Mk2
CelicaTurbo skrev:En ting jeg har sett et par tilfeller av på forum gjennom årene, vær obs på at porting av wastegate medfører at eksosgassene får et større areal hvor det trykker mot en lukket wastegate, og om fjæren i wastegate ikke er sterk nok kan det medføre at eksosgassene vil begynne å presse opp wastegate for tidlig, som fører til senere turbotrykk, lavt turbotrykk eller tilogmed ikke trykk i det hele tatt..
Det var også noe ja, takk for info.Er jaggu ikke lett dette ;) er jo ikke 100% sikker på om det er dette som skaper problemene. Men er vel også begrenset hvor mye man kan porte før det ikke vil bli tett rundt "flapsen".
CelicaTurbo skrev:Så fjøren må være tilstrekkelig, og du må ikke porte mer enn hva som er nødvendig (ja det er jo lett å vurdere :lol: )
Hehe ja ikke sant ;) men dette blir uansett ikke opp til meg å vurdere :)

får vel bytte turbo :P neida tenker jeg får gi dette en sjanse, er utrolig fornøyd med det tidlige draget blant annet.

Legg innLagt inn:13 sep 2007 20:35
av erling
Hjelpe meg så rå den bilen din er :o Reina snope 8)

Legg innLagt inn:13 sep 2007 20:51
av Mr2Even
Grei bil ja 8) Hvordan festet du de Border flappsa bak? limt? Måtte du lage nye hull til 98 vingen ?

Legg innLagt inn:13 sep 2007 20:56
av Mr2 Mk2
Mr2Even skrev:Grei bil ja 8) Hvordan festet du de Border flappsa bak? limt? Måtte du lage nye hull til 98 vingen ?
Er skrue hull så bare å borre 2 hull til hver splitter såvidt jeg kan huske, peace of cake.Tok også en strimmel dobbelsidig teip langs hele for å slippe eventuelle små gliper.

Sveiset 18 hull og laget 6 nye for å montere 98 vingen, kanskje noe av det jeg er mest glad for at jeg har gjort. Alle kan liksom kjøpe en border front og montere på 5min.Men ikke så mangen som tar seg arbeidet med vingen, bare 2 i norge som har ettermontert såvidt jeg vet, men skal ikke nekte på at det finnes flere.