TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjennskap til K.S Gill som selger MR2.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #242001  av Stølen

Jess sir! Da var kampen offisielt startet mot Gill. Har vært i tottene på han siden jeg oppdaga at bilen jeg kjøpte hos han slett ikke var en 1995-mod som han annonserte, men en (svært pen) 1992(!!!)-mod. Har vært i kontakt med NAF-jurist og fått bekreftet at jeg har en sterk sak.

Her i dag var jeg senest på telefon med Gill, der han hevder at han må forholde seg til de tyske papirene, der det står at bilen kom til landet september 1994, og ble solgt neste vår. Da jeg forteller han at det er bare pisspreik fordi denne bilen har klare kosmetiske og motormessige forskjeller mellom 1992 og 1995, svarte han bare: "jeg skal ta kontakt med min advokat og se nærmere på saken".

Jeg sa da til han at hvis han var velvillig, så kunne vi gjøre dette opp mellom oss og shake hands på 15.000,- i oppreisning siden jeg vil tape penger da jeg selger bilen, eller så kunne vi ta det i retten. Da vil jeg i så fall kreve 30.000,- + omkostninger, som han garantert må betale.

Synes dere dette er rimelig..?? Har dere noen erfaring med slike eller lignende juridiske saker? Uansett burde dette gå min vei.
Sist redigert av Stølen den 21 mai 2007 14:34, redigert 1 gang totalt.

#242002  av marlboro1310

Vel....han eier ikke mye skamvett om han takker "nei" til ditt tilbud, han eier vel ikke skamvett i det hele tatt siden han påstår at bilen din er av 3.generasjon,når den har alle 2.gentrekk...

Du vinner nok dette ja :lol: lykke til...informer gjerne underveis 8)

#242006  av injee

Hva du kan kreve av han, er jo alt etter hva du gav for den vil jeg påstå..

En orginal 94/95mod ligger jo på over hundre tusen.

En 92 kan en få ned til 80.. så du må jo klare å få differansen der.

Leste du posten min fra igår om garanti? Er det 1mnd han har sagt til deg tidligere?

/k
 #242007  av Stølen

Sendte nå avgårde en offisiell mail der jeg siterte alle sakens punkter og videre steg i prosessen. Skal poste videre etter hvert som det utvikler seg... Gjorde han også obs på at dette forumet er VEEEELDIG interessert i hvordan han takler dette, da det er flere potensielle kunder her...

Kjekt å ha dette forumet 8)

#242009  av marlboro1310

er ikke sikker på at det florerer av potensielle kjøpere av MR2 fra han her inne...navnet hans har vært oppe til diskusjon før også.... :o

men det vet jo ikke han... :lol:

Men nå skal vi se hva han er laget av da,og hvis du får tilbake noe penger vil jeg si at vi kan la tvilen komme tiltalte til gode...i dette tilfellet Gill :lol:

#242015  av Zepticon

Haha... sjekk bilen jeg linker til på forrige side... En Celica(MK6? runde lykter) med 192(!?) hester? Toyota hadde så vidt jeg veit ingen motorer som leverte det når Celica ble produsert.

Fyren er enten dum.... Enten blir han lurt trillrundt, eller så er han en ikke speielt smart svindler.

Er også veldig intresert i å se quotes fra mailer han har svart på etc :D
Og fremgang i saken din!

#242016  av marlboro1310

He he he...ville nok holdt meg unna den Celican ja,virker som han dikter opp sine egne spesifikasjoner på bilene,mye fiksing og triksing,skumle greier...

lukter fort http://www.kneskåler.com av sånt...skjønner ikke at han tør... :?

#242021  av injee

Er egentlig ganske synd at han er sånn.
Jeg har sett flere biler han har for salg, men stoler ikke litt på han engang til å kjøpe der - selv om han får inn mange tøffe som jeg kunne tenkt meg.
Blandt annet den blå som nå ligger på AutoDB. Gjennomført bil, men... kan ikke stole på noe av det som står der.....

#242028  av Doffen696

15.000 i oppreisning er da meget snilt fra din side. Men nå veit jo ikke jeg hva du betalte for den da. Stå på i kampen, for ditta skal du vinne :)

Importdatoen og salgstadoen har da ingenting med saken å gjøre når det gjelder årsmodell på bilen. F.eks. om en 2005 modell blir solgt i januar 2006 er det fortsatt en 2005 modell.

Av og til lurer jeg på om Gill lurer seg selv like mer enn han lurer andre. Man skal jo tro det beste om folk, men her begynner det å bli vanskeligt :P

#242030  av Ivar

injee skrev:Er egentlig ganske synd at han er sånn.
Jeg har sett flere biler han har for salg, men stoler ikke litt på han engang til å kjøpe der - selv om han får inn mange tøffe som jeg kunne tenkt meg.
Blandt annet den blå som nå ligger på AutoDB. Gjennomført bil, men... kan ikke stole på noe av det som står der.....
Stoler du på selgere overhodet? Når man kjøper bruktbil lønner det seg å ha god kunnskap om bilen. Det er det eneste som duger.

#242038  av injee

Ivar skrev:
injee skrev:Er egentlig ganske synd at han er sånn.
Stoler du på selgere overhodet? Når man kjøper bruktbil lønner det seg å ha god kunnskap om bilen. Det er det eneste som duger.
Nei, stoler generelt sett ikke på selgere.
Men sånn som Gill, som bløffer om _ALT_ - så frister det ikke å ringe engang.

