Drafter skrev:
Magnesmurf: Du sier dieselbil er så veldig mye billigere ny..
Vet du i det HELE tatt hva en glødeplugg eller eks ei dieselpumpe som nesten er forbruksvarer disse dager koster?
Er relativt mye dyrere for deler til en dieselbil enn bensin.
Har en god anelse om hva deler koster ja. Jeg har tross alt vært bilmekaniker for noen år siden. Og det var for mercedes, som på den tiden hadde ca like mange bensin og dieselmotorer i sine biler.
En glødeplugg er ikke dyrere enn en platina-tennplugg som en del moderne biler trenger. 4 glødeplugger får du fra ca 1000lappen, litt avhengig av merke/modell og om du kjøper glødepluggen av merkeverksted eller på feks mekonomen,
En glødeplugg holder ca 3 ganger lenger enn en tennplugg.. Og det er ca 3 ganger så dyrt å bytte glødeplugger som det er å bytte tennplugger på et vanlig bilverksted, så tør å påstå at den kostnaden blir omtrent like stor.
Dieselpumper ryker ikke stort oftere enn bensinpumper. Hvor du har det fra aner jeg ikke. Slitedel er det hvertfall ikke.
Har du egentlig noensinne eid en dieselbil drafter? Siden du er så skråsikker på at de har mye dyrere deler? For jeg har ikke opplevd noen stor prisforskjell i deler. Hverken når jeg var mekaniker, eller nå som jeg eier dieselbil.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.