Side 6 av 6

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:20 okt 2008 17:53
av ArildM
Ville bare bidra med mitt og foreslå: http://www.bit-tech.net/hardware/2008/0 ... mini-itx/1
http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10114

Sånn en til Carputern din :) 17x17cm. Mangler bare å få inn 12v+5v+3,3v så har du billig og enkel carputer :)

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:20 okt 2008 18:01
av inzane2012
Master skrev:Tror ikke det hadde lønnet seg.. Det tok fort 30-40 timer PR side å lage dem. Mulig det hadde gått fortere nå, men tror ikke hun har lyst å fortsette med det, selv om hun er utdannet syerske :)
har ikke noe problem med å tro på det time antallet nei:) men resultatet ble virkelig bra, så dumt ho ikke vil lage flere, for det er nok sikkert mange andre som kunne tenke seg å få nytt trekk i mr2'n sin, og siden kupeèn er så liten som den er, så fant jeg ut at det såg en smule dumt ut med di sports stolene jeg hadde kjøpt, og er ikke så mange merker som lagt stoler til så små biler bortsett fra bride og cobra så vidt jeg vet, pluss det ikke akkurat er å smekke dem i heller, så ett sånt trekk hadde virkelig gjort susen ja:)

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:20 okt 2008 19:28
av Master
ErikG skrev:Er viktig at det er HELT rent før du legger på tape. Er det fettflekker der vil du mest sannsynlig kunne få sprekker der. Spesielt viktig i sveisene, da de er de svakeste punktene.

Er MANGE som har gjort det før så bør vel gå greit.
Takk for tipset folkens! Kommer godt med.

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:20 okt 2008 19:30
av Master
ArildM skrev:Ville bare bidra med mitt og foreslå: http://www.bit-tech.net/hardware/2008/0 ... mini-itx/1
http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10114

Sånn en til Carputern din :) 17x17cm. Mangler bare å få inn 12v+5v+3,3v så har du billig og enkel carputer :)
Jepp.. planene er ca klare. Atom er genialt :D Blir ikke mange kronene i hardware. Blir vel heller mest jobb og småpuss. Må jo felle inn en skjerm. Og den skjermen jeg vil ha er jo ikke akkurat billig... :/

Men, carputer er ikke noe MUST i første omgang. Har jo bærbare PC'er jeg kan bruke til mapping. Men hvis tiden strekker seg til og budsjettet holder, så blir det nok mest sannsynlig. Er så mye annet som må på plass først... datasprut, oljekjøling, vanninnsprut etc etc. som tar veldig mye tid. :)

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:20 okt 2008 19:33
av Master
inzane2012 skrev:
Master skrev:Tror ikke det hadde lønnet seg.. Det tok fort 30-40 timer PR side å lage dem. Mulig det hadde gått fortere nå, men tror ikke hun har lyst å fortsette med det, selv om hun er utdannet syerske :)
har ikke noe problem med å tro på det time antallet nei:) men resultatet ble virkelig bra, så dumt ho ikke vil lage flere, for det er nok sikkert mange andre som kunne tenke seg å få nytt trekk i mr2'n sin, og siden kupeèn er så liten som den er, så fant jeg ut at det såg en smule dumt ut med di sports stolene jeg hadde kjøpt, og er ikke så mange merker som lagt stoler til så små biler bortsett fra bride og cobra så vidt jeg vet, pluss det ikke akkurat er å smekke dem i heller, så ett sånt trekk hadde virkelig gjort susen ja:)
Finn noen som kan sy med symaskin, og har tålmodighet. Så tar du av de gamle setetrekkene (1 og 1) og tar bilde etter hvert som du demonterer. Sprett opp alt i fillebiter og merk hvor alle bitene hører sammen med hverandre. Kjøp masse skinn fra en møbelreperatør (rester er fine ting, billig også). Kopier alle delene. Finn en sterk tråd og ei skinnål, og start med monteringa igjen! :D

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:20 okt 2008 19:43
av inzane2012
kjenner ingen sånne:) men får høre med mormora mi når jeg skal hjem til jul;) men jeg gidder ikke ekte skinn tror jeg, tror jeg ville gått for kunstskinn, er billigere og merker knapt forskjellen:P

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:08 nov 2008 16:39
av Master
Har fått litt snacks i posten: Er godt på vei nå...

(fortsatt litt usikker på ang. det med eksosbandasjen - blir sikkert til at jeg ikke bruker det da den skal brukes mye til dagligdags og fukt/rust kan forekomme) Banebiler som oppbevares tørt er jo ingen problemer)

Justerbar bensintrykksregulator med DOBBEL -10AN inn og -6AN ut. Litt større utgave enn det jeg hadde trodd jeg fikk, men får tak i -10 til -6 reduserere, så det burde gå fint.
Bilde

Mocal sandwichplate for å ha mellom oljekjøler(original) og oljefilter. Med innebygd termostat som åpner de eksterne portene når den når 80 C ca. (Se neste post for hvordan jeg har tenkt å bygge oljekjøler)
Bilde

Keramiske klosser fra CarboTech. Disse er XP10 og jeg tipper de vil klare seg kanskje så fint mot fading på bana... Huff, de støver bare de ligger i eska jo :D
Bilde

