Side 6 av 19

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:10 jun 2012 22:09
av Rafinus
Da var de første prøveturene med MR2n på bane overstått, og ny prioriteringsliste laget =)

Nye og bredere dekk, Nokian H 185 funka DÅRLIG XD kunne ikke a no nevneverdig fart i svingene før jeg snurra,
satser på litt mer banevennlige dekk neste gang =)

Men ellers funker motoren bra etter overhalingen, hadde ingen problem med noe som hels, tempraturer og tykk var perfekt=)
kjente også at det frister mye med mer effekt, så vi får se hva pengboken sier når feriepengene kommer 8) 8)

understellet var stift, ingen tengn til kregning i det heletatt, bare det at jeg fikk meget med overstyring når G-Kreftene tok "litt" for hardt i bilen og dro meg rund, P:G:A overnevnt problem.

(Ja jeg var nok litt for tøff i starten og trudde bilen satt uansett, man blir rimelig fartsblind ute på banen...)

så litt mer motor og bredere dekk tror jeg at jeg skal klare å kutte rundetidene mine drastisk.
(+ studere litt om riktig sporvalgXD)

Var Meget hyggelig å få møte 3erlend og DanielJ,
3erlend: Synd du ikke fikk med bilenm din
DanielJ: Synd du fikk skader på din :( :( :cry: :cry:

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:10 jun 2012 22:58
av ArildM
Synd jeg ikke fikk blitt med :(
Kjørte med org dim på min AW11 86modell, samt org motor. Høres egentlig ikke ut som du sliter med dekkene, heller enten kjørestil eller balanse på bilen. Husk at med AW11 må man gi på ut av svingene, jo mer gass jo mer vekt overføres til bakdekkene og jo bedre grep får du.

Jeg hadde satt på justerbare konidempere på min, som jeg perfeksjonerte til min smak etter mye kjøring. Med det oppsettet kunne jeg ligge bredt i svingene om jeg ville, selv med org motor, kom tilogmed litt dekkrøyk fra en gammel AW11 :lol: Så med gode dempere og senkefjærer ble bilen perfekt balansert til ACR banen, snurret ikke en eneste gang og kjørte opp flere tanker bensin :) Siden den var så fint balansert kunne jeg velge om jeg ville kjøre raskt eller bredt, og det å kjøre raskt var morsomst. Kun på langstrekka at jeg måtte gi tapt for noen biler da jeg var der.

Bare noen småtips altså :) Ellers så må du si fra om du har lyst å kjøpe ITB'ene som står på silvertoppen, har tatt bilen hjem nå så jeg kan skru de av til deg om du vil kjøpe :) Skulle gi litt mer hk og respons :) Ellers så er jo "kvasskammer" en billig investering som fort gir deg like mye gamp som om du skulle ha satt i en 20v motor som aldri blir godkjent alikevel :wink:

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:10 jun 2012 23:43
av DanielJ
MR2en min var helt rå på banen med R888! Anbefales :D Har tatt bilde av bilen din tror jeg. Kan legge det ut senere.

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:10 jun 2012 23:54
av 3rlend
2 mnd ;)
tenkte jeg skulle delta på drag race da :)

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:10 jun 2012 23:57
av DanielJ
3rlend skrev:2 mnd ;)
tenkte jeg skulle delta på drag race da :)
Hadde vært kult! MR2ene har jo alltid gjort det godt på dragrace! Men få deg skikkelige dekk! Kommer til å kjøre med R888 neste treff også, murlig jeg ordner meg et sett i reserve 8)

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:11 jun 2012 05:35
av 3rlend
hehe, helt frelst av toyo du? :P
det hadde vært veldig bra! men jeg begynner å bli redd for drivknutene mine :P
ser for meg en skikkelig "flytt-foten-fra-cluchen-på-høyt-turtall" med GODT ferste tror jeg at jeg river sund drivknutene :P
men selvfølgelig, hadde vært dritt rått å hatt slicks med seg :D

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:11 jun 2012 17:06
av Rafinus
Arild du har nok helt rett i at jeg er den største svakheten her ;)
Har aldri prøv dette før og feiga ut når jeg snurra + hakke peiling på hvor idealsporet går XD

Men mer banevennlige dekk blir det uansett. knastene på dekkene revnet og så ut som seipadekk når jeg var ferdig på lørdag XD
Godt å få høre tips om hvordan man skal kjøre disse så hvis du har flere tips så mottas de med takk :) så får man studere filmen fra kjøringa og finne førerfeilene og så prøve på nytt til høsten ;)

