TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• endelig en fungerende PC... NÃ…TT!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #297083  av Larsen

Lekte meg litt med min her akkurat. Ble rimelig imponert over resultatet. Maks temp ligger på 53 grader (sikkert 60 på en varm dag). Hele greie er stabil også og kjører kun på luftkjøling, men mangler litt tweaking på rammen enda.
Overklokking.jpg
Overklokking.jpg (56.66 kiB) Vist 338 ganger
Da det kommer til valg av utstyr vil jeg nok kanskje anbefale deg disse
HK http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=352402
Prossesor http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330169

Selv kjører jeg asus P5Q, Q9450, 4 gb med samme dominator rammen, asus nvidia 9600 og luftig kabinett
Hvis du vil så har jeg et P5Q hovedkort til overs (den skal fungere). Kan få det litt rimligere enn komplett sin pris :)
 #297090  av sindrejl

herlig resultat :D utrolig som det faktisk fungerer også :) Har en kompis som kjører en del HD filmer, maskinen hakker på original hastighet og går helt flytende på overklokka hastighet :)
 #297102  av ArildM

Ang hovedkort så holder jeg en knapp på Asus, selv om jeg har hatt mye Abit selv @ home.
3870 er virkelig å anbefale som skjermkort.

Ville også ha brukt Hardware.no / Amentio.no for å hente inn referansepriser. Tipper du sparer minst 500,- om du bestiller alle delene i fra Amentio :)

Rå klokking btw, har samme frekvens på min 6850, men bare 2 kjerner hehe :roll:
 #297105  av inzane2012

ArildM skrev:Ang hovedkort så holder jeg en knapp på Asus, selv om jeg har hatt mye Abit selv @ home.
3870 er virkelig å anbefale som skjermkort.

Ville også ha brukt Hardware.no / Amentio.no for å hente inn referansepriser. Tipper du sparer minst 500,- om du bestiller alle delene i fra Amentio :)

Rå klokking btw, har samme frekvens på min 6850, men bare 2 kjerner hehe :roll:
mulig jeg hadde spart litt peng på å bestille fra Amentio, men jeg er ett lite vanedyr:P holder meg til det jeg kjenner, pluss jeg har bare hatt gode erfaringer med dem, sist gang jeg bestille pc så var dvd brenneren ødelagt, tok en telefon til di, og 2 dager etter hadde jeg en ny i posten, no questions asked:) vet dem ikke er di billigste, men det får nå bare vere, dem skal jo ha til smør på skiva dem og:)
 #297106  av inzane2012

sindrejl skrev:Anbefaler dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338137 Pent, stillegående og inkl psu ;)
Hovedkortet du har valgt er bra det, ellers anbefaler jeg dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341381 med resetknapp og "resetbios" knapp på kortet :D
Faktisk ville jeg heller gått for det hk'et jeg viste deg og det kabinnettet så du faktisk sparer litt der og gått OPP på skjermkort, det er VELDIG viktig :)
feks dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344621
Minnet er bra vettu, kjøp to slike sett :)
Og cpu'en er jo rå :)
ja, nå gjorde jeg som du sa, og har bytte ut kabinettet til ditt forslag, og bytta skjermkortet og:) så nå bør det blir bra:P ellers så kommer jeg og rister både deg og yarisen din:P hehe
 #297166  av ArildM

Tror ikke du vil angre på det sindrejl sa :)

Og ja, nå som jeg har handlet for 100'000 hos Amentio på et år (selger en del varer fra dem) så begynner jeg å finne ut at Amentio ikke er de aller beste på vareretur, så det er klart at Komplett har bedre avanse, men derfor også (heldigvis) bedre service :)
 #297172  av inzane2012

ArildM skrev:Tror ikke du vil angre på det sindrejl sa :)

