TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK3 supra 2JZ prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #371422  av tojo

The Ghost skrev:Hvor fikk du tak i pedalsettet ?
Kan du skrive en detaljert guide med bilder ?

:D :D
Detaljert guide med bilder finner du bla her: viewtopic.php?f=48&t=28155
Pedalsett fås kjøpt på ebay evnt legg inn annonse på f.eks supramania,supraforums eller supras.nu

Blir det testing før snøen kommer? Virkelig imponert over arbeidsinnsatsen :-)
 #371508  av thomas_ja27

Scotty skrev:Snakk om kjapp jobbing! Sette inn motor og oppstart på samme dag.. ikke dårlig ;)
Hehe ja ledningsnettet gjorde jeg helt ferdig før jeg satte motoren i bilen, så var egentlig plugg and play:-P
tojo skrev:
The Ghost skrev:Hvor fikk du tak i pedalsettet ?
Kan du skrive en detaljert guide med bilder ?

:D :D
Detaljert guide med bilder finner du bla her: viewtopic.php?f=48&t=28155
Pedalsett fås kjøpt på ebay evnt legg inn annonse på f.eks supramania,supraforums eller supras.nu

Blir det testing før snøen kommer? Virkelig imponert over arbeidsinnsatsen :-)
Pedalsettet kjøpte jeg på ebay ja:-)

Det ser ut for at det er forsjell på det bakre huset på kassen så jeg må enten ha tak i en havarert mk3 r154 å plokke deler fra, ellers blir det vel bare å sende denne i retur hvis det lar seg gjøre..
toyota forlangte nesten 5000 bare for stanga og festet, så så jeg på noe flere bilder at denne antageligvis har annen innfesting også.
så det blir vel bare rusing i garasjen i høst:-P

Her ser dere huset å shifteren jeg har i dag. denne er vel den som passer i mkiv
IMG_0176.JPG
IMG_0176.JPG (1.31 MiB) Vist 1043 ganger
 #371514  av thomas_ja27

Pratet med drift it, skulle få bytte bak-hus og skifter fra en annen kasse, så da blir det kanskje prøvekjøring i år likevel:-)
 #373243  av thomas_ja27

Lite fremgang i det siste. venter fremdeles på bakdelen av gearkassen. syns det var noe røyk hver gang jeg startet motoren, så bestillte nye ventiltetninger. byttet disse i går, var som jeg trodde, tettningene var helt ferdige, men var jaggu en del jobb bare å bytte disse... blir montering kammer i dag, så er det vel bare å vente på usa pakken som ligger i tollen. måtte ha ny vannpumpe da denne hadde hydrofan pumpe. bestillte også samcoslanger, registersett, gasswire til 2jz, og alureimhjul til servo dynamo og vannpumpe :) begynner å bli kald å holde på, så må vel frem med termodressen snart :P
 #373245  av tojo

Dette blir helt konge,mer bilder :P
 #373277  av thomas_ja27

tojo skrev:Dette blir helt konge,mer bilder :P
Takk Takk :) ble ikke tatt bilder under byttinga av ventiltettningene men slenger ut det jeg har tatt ellers :)

Fikk plassert servobeholderen, ble trangt :p
IMG_0186.JPG
IMG_0186.JPG (1.15 MiB) Vist 978 ganger
Plukket ned registeret
IMG_0185.JPG
IMG_0185.JPG (743.21 kiB) Vist 978 ganger
Toppen etter bytte av ventiltetninger
IMG_0227.JPG
IMG_0227.JPG (932.18 kiB) Vist 978 ganger
Fant ut at pluggdekselet var så falmet at jeg sprøyta det likså greit i biles farge :)
IMG_0230.JPG
IMG_0230.JPG (1.19 MiB) Vist 978 ganger
:)
IMG_0232.JPG
IMG_0232.JPG (813.8 kiB) Vist 978 ganger
 #373319  av tomrnk