110 i svingen etter langstrekka gikk ikke :P

Send meg PM om hva du skal ha for manifoilden er meget intrisert :)

Blir artig å se deg prøve på Drag Erlend :)
Spendt på det bildet :)

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:11 jun 2012 18:37
av Rafinus
Selger du eksosmanifoilden også ???
Er intrisert hvis den pusser på 16v toppen min er sprukket ved 4-cylinderen
Er en flau proffe/Slaglyd når motoren er kald. :roll: :roll:

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:11 jun 2012 23:41
av 3rlend
Du får spørre arild pent om du kan få kjøpe en av 20v motorene?:D

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:12 jun 2012 02:38
av ArildM
Silvertoppen er til salgs når jeg får ferdig blacktoppen, som igjen er utsatt på ubestemt tid siden jeg kjøpte meg SW20 :oops: Vet ikke hva den er verdt, men fikk bud på 5000 for den slik som den er med rådebank. ITBene, 2000ish? Blir sikkert enige. Har ikke satt meg inn i hva som må gjøres for å få ITB til å fungere på 16v motorene, men neppe mye jobb siden den er map sensor basert, og ikke har luftmengdemåler (?), i alle fall ikke variasjonen i AW11. Ellers som sagt tidligere anbefaler jeg strengt tatt ikke å bytte til 20v motor, du vinner så utrolig lite på det, i alle fall når du ser på alt småtjonet som blir når man skal bytte. Ledningsnett, hjerne, tenningsdeler, bensinslanger, gasswire +++ blir fort mye penger for effekt man kan få, bare ved å sette på et par kvassere kammer og ITB'er på original motor :)

Orker ikke å ta ut motoren før blacktoppen er ferdig. Eksosmanifold passer ikke direkte overens, samt at det er annen flens mellom manifolden og resten av eksosrøret, så det blir litt mye jobb. Selv om det strengt tatt er en bedre manifold i utgangspunktet.

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:12 jun 2012 21:42
av Rafinus
Hey Hey sw20 me like.
Orginal ? Prosjekt eller strøken frøken 8)

Så da ser vi deg på Høsttreffet i den 8) 8)

Vi blir nok enig om prisen ;) hvis du kan vente en måneds tid ;)
Skal mest sansynelig handle ny bil jeg og hvis trekkvogna blir solgt i morgen
Og da renskes sparekassen for at jeg skal få tak i den bilen jeg vill ha :mrgreen:

Ser jeg får tak i eksosmanifoild fra twosrus for 100$ så den blir nok handlet derfra


Det anbefales sprut når man setter på 20v manifoild på 16v motor for å få det optimalt :) må bruke en overgangsplate eller borre nye hull i manifoilden for å få den til å passe :)
trenger kanskje fulerailen også.

Så de blir nok å handle inn litt etterhvert får så å forhåpentligvis få mer effekt til neste år.
Så spørs det jo å hvor utfordrende husprosjektet mitt og den andre bilen blir.
Men ferdig skal man bli en gang :mrgreen:

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:13 jun 2012 10:57
av ArildM
Slike prosjekter skal ta litt tid :) Ikke noe stress for min del heller, så du får bare se hva du vil ha når jeg får skrudd ut 20v motoren.

hmsilset sin SW20 jeg ble så heldig å stakk av med, skal hente den om ikke så lenge. Satser på at det blir en bil jeg får kjørt mye med i sommer :mrgreen: Ikke noe strøkent, det vil jeg heller ikke ha, men derimot ser den ut til å være i bra stand :) Høsttrerffet på ACR vurderes ja :)

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:13 jun 2012 11:33
av 3rlend
ArildM skrev:Slike prosjekter skal ta litt tid :) Ikke noe stress for min del heller, så du får bare se hva du vil ha når jeg får skrudd ut 20v motoren.

hmsilset sin SW20 jeg ble så heldig å stakk av med, skal hente den om ikke så lenge. Satser på at det blir en bil jeg får kjørt mye med i sommer :mrgreen: Ikke noe strøkent, det vil jeg heller ikke ha, men derimot ser den ut til å være i bra stand :) Høsttrerffet på ACR vurderes ja :)

ofc skal du på høst treffet!

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:14 jun 2012 22:57
av DanielJ
Bilde

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:14 jun 2012 23:17
av 3rlend
Respect 8)