Et flott prosjekt og masse bilder du har satt igang(hatten av for det).Selv begynte jeg på mitt prosjekt for 2,5år siden (T18 2,0l gti-91mod.Satte meg som mål 3år,men det holder nok ikke.Har tatt alt på bilen og er nå klar for karosseri og styling.Ligger masse bilder på facebook.
Re: Nordic Customs - '92 MR2, full renovering...
Legg innLagt inn:16 jan 2010 09:39
av Audun F
surfer skrev:Et flott prosjekt og masse bilder du har satt igang(hatten av for det).Selv begynte jeg på mitt prosjekt for 2,5år siden (T18 2,0l gti-91mod.Satte meg som mål 3år,men det holder nok ikke.Har tatt alt på bilen og er nå klar for karosseri og styling.Ligger masse bilder på facebook.
Takktakk Jeg var nok litt optimistisk på fremgangen og det har jo blitt litt tull på vegen også. Satser på å bli ferdig til 2011 sesongen (håpe-håpe)
Har enda ikke fått tilbake toppen fra maskinering, men håper den kommer om få dager. Har også fått bestillt meg et pent brukt luftinntak fra statene, men det kommer nok ikke frem tidsnok. Drar til India igjen i februar, så der blir det borte en del tid også...
Re: Nordic Customs - '92 MR2, full renovering...
Legg innLagt inn:16 jan 2010 14:23
av Mr_Storbrua
surfer skrev:Et flott prosjekt og masse bilder du har satt igang(hatten av for det).Selv begynte jeg på mitt prosjekt for 2,5år siden (T18 2,0l gti-91mod.Satte meg som mål 3år,men det holder nok ikke.Har tatt alt på bilen og er nå klar for karosseri og styling.Ligger masse bilder på facebook.
Du får lage deg en egen prosjekt tråd her inne da
Re: Nordic Customs - '92 MR2, full renovering...
Legg innLagt inn:28 jan 2010 08:02
av Audun F
Da er det også bestillt opp nye sensorer og slikt til luftinntaket:
Vacuum Regulator Valve
Fuel Injection Pressure Damper
Fuel Injection Pressure
Throttle Body Gasket
Throttle Position Sensor
Cold Start Valve
Manifold Pressure (MAP) Sensor
EGR Valve Temperature Sensor
Idle Air Control
Ignition Knock (Detonation) Sensor
Så er det bare å vente - igjen
Re: Nordic Customs - '92 MR2, full renovering...
Legg innLagt inn:06 feb 2010 10:37
av Audun F
og mens jeg venter på deler... Så kom jeg over denne:
Så fett! Noen som har noen erfaring med denne type løsning?
Tror ikke det er noe problem å få godkjent bilen uten kat. Utslippene er det eneste de ser på. Og med tanke på årsmodell bør den skli gjennom uten kat
Re: Nordic Customs - '92 MR2, full renovering...
Legg innLagt inn:06 feb 2010 21:18
av Audun F
magnesmurf skrev:Tror ikke det er noe problem å få godkjent bilen uten kat. Utslippene er det eneste de ser på. Og med tanke på årsmodell bør den skli gjennom uten kat
Da var i alle fall ny eksosmanifold bestillt
Re: Nordic Customs - '92 MR2, full renovering...
Legg innLagt inn:07 feb 2010 11:51
av Audun F
og der var jaggu ny radiator og vifter på veg også...
Da sitter man på flyplassen i Amsterdam på vei hjem, og har akkurat satt igang forsendelse av en haug med deler igjen fra USA Nå kommer radiatorer og eksosmanifold +++
Regner med jula kommer tidlig i år også da Skal også sjekke om toppen er ferdig maskinert nå, så da blir det sammenstilling av motor snart
Re: Nordic Customs - '92 MR2, full renovering...
Legg innLagt inn:26 feb 2010 11:32
av hmsilset
Skal si du står på Høres bra ut! Gleder meg veldig til å se denne ferdig restaurert
Hvilke felger tenkte du å ha på?
Re: Nordic Customs - '92 MR2, full renovering...
Legg innLagt inn:27 feb 2010 23:41
av Audun F
hmsilset skrev:Hvilke felger tenkte du å ha på?
Vel, har ikke kommet helt frem til hva jeg vil ha på bilen, forslag tas i mot med takk
Var forsåvidt ikke (h)jula jeg tenkte på i forrige post
Re: Nordic Customs - '92 MR2, full renovering...
Legg innLagt inn:27 feb 2010 23:49
av hmsilset
Få høre budsjett og farge på bilen, så skal jeg finne det råeste av felger uansett Elsker å sikle etter felger
Re: Nordic Customs - '92 MR2, full renovering...
Legg innLagt inn:28 feb 2010 01:06
av magnesmurf
Er det et krav at du har bredere hjul bak enn foran, slik som det er orginalt?
Eller går det greit med samme bredde jevnt over? (gjør bilen noe mer overstyrt)
Noe spesielt krav til desgin? (få eller mange eiker, tykke eller tynne eiker, buede eller rette felger, kant eller ikke kant)?
En ting som er greit å vite er at hvis eikene er buet innover vil felgene se mindre ut enn hvis eikene er buet innover. Mine felger er et godt eksempel på dette, da eikene er buet innover og felgene ser ganske små ut. Dette er selvfølgelig bare et synsbedrag, men alikevel verdt å tenke på.