TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #384530  av tomrnk
 
tror og håper at dette blir kjørbart ja=D div. Deler blir levert til pulverlakkering i morgen. Håper å få tilbake toppen før mnd.skifte. Og satser på at svinghjulet kommer i posten til uka. Så nå begynner det å skje ting =D
 #385532  av tomrnk
 
jaja, som vanlig med min flaks så er det ingenting som går smertefritt.... melding fra KM-technics i går. Viser seg at det er litt slakke i ventilstyringene på eksos siden. Man "kan" vel overse det og kjøre på, men heldigvis er det ikke noe tull på med KM, så ingenting blir overlatt til tilfeldighetene. De skulle ta en skikkelig sjekk på toppen i dag og se hvor ille det var så fåe jeg vel ta en avgjørelse på videre arbeid med toppen.. Jeg liker ikke å overlate ting til tilfeldighetene og satse på at det går bra, når man kan rette opp i småfeil underveis og få det mest mulig bra. Ønsker jo tross alt og ha bilen noen år når jeg først har fått tak i drømmebilen :D
Ellers skjer det fint lite.. ikke sett noe til svinghjulet enda, men fått brukt litt penger i dag og da. bestillt nye reimer (eks.reg) og alle rør og deler til oljepeileren. ( det som sto på er knekt og bøyd i alle himmelretninger) Original deler er ikke billig!!
 #385767  av tomrnk
 
Store ventil lekkasjer på eksos siden på toppen... ventil styringer må skiftes, fresing av seter, plansliping og kam shimsing.. skifte ventil tetninger og kammer. Sånn er det når man kjøper bil som er blitt skrudd på av en som overhode ikke burde fått tatt i en skiftnøkkel. har mista tellinge på sprengte gjenger, feil plassering av skruver, dårlige slanger, klemmer osv på motoren. Om jeg kan bruke uttrykket voldtatt, så er vel det det nermeste man kommer stakkars 7m'en min :-o ble et større pengesluk enn forventet dette ja. Men hva gjør man ikke av ren kjærlighet for bilen sin :D Får vel bare grave litt i kjelleren etter pågangsmot av og til så blir det bra 8)
 #385782  av ArildM
 
Erfaringsmessig så blir alltid slike ting dyrere enn en tror. Må bare stå på nå som du er i gang :)
 #385873  av tomrnk
 
ArildM skrev:Erfaringsmessig så blir alltid slike ting dyrere enn en tror. Må bare stå på nå som du er i gang :)
Ja man må regne med at det oppstår ting her å der. Men synes ikke prisen på toppen var ille! Sliping av ventiler, bytte tetninger(24), frese ventilseter eksos side, bytte fjerer(24), bytte av styrearmer eksos side, bytte av kammer, plansliping, shimsing av kammer. 8500.- (skaffet tetninger, fjerer, og kammer selv ) kunne vært værre =D
 #385874  av thomas_ja27
 
tomrnk skrev:
ArildM skrev:Erfaringsmessig så blir alltid slike ting dyrere enn en tror. Må bare stå på nå som du er i gang :)
Ja man må regne med at det oppstår ting her å der. Men synes ikke prisen på toppen var ille! Sliping av ventiler, bytte tetninger(24), frese ventilseter eksos side, bytte fjerer(24), bytte av styrearmer eksos side, bytte av kammer, plansliping, shimsing av kammer. 8500.- (skaffet tetninger, fjerer, og kammer selv ) kunne vært værre =D
bare man ikke begynner å telle over hva man har bruk av penger så går det bra :-) men det er jo en hobby, en jævla dyr hobby :-P
Blir bra dette! :-)
 #385875  av ArildM
 
Finnes jo folk som bruker 8500,- på ei fiskestang av Karbon så hvorfor skal ikke vi kunne bruke samme beløp på en motor 8)
 #385876  av tomrnk
 
ArildM skrev:Finnes jo folk som bruker 8500,- på ei fiskestang av Karbon så hvorfor skal ikke vi kunne bruke samme beløp på en motor 8)
hehe! Jeg er en av de som bruker titusenvis av kr. PÃ¥ fiskeustyr:p i tillegg til bil:p
 #385938  av ArildM
 
Hehe :oops: Håper jeg ikke tråkker noen på tærne om jeg sier: Lev livet så lenge det varer :D
 #385943  av tomrnk
 
ArildM skrev:Hehe :oops: Håper jeg ikke tråkker noen på tærne om jeg sier: Lev livet så lenge det varer :D
Hehe:-) har samme livsfilosofi:)
 #389141  av tomrnk
 
thomas_ja27 skrev:Hvordan går det med prosjektet? noe fremgang? :-)
Ikke sjedd mye siste tida nei:( vært en helvettes måned på jobb... nærmere 280timer og vært på 3 messer. Men skal forhåpentligvis i vei å hente nyoverhalt topp i morgen/onsdag:) Så får vi se hvor mye jeg klarer og få gjort denne uka.. er helt utslitt etter jobbinga, så jeg trenger noen rolige dager og samle meg på:)
For dere som følger tråden vil det komme en oppdatering så snart jeg har fårr hjem toppen :D
 #389503  av tomrnk
 
Da kom endelig svinghjulet etter en mnd venting... Fidanza letta alu svinghjul. Satser på at det blir greit. Noen som har erfaring med fidanza? Lest litt på forum at noen opplever mere støy, men regner med det hadde gått ut av produksjon hvis det hadde vært søppel :D
Blir vel greit med ARP bolter!

Lørdag blir det å hente toppen og skruvinga kan fortsette :D
Vedlegg
IMG_1251.JPG
IMG_1251.JPG (197.45 kiB) Vist 2189 ganger
 #389540  av ArildM
 
Fidanza skal jo være blant de bedre svinghjulene en får tak i, men så klart lettet svinghjul fører jo til litt forandring i motorkarakteristikk :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10