300ZX skrev:nm = hk * 7120 / rpm
912*7120/6426=1010nm
912*1.1=1003 =ca motorhester
1003*7120/6426=1111nm??
Hvor får du 1.1 ifra?
han har nok brukt 10% i drivverkstap, dermed X1.1!
Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:17 mar 2008 20:03
av Larsen
sleeper skrev:
han har nok brukt 10% i drivverkstap, dermed X1.1!
Oki for da er det noe som skurer i regnestykket...
Hvis 912 hkene er rwhp så så blir 1003 motor hk med 10% tap eller 1094 motor hk hvis det er 20% tap i drivverket
Er derimot de 912 hk'ene motor hk så blir det 820 rwhp med 10% tap eller 729 rwhp med 20% tap i drivverket.
Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:17 mar 2008 20:45
av 300ZX
Regnestykket stemmer det dersom de 912 hk er motorhk, men dersom det er rwhp, mangler motoren 100nm
(på under 10% drivverkstap. Gange med 1.1 er litt over 9%)
Dersom vi sier 15 % tap, mangler den 178nm
Det jeg prøver å vise, er at 912 må være motorhk siden grafene topper omtrent likt, og ene grafen er nm på svinghjul.
Hvilket drivverkstap de har brukt, vet jeg ingenting om
Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:20 mar 2008 19:31
av Levin GT
Hei...Jeg har briefet lett igjennom denne diskusjonen,og jeg må si at dette er et skikkelig tøft prosjekt,og det er ingen tvil om at motoren har stort potensiale. Effekten som er oppgitt må jeg si at jeg er skeptisk til,men skal ikke påstå noe som helst..
MEN......
Det jeg lurer på er hvordan dere klarte å bremse 3 drag på 3,0 bar turbotrykk å få ut 1190nm, når dere selv sier at motoren magrer ut på 2,2 bar turbotrykk?....
Levin GT
Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:20 mar 2008 23:00
av Tevosupra
Levin GT skrev:Hei...Jeg har briefet lett igjennom denne diskusjonen,og jeg må si at dette er et skikkelig tøft prosjekt,og det er ingen tvil om at motoren har stort potensiale. Effekten som er oppgitt må jeg si at jeg er skeptisk til,men skal ikke påstå noe som helst..
MEN......
Det jeg lurer på er hvordan dere klarte å bremse 3 drag på 3,0 bar turbotrykk å få ut 1190nm, når dere selv sier at motoren magrer ut på 2,2 bar turbotrykk?....
Levin GT
Dette var bare flaks det ikke skjert seg..
Vi klarte ikke og kontrollere turbo trykket, etter 2,2 bar så spratt den bare rett opp, og det går kjapt opp til 3,0 bar...
Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:21 mar 2008 00:40
av Mr Baloo
Hm...
Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:24 mar 2008 08:29
av Supramk3turbo
Ja, disse har ihvertfall fått til noe sjukt. Er riktig nok bare i motoren, men sjukt uansett
Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:28 mar 2008 00:31
av David
om du har 900, 1800 eller 150hk spiller ingen rolle på rundetidene
kan sette penger på du hadde kjørt fortere med en velbygd 500hk motor enn 900hk motorn deres
er bare å se på granada saken.. kjører ikke noe fort han..
men dersom dere bare bygger denne bilen til utstilling og ikke tør å bruke den, bare vise fram bremsepapirer.. så for all del bare fortsett med det dere gjør:P
Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:28 mar 2008 03:08
av sleeper
David skrev:om du har 900, 1800 eller 150hk spiller ingen rolle på rundetidene
kan sette penger på du hadde kjørt fortere med en velbygd 500hk motor enn 900hk motorn deres
er bare å se på granada saken.. kjører ikke noe fort han..
men dersom dere bare bygger denne bilen til utstilling og ikke tør å bruke den, bare vise fram bremsepapirer.. så for all del bare fortsett med det dere gjør:P
hm..¨mulig du ikke har fått med deg alt her.. men nå skal vel denne bilen kun brukes i løp...(og er bygd deretter) så rundetider får du nok vite ganske fort!
Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:28 mar 2008 15:24
av David
sleeper skrev:
hm..¨mulig du ikke har fått med deg alt her.. men nå skal vel denne bilen kun brukes i løp...(og er bygd deretter) så rundetider får du nok vite ganske fort!
åja
dragrace løp da eller?
Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:28 mar 2008 15:37
av Speeder
David skrev:
sleeper skrev:
hm..¨mulig du ikke har fått med deg alt her.. men nå skal vel denne bilen kun brukes i løp...(og er bygd deretter) så rundetider får du nok vite ganske fort!
sleeper skrev:
hm..¨mulig du ikke har fått med deg alt her.. men nå skal vel denne bilen kun brukes i løp...(og er bygd deretter) så rundetider får du nok vite ganske fort!
åja
dragrace løp da eller?
nei, tar jeg ikke helt feil så skulle den vel stille i super saloon klassen...
Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:29 mar 2008 01:52
av David
nei var vel gatebil extreme serien dem skal kjøre
men siden de brukte samma motorn i fjor så er det kanskje noen som sitter på rundetidene dem kjørta på f.eks rudskogen?
Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:29 mar 2008 10:06
av Tevosupra
David skrev:nei var vel gatebil extreme serien dem skal kjøre
men siden de brukte samma motorn i fjor så er det kanskje noen som sitter på rundetidene dem kjørta på f.eks rudskogen?
Hei,
Jeg kjørte med det oppsette vi hadde i fjor på vålerbanen.
Her klarte jg og kjøre på 01.02.63 på runden..
Da var det ikke perfekt hjulstilling,rpm,ikke sliks dekk,samt bilen i år blir neste 100 kg lettere og har fått en haug med gromme understels deler,samt mye stivere bur. Og ikke minst ny dogboks kasse. Men så er ikke jg akkurat så syk sjåfør enda heller(har bare kjørt 1 år)...
Vi skal kjøre med 1000 hjulhester og vi skal nok få til meget gode rundertider etterhvert.. Tiden vil vise;)
Skal nok henge med de "perfekte timeattac oppsettene skal du se"
Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:10 apr 2008 13:44
av Mr Baloo
Noen som vet om det kommer en mobil rullende landevei til noen av de store treffene i år?