#242043  av sindrejl

du kan fortelle han gill at jeg står her med penga i hånda men pga slike saker som din her så gidder jeg ikke engang ringe til ham selv om det er veldig fine biler han har! :)

#242089  av Sunnygill

Hei,

Ja jeg er sønnen til Gill.
Så det var mye diskusjon rundt bilene våre.

Når det gjelder den bilen som dere påstår er 92 mod eller rundt der, så går vi etter det som står i vognkortet. Det er mulig vi også har blitt lurt av de som vi har kjøpt av, men det står klart og tydelig på vokgnkortet om hvilken modell der er og rammenr. Jeg regner med at alle stoler på opplysningene som står fast i vognkortet, folk går ikke rund og spør om hvilken modell eller andre opplysninger når det står i vognkortet. Vi ser alltid på voknkortet før vi kjøper bilene. Det kan stemme at det er en overliggende modell. I de gamle tyske vognkortene står det tydelig når modellen er lansert, når den har kommet til landet og når den har blitt førstegangs registrert. Det står det ikke om i de nye.
Jeg skal legge ut en kopi av vognkortet snart som mulig, (har glemt den på jobben) :x

Det dere snakker om at han surrer litt, kan godt være pga. at han bare er aleine, og da blir det litt for mye å ta seg av på en gang. Jeg og broren min hjelper han når det er mulig (går på skole, og da blir det litt vanskelig).

Så også at dere klager litt over km standen på bilene. Vi gidder ikke å kjøpe biler som ser ut som vrak og som har gått mye, og selger det her i Norge. Det er ikke noe problem å få tak i biler som har gått lite når man har kontakter i Tyskland og hvis man googler litt på nettet!
Jeg sier bare "JUST FUCKING GOOGLE IT"

Når dere klager på at han stammer, vil jeg heller be dere om å tenke på hvor vanskelig han har det :evil:
Tenk deg at du ble født slik da, så skulle jeg stått face to face og si masse dritt til deg at du stammer, eller om du er født med en misshandla arm eller hva det måtte være, hadde du vært glad om andre mobba deg? Hva om faren din var slik da?, hadde du blitt glad av å lese om at stammer? eller hadde du også blitt lei og forbanna? TENK DEG OM FØR DU SIER NOE OM DET, ER SØNNEN HANNES OG TÅLER IKKE SLIK PISS PREIK PÅ FORUMET :evil:

Er det noe mer dere lurer på, så spør i vei. Skal svare dere på det jeg kan!

#242093  av GhostRider88

Sunnygill skrev:Hei,

Når det gjelder den bilen som dere påstår er 92 mod eller rundt der, så går vi etter det som står i vognkortet. Det er mulig vi også har blitt lurt av de som vi har kjøpt av, men det står klart og tydelig på vokgnkortet om hvilken modell der er og rammenr. Jeg regner med at alle stoler på opplysningene som står fast i vognkortet, folk går ikke rund og spør om hvilken modell eller andre opplysninger når det står i vognkortet. Vi ser alltid på voknkortet før vi kjøper bilene. Det kan stemme at det er en overliggende modell. I de gamle tyske vognkortene står det tydelig når modellen er lansert, når den har kommet til landet og når den har blitt førstegangs registrert. Det står det ikke om i de nye.
Jeg skal legge ut en kopi av vognkortet snart som mulig, (har glemt den på jobben) :x

Det dere snakker om at han surrer litt, kan godt være pga. at han bare er aleine, og da blir det litt for mye å ta seg av på en gang. Jeg og broren min hjelper han når det er mulig (går på skole, og da blir det litt vanskelig).

Så også at dere klager litt over km standen på bilene. Vi gidder ikke å kjøpe biler som ser ut som vrak og som har gått mye, og selger det her i Norge. Det er ikke noe problem å få tak i biler som har gått lite når man har kontakter i Tyskland og hvis man googler litt på nettet!

Når dere klager på at han stammer, vil jeg heller be dere om å tenke på hvor vanskelig han har det :evil:
Tenk deg at du ble født slik da, så skulle jeg stått face to face og si masse dritt til deg at du stammer, eller om du er født med en misshandla arm eller hva det måtte være, hadde du vært glad om andre mobba deg? Hva om faren din var slik da?, hadde du blitt glad av å lese om at stammer? eller hadde du også blitt lei og forbanna? TENK DEG OM FØR DU SIER NOE OM DET, ER SØNNEN HANNES OG TÅLER IKKE SLIK PISS PREIK PÅ FORUMET :evil:

:roll:

#242096  av Ivar

Sunnygill skrev:Hei,

Ok comeback. :)

Dere i Gill-familien må sette dere litt inn i hva som er revisjon 1, 2, 3 og 4 innenfor sw20-karosseriet som dere har importert så mange av.

Forskjell i bremsedimensjon, forskjellige motorer, kosmetiske forskjeller og lignende har en del å si når man kjøper MR2.

Tidligere forhandlere som har spesialisert seg på MR2 i Norge har hatt litt frynsete rykter.

Som du ser her så er det en eller to som ikke har bedre å gjøre enn å lynsje folk på nettet selv om de tydeligvis ikke har kjøpt bil fra faren din... :roll:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10