Da var jeg ett skritt nærmere oppstart!Fikk turbo'en i posten igår, så da var det bare å begynne tilpassingen
Det som måtte gjøres var:
- Sveise v-bånds flensen fast på den gamle DP'en
- Lage nytt retur rør til olja m/flens
- Finne en måte å få olja inn i turbo'en på ved å parre det nye og gamle systemet
- Kjøpe aktuator og lage brakett til denne
Først snudde vi sneglehuset og eksoshuset sånn at det passet. Så gikk vi løs på DP'en. Kappa av de gamle skrue ørene. Så punkta vi fast v-båndsflensen og petter brukte alle sine sveise-skills for å få det strøkent
Så lagde vi en flens til oljeretur røret, deretter sveisa vi på et stålrør som vi skulle bøye til. Vi gjorde et forsøk på å ta røret i skrustikke, varme og bøye, dette gikk selvfølgelig til helvette, så røret ble trykt sammen så det ble flatt og rart
Nytt rør må lages, petter snakker om en løsning med skråkutta rør som sveises sammen, mulig vi får til det
Idag har jeg vært litt rundt omkring, fikk kjøpt oljetrykk inn- hul skrue, så da skulle den være i boks
Aktuator fikk jeg ikke tak i idag, får ta det over helgen, da jeg skal på dansketur idag! 

- Sveise v-bånds flensen fast på den gamle DP'en
- Lage nytt retur rør til olja m/flens
- Finne en måte å få olja inn i turbo'en på ved å parre det nye og gamle systemet
- Kjøpe aktuator og lage brakett til denne
Først snudde vi sneglehuset og eksoshuset sånn at det passet. Så gikk vi løs på DP'en. Kappa av de gamle skrue ørene. Så punkta vi fast v-båndsflensen og petter brukte alle sine sveise-skills for å få det strøkent

Så lagde vi en flens til oljeretur røret, deretter sveisa vi på et stålrør som vi skulle bøye til. Vi gjorde et forsøk på å ta røret i skrustikke, varme og bøye, dette gikk selvfølgelig til helvette, så røret ble trykt sammen så det ble flatt og rart

Idag har jeg vært litt rundt omkring, fikk kjøpt oljetrykk inn- hul skrue, så da skulle den være i boks

Vedlegg
Bilde077.9.jpg (274.03 kiB) Vist 1256 ganger
Bilde080.9.jpg (337.67 kiB) Vist 1253 ganger
Bilde081.9.jpg (341.2 kiB) Vist 1256 ganger
Bilde076.9.jpg (317.43 kiB) Vist 1255 ganger
Bilde078.9.jpg (314.12 kiB) Vist 1256 ganger
Henrik
Today, tomorrow..sideways!
'90 RX7
X-'82 Carina
X??-'89 Supra
X-'86 Corolla GT