Side 6 av 6

Legg innLagt inn:04 jun 2007 15:29
av Nystad
arti å c at noen andre har akkurat samme problemene som jeg har med min bil... :P
jeg kommer nok til å stå veeeldig nært dere på acr,for å høre på tips/løsninger.
så får vi håpe at alle får en bil som fungerer slik den skal.

Legg innLagt inn:04 jun 2007 19:49
av oleb
hehe, det får du gjøre. min er grå

Legg innLagt inn:05 jun 2007 13:35
av Nystad
oleb skrev:hehe, det får du gjøre. min er grå
gooo..skal holde utkikk :)

Legg innLagt inn:10 jun 2007 22:25
av oleb
Så ikke noe til larsst185 eller bilen hans hele helga, men jeg tror jeg har funnet problemet nå. Skiftet om på noen slangeklemmer, og det gjorde susen. Så det kan virke som at problemet var falskluft.

Lars: er du fremdeles interessert i å kjøpe lmm?

Legg innLagt inn:11 jun 2007 15:23
av a man in the nude
Hvilke slangeklemmer byttet du? Før eller etter turbo? Før eller etter IC?

Legg innLagt inn:11 jun 2007 16:30
av oleb
Hehe.. Det blir litt knotete å forklare dette, men:
Det som skjedde når jeg begynte å plages, var at bilen fusket og hakket under pådrag + den gikk dårlig på kald motor. Jeg byttet plugger pluggledninger osv osv osv, og når jeg byttet dette måtte jeg av med IC, og den fikk jeg aldri satt skikkelig på plass igjen etterpå. Uansett hva jeg gjorde, så fikk jeg den ikke helt inn i den gummimuffen som sitter før throttle body (på norsk?). Så etter det (uten at jeg visste at det var det som var feilen) begynte den å gå merkbart dårligere, den sluttet å dra når turboen ladet for fullt. Altså, den dro falskluft. Monterte for litt siden dump, og erstattet det korte gummistykket som står mellom turbo og ic med et større/lengre t-stykke, ergo; jeg fikk stappet ic helt inni gummimuffen ved throttle body. Tingen her var at jeg glemte å skru på slangeklemmen på den muffen, og når jeg gjorde det nå i helgen (brukte en sterkere slangeklemme enn den som sto der før), så funket bilen bra igjen. :D

Legg innLagt inn:11 jun 2007 22:10
av Gt-4-Ever
Da selger du vel ikke bilen eller? :D Greit og vite at det kan være problemet uansett. Er stadig vekk å skrur av ic'en så det er fort gjort å ikke få den ordentlig på plass..

Legg innLagt inn:12 jun 2007 06:55
av larsst185
var på acr hele helga jeg:)

Legg innLagt inn:12 jun 2007 12:04
av oleb
Med din svarte Gt4? Jeg så bare CS uansett hvor jeg snudde meg, trodde jeg hadde den eneste "normale" GT4'en der :lol:

Det var ikke så farlig, da det likevel ordnet seg :D

Men er du interessert i luftmengdemåleren fremdeles?

Gt-4-ever: tror nok det blir salg, ja. Tenkte å koste på den nye bremser, for å så legge den ut for salg. Har lyst på noe råere :twisted:

Legg innLagt inn:12 jun 2007 20:26
av Gt-4-Ever
Da blir det vel Supra neste! 8)

Legg innLagt inn:12 jun 2007 23:41
av oleb
I wish, men det blir nok et litt for stort prishopp :(

Legg innLagt inn:17 jun 2007 20:22
av Gt-4-Ever
Nå går bilen min dårlig over 3500 omdr. Skal prøve å få intercoolern ordentlig på plass. Satser på at det er det som er problemet...

Legg innLagt inn:17 jun 2007 23:28
av oleb
Hadde samme, min "stoppet" like over 3500, akkurat når turbotrykket kom for fullt. I mitt tilfelle var det falskluft, så det kan jo godt hende at du har det også.

Legg innLagt inn:18 jun 2007 09:10
av Gt-4-Ever
håper det, blir en slags blafre lyd fra eksosen over 3500 omdr. når trykket går mot fullt.