TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Neo's Lexus IS200 TTE.. Avsluttet prosjekt..

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #313023  av galx

Se der ja Neo. Veldig kreativt ! Merket du noen forskjell på motor ? Nå ga du meg blod på tann..
Må tenke ut noe lurt, kan jo ikke herme etter deg, hehe.
Stili !
 #313027  av Neo

syns det ble bra ja, alexander som har den sorte is220d ble veldig sjalu da han prøvde bilen selv hehe.. tror han savner bensin motorer mye :wink: ..
egentlig du galx så er jeg usikker, er jo så lenge siden jeg har kjørt lexus nå siden jeg bruker king caben til vanlig, og det er jo en sur gammel diesel så lex'n føles jo som en formel1 bil i forhold :wink:.. men syns det er en liten forandring, akkurat som motoren går litt bedre.. MEN lyden derimot ble helt sykt rå, 2-3-4 gir når man passerer 3000 rpm så våkner monstret, da hører man ett brøl uten like :twisted: .. skal prøve og lage noe deksle som kan skjule over mestparten og kablene og det etterhvert..

hehe har jeg vekt opp interessen din igjen? :wink: .. bare stå på, du kommer på noe :mrgreen: ..
 #313343  av Neo

da var frontlyktene kommet, syns det er utrolig kjapp frakt fra USA :mrgreen: ..
lyktene var utrolig pene, skal bli deilig og få di montert på og det blir gjort over helga :mrgreen: .. eneste problemet jeg har er at det ikke er motor på disse for og justere vinkelen, så om jeg ikke kan flytte over orginal motor så må dem stilles manuelt..

noen her som vet om dem kan flyttes over på disse lyktene?
Vedlegg
DSC01048.JPG
DSC01048.JPG (82.74 kiB) Vist 1919 ganger
DSC01049.JPG
DSC01049.JPG (76.58 kiB) Vist 1919 ganger
DSC01050.JPG
DSC01050.JPG (78.7 kiB) Vist 1919 ganger
DSC01051.JPG
DSC01051.JPG (82.77 kiB) Vist 1920 ganger
 #313347  av Zupra

Hei..

Så du hadde sendt meg en PM.

Jeg er ikke helt sikker på dette. Men tror du kan flytte over motoren fra de gamle lykten til de nye.
Men problemet ligger vel egentlig i og få de godkjent vis det var meningen.

For loven krever at xenon lykter er automatisk justerbare. Altså da vil de justere vinkelen selv, og du vil da ikke ha mulighet og styre disse manuelt innenfra bilen. denen regelen eksisterer ikke i USA så vidt meg bekjent.

Men sånn i utgangspunktet kan du nok bruke den gamle motoren på de nye lykten. :wink:
 #313348  av Neo

Zupra skrev:Hei..

Så du hadde sendt meg en PM.

Jeg er ikke helt sikker på dette. Men tror du kan flytte over motoren fra de gamle lykten til de nye.
Men problemet ligger vel egentlig i og få de godkjent vis det var meningen.

For loven krever at xenon lykter er automatisk justerbare. Altså da vil de justere vinkelen selv, og du vil da ikke ha mulighet og styre disse manuelt innenfra bilen. denen regelen eksisterer ikke i USA så vidt meg bekjent.

Men sånn i utgangspunktet kan du nok bruke den gamle motoren på de nye lykten. :wink:
godkjenningen tenker jeg ikke så mye på, jeg har xenon i lyktene jeg har på nå også og der er det heller ikke automatisk høydejustering..
så det kan kanskje gå og flytte over?.. dette er jo da IS300 lykter så er vell ikke sikkert.. men om du mener det så skal jeg gi det ett forsøk :D ..
 #313353  av Zupra

Ja er vel bare og prøve..

Er ikke likt Toyta/lexus.
og lage deler så veldig forskjellig. Siden det medfører til merkostnader..

Er jo verdt et forsøk og prøve.. :D
 #313523  av Neo

da har jeg gjort noen endringer når det gjelder eksos systemet, skal ikke bygge om til 2 potter.. skal heller kjøpe meg en ny og større potte med flambert enderør, og det blir en Greddy Racing Ti-C eksospotte fra ebay..
 #314094  av Neo

Da var nye lykter montert, må si jeg fikk vondt i meg med monteringen.. tok hele 6 timer dette, grunnen er at disse lyktene hadde ikke samme utforming så orginale lykter hadde.. Disse var litt større og dypere, så måtte klippe vekk en del stål får og få dem til og passe og måtte klippe vekk det nederste feste til lyktene.. Passformen er bra, fikk en liten glippe på venstre side mellom lykt og skjerm.. men jeg syns det var såpass lite at det plager meg ikke.. ellers ble det pent, nå jeg virkelig ser forskjellen, tåkelyktene jævlige ut nå så matt og ripete som dem er.. så når står dem for tur til og skiftes ut..
Vedlegg
DSC01057.JPG
DSC01057.JPG (61.49 kiB) Vist 1820 ganger
DSC01058.JPG
DSC01058.JPG (70.36 kiB) Vist 1821 ganger
DSC01059.JPG
DSC01059.JPG (55.35 kiB) Vist 1821 ganger
DSC01061.JPG
DSC01061.JPG (86.81 kiB) Vist 1828 ganger
DSC01063.JPG
DSC01063.JPG (93.44 kiB) Vist 1832 ganger
 #314095  av Neo

mer bilder
Vedlegg
DSC01065.JPG
DSC01065.JPG (84.89 kiB) Vist 1831 ganger
 #314118  av galx

Ser bra ut det her Neo. Så det ble altså litt jobb alikevel..
Må jeg gjøre det samme nå ? :mrgreen:
..tror det får klare seg hos meg enda en stund. Drar til Mo i dag. Skal bl.a. opp på jernverket og ta bilder av vogna. Blir kuult. Fine bakgrunner.
 #314119  av Neo

Det var en del mer jobb enn jeg så får meg ja, men gikk nå til slutt :D ..
Hehe, tja kanskje det.. Jeg har ju luftfilter også nå så du har litt og ta igjen :wink: ..

Ja bilder blir det aldri nokk av, jeg må få låne Daniel litt på sommertreffet så han kan få ta bilder av bilen min :D
 #314133  av karljent

Si meg, sitter ikke du på jobb?
La du hele elektrikeryrket på hylla ell?
 #315401  av Neo

liten update kanskje, da er det bestilt litt smådeler til bilen.. lister og ryggekamera :D .. vurderer og kjøpe di orginale sportspedalene til bilen eller om jeg skal vente med det
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9