Side 6 av 14
Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:08 sep 2009 19:22
av ErikG
Gjort litt i kveld også. Glemte å ta med bladsøker og fil fra jobben så fikk ikke justert åpningen på stempelringene og derfor ikke satt i stemplene. Men jeg satt sammen turbo, downpipe, wg og manifold. Også fått rengjort og lakkert opp litt småting.
Har også bestilt opp noe mer, men er 4-8 ukers levering og jeg tror ikke det er så lurt å montere før jeg har godkjent bilen som den er nå.
Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:08 sep 2009 20:56
av EXS
liker den bilen din, syntes du gjør en sinnsykt bra jobb både på utsenet og ytelse fronten

Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:08 sep 2009 21:24
av Lørnings
Du kjører scream-pipe ser jeg=) Det er ihvertfall ikke spesiellt godkjent, så du har nok helt rett i at du bør godkjenne den som orginal først

Blir morsom lyd da

Ser veldig bra ut, keep ut the good work

Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:08 sep 2009 21:28
av ErikG
Blir ikke godkjenning av turbomotor. Det er et umulig prosjekt å få godkjent fikk jeg beskjed om når jeg hørte, så blir å godkjenne bremser, understell, intercooler, skjermer og felger så jeg har en lang liste i vognkortet. Har egentlig snart alt klart for å dra på biltrangsynet, bare skifte over til de godkjente fjærene og ta av spacerne, må kansje skifte til 16'' felgene jeg har. Bare usikker på om jeg skal gidde å skifte lampene, har kvittering på at lysa er justert sammen med 4-hjulskontroll så satser på at det holder, at de ikke sjekker.
Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:23 nov 2009 22:28
av ErikG
Hey hey. Lenge siden jeg har oppdatert her. Bilen er godkjent på biltilsynet og EU godkjent nå. Gikk nesten smertefritt bortsett fra at jeg først fikk feil TUV papirer fra BS bildeler, men løste seg til slutt, men to turer på biltilsynet måtte til.
Har også fått buret i hus, driver å lakker det før det skal monteres.
Har fortsatt på motoren, møtte litt problemer med at rådene butta i nederste del av sylinderveggene. Har løst det ved å slipe bort ett spor for rådene nederst på sylinderveggene. Fått satt sammen shortblokka nå med ny oljepumpe. Legger ved noen bilder av fremgangen

Her butta rådene

Veiv, råder, stempler og oljepumpe montert

Fått på oljesilen

Bunnpanne på

Klart for montering av toppakning og topp
Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:02 des 2009 20:02
av ErikG
Liten update i kveld. Fått satt sammen toppen med nyslipte ventiler og oppgraderte ventilfjører. Slipe og montere ventiler må være tidenes kjipeste ting på hele motorbyggingen. Møkk kjedelig!! Glad det bare er 16 ventiler. Satt toppen på blokka med cruise toppakning. Mangler å skru fast toppen da jeg ikke hadde noen 9mm 12 kant pipe.

Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:03 des 2009 22:54
av Roye
ErikG skrev:... da jeg ikke hadde noen 11mm 12 kant pipe.
Er det ikke torx?
Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:07 des 2009 18:43
av ErikG
Nope, samme som på yaris.
Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:13 des 2009 14:44
av ErikG
Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:14 des 2009 20:37
av sigheri
Snadder!
Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:17 des 2009 21:32
av Lørnings
Strøøøøkent

Very nice! Få bilen godkjent og motor i nå!!

Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:17 des 2009 21:36
av ErikG
Bilen er godkjent, vil enda ta litt tid før motor blir satt i.
Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:19 des 2009 17:54
av ErikG
Da blei det en liten julegave til starleten i år. Bestilt et WMS 275mm 4 stemplet bremsekit.
Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:27 jan 2010 21:39
av ErikG
Re: Glanza prosjekt
Legg innLagt inn:28 jan 2010 10:20
av Espen-S
Strøkent dette her
er det en turbokonvertert 4E-FE motor jeg ser?