Virkelig imponert over hva du og flere andre får til med bilene inne på forumet! ser ut som dette blir helt konge=D
 #373343  av thomas_ja27

tomrnk skrev:Virkelig imponert over hva du og flere andre får til med bilene inne på forumet! ser ut som dette blir helt konge=D
Takk for det :) Ja dette forumet er en meget bra kilde for få til noe slikt, veldig mange flike folk her inne :) Ser du har mk3 du og, hva er planene for den? :)
 #373353  av tomrnk

thomas_ja27 skrev:
tomrnk skrev:Virkelig imponert over hva du og flere andre får til med bilene inne på forumet! ser ut som dette blir helt konge=D
Takk for det :) Ja dette forumet er en meget bra kilde for få til noe slikt, veldig mange flike folk her inne :) Ser du har mk3 du og, hva er planene for den? :)
har egentlig ikke allverdens planer, annet enn at utseenede skal være lik originalt, clean look :) Motor blir vel langt fra original, men ikke noen versting:) blir del halvparten så bra som prosjektet ditt skal jeg være strålende fornøyd :D

følger med på tråden din! får prøve og ta med meg noen tips :mrgreen:
 #373358  av thomas_ja27

tomrnk skrev:
thomas_ja27 skrev:
har egentlig ikke allverdens planer, annet enn at utseenede skal være lik originalt, clean look :) Motor blir vel langt fra original, men ikke noen versting:) blir del halvparten så bra som prosjektet ditt skal jeg være strålende fornøyd :D

følger med på tråden din! får prøve og ta med meg noen tips :mrgreen:
Leste litt på prosjekt tråden din her i sta, blir bra den der :) prøver å holde utsende på min mest mulig orginal jeg også, synes disse bilene er så fin i utgangspunktet, så vil ikke endre på det :) Er jo egentlig ingen versting min heller, er en stort sett orginal 2jz. Blir lettere oppjustert i første omgang så får vi se hvor det fungerer.
Hadde vært artig å arrangsjert et skikkelig toyotatreff en gang :) Går veldig lite toyota sportsbiler hær i nærområdet. Tror nærmeste som har mk3 her oppe er tojo
 #373371  av Andreazz

MK3 har fine linjer orginalt ja :D Passe med senking å nå råe felger, så er man der 8) Å din har jo en meget pen rød farge også, for ikke å snakke om det svarte skinninteriøret ditt! Mange Supra eiere som er missunelig på det tror jeg :o

Har denne bilen vært lenge i Norge? Tenkt på å prøve å godkjenne motorbyttet? Hvis det er en jap-såec motor med 280hk, så burde vell det kanskje gå ann..
 #373374  av thomas_ja27

Andreazz skrev:MK3 har fine linjer orginalt ja :D Passe med senking å nå råe felger, så er man der 8) Å din har jo en meget pen rød farge også, for ikke å snakke om det svarte skinninteriøret ditt! Mange Supra eiere som er missunelig på det tror jeg :o

Har denne bilen vært lenge i Norge? Tenkt på å prøve å godkjenne motorbyttet? Hvis det er en jap-såec motor med 280hk, så burde vell det kanskje gå ann..
Jepp :) misunner deg veldig for din, meget pen :)
Blir montert coilovers i vinter, så vurderer jeg nye felger med litt mere bredde bak :) Hehe ja den ser fin ut på bildene, men har en del lakkskader som må tas etter hvert. Blir vel hel lakkering i samme farge når jeg er ferdig med motorprosjektet :)
Blir artig å se når jeg får de nye skinntrekka til setene, da begynner bilen å bli bra innvendig ihvertfall :P

Bilen ble importert fra tyskland i 2005, så må vel ut med noe i avgifter når den skal godkjennes. Motoren er j-spec så satser på at dette skal gå greit. skal dra på BT å snakke litt med dem i forkant så får vi se :)
 #373519  av tomrnk

Hadde vært morro med et toyota treff ja, om ikke annet møttes en gjeng under gatebil eller sommertreff=D Skal i allefall få med meg ACR til sommeren om bilen er ferdig eller ikke!

Hvilke coilovers ska du ha på bilen? Jeg vurderer D2, men har ikke helt bestemt meg enda.
 #373540  av thomas_ja27

Ja tror det blir mye kjøring neste år, har jo hele vinteren å få biln ferdig, så må vel få kjørt litt på vårteffet på acr :-)
Hadde vært knall å fått med en gjeng å leid acr en gang, tror ikke det hadde blitt så mye hvis vi har fått med nokk mange på dette :-)

Har ikke bestemt meg enda jeg heller, men har sett litt på Tein flex: http://store.driftmotion.com/static/i-t ... -61ss1.php
Hva ligger D2 på i pris?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 19