Re: Tom's 91 3S-GTE Update 02.09.10 - Gikk amok hos RPM Gara
Legg innLagt inn:03 sep 2010 22:38
Du kan ikke sette inn en nyere revisjon å skru ned ladetrykket til 205hk, og så få det godkjent på den måten. Du må dokumentere motorens opphav, og at det faktisk er samme type motor som sitter i din.
Skal du bytte map, må du nesten ha et datasput, og det kan du hvertfall drite i å få godkjent, grunnet det er for lett å tukle med effekten etter den er godkjent.
Men klarer du å dokumentere at det er samme råkarroseri, bremser++ på rev2 og rev3, burde det la seg gå å få igjennom.
Enkleste her er vel å få en komplett utskrift av delelistene på en rev2 og en rev3, gule ut forskjellene, vise til biltilsynmannen, handle litt nye bremser og sette i gang.
Ofte er det lite peiling hos bt og avgasskrav det står på, siden SW20 aldri ble solgt ny i Norge, og da heller ikke fikk seg typegodkjenning.
Skal du bytte map, må du nesten ha et datasput, og det kan du hvertfall drite i å få godkjent, grunnet det er for lett å tukle med effekten etter den er godkjent.
Men klarer du å dokumentere at det er samme råkarroseri, bremser++ på rev2 og rev3, burde det la seg gå å få igjennom.
Enkleste her er vel å få en komplett utskrift av delelistene på en rev2 og en rev3, gule ut forskjellene, vise til biltilsynmannen, handle litt nye bremser og sette i gang.
Ofte er det lite peiling hos bt og avgasskrav det står på, siden SW20 aldri ble solgt ny i Norge, og da heller ikke fikk seg typegodkjenning.