Side 6 av 15

Legg innLagt inn:18 aug 2007 10:14
av Qurtis
Får problemer kan du jo montere et Tåkelys under fanger på en brakett.

Legg innLagt inn:18 aug 2007 11:27
av TommR
får finne på noe morsomt da. hehe takk for hjelpen. ;)

Legg innLagt inn:18 aug 2007 16:26
av Qurtis
Et bilde til

Bilde

Legg innLagt inn:19 aug 2007 10:14
av FireFox
Da får jeg være den første som komenterer lyktene ;): Ble bra, men jeg ville heller kjørt uten.. de JDM lyktene er jo knall rå fra før av ;)

Legg innLagt inn:19 aug 2007 11:36
av TOYPARTS
TommR skrev:ah, sorry. Blei så opphengt i toppakningsbyttinga di, siden jeg driver med det selv nå. Men står at biler før 89 ikke trenger å ha tåkelys, det vil da si at min 90 mod ikke vil bli godkjent ved neste EU det da? Eller er jeg på vidda nå? :)
det heter vel strengt tatt at alle monterte lys skal virke, det er vel så vidt jeg vet ikke påbudt med tåkelys.

Legg innLagt inn:19 aug 2007 19:40
av TommR
letta, da blir det vel jdm lykter da :D så bilen din på japsetreffet i dag. kjempefin i "real life". ;)

Legg innLagt inn:20 aug 2007 02:10
av Anders gullstein
Hmmm....den plastfilmen på JDM lyktene var et steg tilbake. Mye finere slik de er orginalt.

Legg innLagt inn:30 aug 2007 03:22
av jacquelin
Må nesten føye meg inn i rekken og si at bilen din er nydelig!! Hvis du er i Bergen og trenger passasjer, er det bare til å gi en lyd :wink: :D

Legg innLagt inn:30 aug 2007 09:43
av Dennis87
Veldig fin bil :D var så heldig å fikk sitte på en tur for noen dager siden, det var en super supra opplevelses tur 8) sinnsykt bra drag i bilen var det å :twisted:

Legg innLagt inn:31 aug 2007 23:13
av Qurtis
Jeg er ikke så god til å få en bra start. Blir litt spinning. Men under 6 sekunder er vel ok for en bil på 1,6 tonn??

Bilde

TIden ble målt med GREDDY Turbo timer.
Denne er kalibrert i forhold til GPS. Tiden starter når hjulene starter å rulle og stopper når 100 km oppnås. Den er nok ikke 100% riktig, men gir en god pekepinne.

Legg innLagt inn:01 sep 2007 01:34
av tojo
:D Nå snakker vi.

Legg innLagt inn:01 sep 2007 06:53
av Andreazz
1,6tonn..? Det er under tomvekt det! Legg på en 200kg så har du den reele vekta :D

Legg innLagt inn:01 sep 2007 09:01
av Qurtis
Riktig det. Har målt den vekta i Drammen. Da veier den ca 1600 kg. Men det er uten meg og med nesten tom tank.

Så er nok 1,8 tonn ja i normal drift :roll: :roll:

I vognkortet står det 1655 kg m/fører. Så alt ekstra stachet mitt veier nok det og :oops:

Er vel ikke lenge før jeg begynner å rive ut ting. Merker jo stor forskjell bare om det er lite eller mye bensin på tanken.

Kanskje jeg skal slanke meg og 8)

Legg innLagt inn:01 sep 2007 22:23
av FireFox
går rimelig freskt nå ja 8)

Kjøleproblemer

Legg innLagt inn:11 sep 2007 19:23
av Qurtis
Helt siden jeg puttet inn Turbomotoren har jeg slitt med at den går varm.

Det første jeg gjorde var å bytte Radiator og Slurevifte. Og det hjalp betrakelig.

Men problemet var der fremdeles, selv om den tåler litt mer nå. Da jeg var og kjørte på flyplassen Sveige ble den varm etter å ha aksellerert til 200 km. Det største problemet er at etter å ha akselerert raskt roer en ned. Da går også motor på lavere turtall dermed Slureviften saktere rundt. Idiotisk system.

Men nå har jeg installert en Stor E-vifte med to hastigheter og en justerbar termostat. I tillegg gjør jeg meg nytte av de to Klimaanleggviftene.

Nå virker det slik at den store går på lav hastighet intill tempraturen stiger til litt over vanlig driftstemperatur. Da slår den store viften inn på full hastighet og de to små inntil tempraturen synker til normal temperatur igjen.

Dette fungere veldig bra og nå har jeg kun behov for kjølerunder innimellom ved banekjøring.

Det hjelper også og ha på varmeaperatet litt og slå av AC (som også produserer mye varme)

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med EL-vifter kontra Slurevifte.

El-viftene jobber jo like hardt uansett turtall på motor :D
Bilde
Bilde
EL-vifte fra Volvo (ikke helt sikker på hvilken)


Bilde
Termostat. Køpt på ebay, kostet ca 500 kr . Stakk en probe inn i mellom ribber i radiator. Funker helt topp.