Side 6 av 16
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:07 mai 2013 19:55
av Mr2mr2
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:07 mai 2013 20:45
av Myklebust
Haha! Fikk den linka fra broom på face!
Slipper ikkje unna pressen med sånn bil?

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:07 mai 2013 20:47
av Myklebust
Ante ikkje at det var heimelakk forresten

Bra jobb det!

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:07 mai 2013 21:43
av Mr2mr2
jo takk
Er hjemmelakkert ja. med tanke på at jeg sparte 20k på lakkering, er jeg storfornøyd med lakken.
Er noen småfeil rundtom i lakken, men mot 20 000kr gjør det ikke meg noe.....
Sånn generelt, så har jeg lagt ut i underkant av 20k til oppussing + 15k for bilen. Så 35k totalt, og synes ikke det er en ille pris iforhold til utfallet

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:08 mai 2013 07:29
av ArildM
Når den er mer verdt når den skal selges enn jobben du har lagt i den er det absolutt et godt tegn det

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:09 mai 2013 16:22
av Mr2mr2
Vellykket "vårmønstring"
Traff til og med karen som bygget om bilen min til 4agze en gang i tiden.

I følge han er alt av understell blitt skiftet sammen med motor og gir, så bilen er 100% ombygd. så den skal være helt lik en original mr2 med 4agze.
Vi som ikke er med i en klubb som var påmeldt utstillingen, måtte stå i 2. etasje i ene p-huset.... på området...
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:14 mai 2013 20:32
av Mr2mr2
Kjøpte meg en slik 10" kjølevifte på Biltema i går til å montere under IC
Har fått montert den og testet den, og trekker godt igjennom motor-rom. Iallefall når den kombineres med den i luftinntaket
Tenkte jeg skulle koble både den i luftinntaket og den nye på ny krets med nytt rele, og manuell bryter.
Men burde jeg ha en bryter der jeg kan regulere hastigheten på viftene? eller er det like greit å bare ha av/på bryter?

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:14 mai 2013 23:37
av ArildM
Så lenge ikke støyen er overdøvende skader det jo aldri å føre litt ekstra luft gjennom motorrommet / ic

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:15 mai 2013 15:26
av Mr2mr2
da kjører jeg "full power" på viftene, med manuell bryter

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:21 mai 2013 23:48
av Mr2mr2
Har sendt inn søknad om godkjenning av "mulig motorbytte" til 4agze og 145 hk
Så om dette går igjennom, så kanskje jeg skal bygge om til 4agze
For håpe på det beste

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:22 mai 2013 00:58
av ArildM
Håper det går

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:22 mai 2013 23:06
av Mr2mr2
Hvor lang tid pleier det å ta før en får svar på søknaden?
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:04 jun 2013 07:03
av Mr2mr2
I går hadde jeg ikke noe å ta meg til på skolen, så da dreide jeg 2 messingforinger til giroverføringene. ble bra det, tror den ene ble litt trang, så den ikke glir rundt på det ene feste. Girstangen ble litt tung å flytte ifra venstre til høyre /1 gir/5 gir.
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:07 jun 2013 13:01
av Mr2mr2
I går fikk jeg svar ifra veivesenet.... skal ikke være enkelt
Vet ikke hvor lurt det er å legge ut mye info rundt dette på et åpent forum... vet aldri hvem som leser det
så tror jeg unngår det...(?)
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:07 jun 2013 13:48
av Mr2mr2
Etter det jeg har skjønt er det ikke mulig å godkjenne bilen med 4agze, pga egenvekt og totalvekten blir forskjellig.
så det blir 5kg igjen til passasjer etter ombygging. og egenvekt og totalvekt er det umulig å få endret på...... huff.