Og ja, nå som jeg har handlet for 100'000 hos Amentio på et år (selger en del varer fra dem) så begynner jeg å finne ut at Amentio ikke er de aller beste på vareretur, så det er klart at Komplett har bedre avanse, men derfor også (heldigvis) bedre service :)
tror ikke sindre er helt enig med deg i det du sier om komplett da:) han har vist hatt noen ganske uffne erfraringer med dem:) hehe...får bare håpe komplett skjønner ordren min da, måtte jo inn å kanselere skjermkortet, PSU'en og kabinettet og legge inn ny bestilling, så bare å håpe at di skjønner at di skal sende det i en pakke:)
 #297236  av sindrejl

hehe ja det var det da :P GÃ¥r nok bra sikkert ;)
 #297742  av inzane2012

fikk første pakken idag:) men pga litt kludrete bestilling har kabinett og skjermkort blitt sendt til gamle adressa mi:( så får ikke såtte sammen maskina før ut i neste uke:( men det HK'et ser ganske så snasent ut ja, må si ting har forandret seg siden jeg kjøpte mitt gamle MSI kort med 939 slot, og den CPU'n er jo bare halve størrelsen av den jeg hadde, og dæven kor svære dei rambrikkene var:) skal jaggu bli godt å få en HELT ny pc ja:P bare å håpe at alle komponentene funker og ikke har noen produsjonsfeil eller noe da:P
 #298245  av inzane2012

faen så irriterende trege posten kan vere altså!! hadde endelig sett for meg å få en ny pc idag, men neida, posten klarte jo seff ikke å sende kabinettet sammen med grafikk kortet, så nå må jeg vente enda noen dager før jeg kan begynne å sette sammen denna skiten, di må nå for svarte klare å tenke såpass logisk at di sender pakkene samlet!!
 #298246  av inzane2012

06.08.08 16.22 AVVIK I PRODUKSJONEN 5020 BERGEN
Ã…rsak: Annet / ukjent
Tiltak: Omadressert
06.08.08 11.41 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN
05.08.08 08.02 VIDERESENDT 0024 OSLO
04.08.08 20.18 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN
04.08.08 11.47 AVVIK I PRODUKSJONEN 6991 HØYANGER
Ã…rsak: Feilsendt
Tiltak: Videresendt

31.07.08 07.55 ANKOMMET POSTKONTOR 6991 HØYANGER (HØYANGER)
30.07.08 10.42 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN
29.07.08 16.31 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

er det noen her inne som klarer å se logikken i denna postgangen?????
 #298258  av ArildM

I all verden! Det var det værste jeg har sett, har sett avvik og feilsendinger hit og dit, men det er max en per forsendelse. Denne har jo vært frem og tilbake til oslo ørten ganger ser det ut som.

Du bor da ikke på en så forvirrende adresse?

EDIT, ser ut som om det er rot med den gamle adressen din? At den har blitt forsøkt sendt dit der du bodde før, men at den har blitt sendt tilbake til oslo og så har de prøvd på nytt å sende til der du bodde før? For du bor på Vikhammer nå gjør du ikke?
 #298285  av inzane2012

ArildM skrev:I all verden! Det var det værste jeg har sett, har sett avvik og feilsendinger hit og dit, men det er max en per forsendelse. Denne har jo vært frem og tilbake til oslo ørten ganger ser det ut som.

Du bor da ikke på en så forvirrende adresse?

EDIT, ser ut som om det er rot med den gamle adressen din? At den har blitt forsøkt sendt dit der du bodde før, men at den har blitt sendt tilbake til oslo og så har de prøvd på nytt å sende til der du bodde før? For du bor på Vikhammer nå gjør du ikke?
ja, når jeg skulle bestille så måtte jeg jo legge inn den nye adressen, men det jeg ikke viste var at den gamle ble ikke slettet, så kabinettet og skjermkortet ble sendt til gamleadressen, så jeg måtte ringe til postens kundeservice for å få den etter sendt opp hit, men skjønner ikke hvorfor i huleste den ble sendt tilbake til bergen, så til oslo igjen, og så tilbake til bergen, og hvorfor ble den ikke sendt sammen med skjermkortet... kortet kom jo til tronheim på onsdag formiddag, men det kom ETTER det lokale postkontoret hadde fått posten sin, så jeg måtte vente en ekstra dag for at pakken skulle flyttes noen få km...
 #298304  av ArildM

Er egentlig fantastisk hvor dårlig kundeservice posten har, det har jeg i alle fall erfart når det gjelder utenlandssendinger.
Små lokale Joker Poststasjoner er ikke akkurat de beste heller, ja det er bra så lenge det funker, men når ting klikker er kommunikasjon mangelvare for postverket...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7