Viktig å "bedde" dem skikkelig inn.
Bilde

Varmeteppe til turboen. Vil ha slutt på at ting smelter pga den. Varmedeksel(ler) kommer i tillegg!
Bilde

Eksosbandasje som "kanskje" kommer på downpipe og videre ned. Må tenke litt mer på det...
Bilde

AEM plug&play 2.gen 3s-gte datasprut med innsugstempgiver som passer i original innsugsmanifold (istedet for kaldstartsdysa), MAP sensor, laaang seriellkabel, monterinsplate for AEMen samt en AEM styrbar boost solenoid (som jeg muligens ikke trenger da jeg har Blitz sbc-iden). Nå kan mappinga begynne :D
Bilde

AEM vann/metanolinsprøytning. Få ytterligere bukt på innsugstempen. (blir å bruke denne som en safety-device for å holde ting kjølig, og unngå å ligge på grensa med hva motoren tåler av trykk. Blir altså ikke å tune så aggressivt at hvis denne feiler, ryker motoren!) I tillegg blir det muligens vannkjølt IC før sommeren...
Bilde

Rimelig heftig pumpe! 4 liters tank med måler. Fulgte med 3 stk dyser i forskjellig størrelse. Går sikkert ann å parallellkoble dem også.
Bilde

Oljefilter relocation kit til så og si alle Toyota/japser. Blir antakeligvis til salgs mesteparten, da jeg skal designe mitt eget oljekjøler kitt, og trenger ikke oljefilter relocation.
Bilde

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:08 nov 2008 16:48
av Master
Planer for ekstern oljekjøler.

Krav:
- Må ikke koste all verden
- Må være pålitelig
- Må kunne bruke den originale oljekjøleren/varmeren for å få olja rakst opp i driftstemp
- Må bruke original filter plassering for å raskt kunne sirkulere olje inn i motoren ved kaldstart.
- Ikke kjøle olja for mye, da kald olje muligens er værre enn litt for varm olje.
- Montert på MOTOREN, slik at kjøleren / slangene beveger seg i takt med motoren, sånn at sjansen for brudd på slanger/koblinger minimeres.
- Ikke montert over / for nær eksosen da varmen kan gjøre slangene harde, og til slutt føre til lekkasje.
- Må holde olja i rørene/kjøleren når motoren er av - slik at min/max nivå på peilepinnen fremdeles gjelder.

Design: (på engelsk, da jeg har postet dette på mr2oc):

Bruke den sandwichtermostaten som vist i posten over. Denne vil sørge for at det konstant er sirkulasjon gjennom filteret, og bare sirkulasjon gjennmom kjøleren når olja er varm nok.
Bilde

Lage en X-formet brakett som skal holde kjøleren til blokka (har fjernet AC kompressoren , så har masse plasss der nede).
Bilde

Montere kjøleren såpass langt ned at den får gjennomtrekk, men ikke er utsatt for skadelig veistøv. Kan muligens lage noe trakt system for kald luft / filtrering. I tillegg kan jeg montere en Spal vifte i bakkant på kjøleren koblet til en bryter / termostat slik at olja kan kjøles ytterligere ved evt depot/stillstand.
Bilde

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:10 mar 2010 08:30
av Mike Hunt
Hører rykter om at eieren av dette til dels amatørprosjektet har solgt bilen. Grunnen til dette skal etter sigende være at han fryktet for at gassen skulle henge seg opp og at bremsene kom til å svikte.

Ønsker lykke til videre med sprayboks og tau-overhalinger på nye prosjekter i framtiden :wink:

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:10 mar 2010 08:35
av Master
Mike Hunt skrev:Hører rykter om at eieren av dette til dels amatørprosjektet har solgt bilen. Grunnen til dette skal etter sigende være at han fryktet for at gassen skulle henge seg opp og at bremsene kom til å svikte.

Ønsker lykke til videre med sprayboks og tau-overhalinger på nye prosjekter i framtiden :wink:
Heehehe.. Syking, Karl :D

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:10 mar 2010 10:49
av Audun F
Gammal tråd det her, men hva skjedde egentlig med bilen? Ble den ferdig?

Ser jo sykt bra ut, så er bare nysgjerrig ;)

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:10 mar 2010 16:06
av Mike Hunt
Han tok det visst til "The next level" og kjører Volvo nå :lol:

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:11 mar 2010 12:10
av bjornalf
din taper mike hunt! hadde vært godt å gitt deg en smekk!

bilen ble solgt nettop tror jeg. det ryktes om at han han bestilt den nye Nissan GTR

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:11 mar 2010 19:07
av Master
Mye eventyr ute og går her... :D

Moderator står fritt til å stenge denne tråden når som helst :)

Re: Masters 3s-gte overhaling. The next level!

Legg innLagt inn:13 apr 2010 17:24
av Mike Hunt
bjornalf skrev:din taper mike hunt! hadde vært godt å gitt deg en smekk!

bilen ble solgt nettop tror jeg. det ryktes om at han han bestilt den nye Nissan GTR

bjornalf din masturbator, sado-tendensene dine kan du holde for deg selv. Jeg kjenner tilfeldigvis godt til denne såkalte Master og må bare påpeke at den kommende bilen har mer tilfelles med en Citroën Ami 6 1961 enn en Nissan GTR.