Side 6 av 7

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:23 jan 2014 11:12
av ArildM
Takk, den beskrivelsen skal jeg ta med meg :)
Skal uansett kjøre den inn på 4hjulskontroll, bare litt usikker på hvor mye peiling et vanlig bilverksted har på justering av coilovers :) Så lenge jeg får grovjustert det selv, så fikser vel en vanlig 4hjulskontroll resten :)
Må vel spørre biltilsynet om tillatelse til å sette på coiloverene først, har jo TuV papirer på det så.

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:24 jan 2014 11:56
av 3rlend
coilovers er jo fremdeles bare en demper bare med justerbar høyde og stivhet :P
camber gjør du oppe på tårnet, er nada problem, verkstedet ser jo alle gradene og regner med de som jobber der ikke er dumme :P
spissing og caster justerer de "i full fart" også :)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:24 jan 2014 15:52
av ArildM
Joda, absolutt, problemet er jo bare å få den vektet korrekt i alle hjørnene. DVS korrekt høyte på hver enkelt demper. Er den ene høyere enn den andre blir vekta feil på hvert enkelt hjul.

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:26 jan 2014 00:12
av 3rlend
Tviler på at en mekaniker ikke får det til:)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:28 jan 2014 17:35
av <RuPerT>
Noen som vet hvor eller om man får tak i short shift til bilen min? :)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:05 feb 2014 14:32
av <RuPerT>
noen som vet? :)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:06 feb 2014 03:16
av 3rlend

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:07 feb 2014 17:19
av <RuPerT>
Den nr 2 va altfor vanskeli :P Nr 1 var feil årsmodell. men skal sjekke litt mer. :)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:12 mar 2014 18:22
av Phinex
Hehe, lette litt etter short shift til min, endte opp med at jeg kappa spaken og sveisa på nye gjenger fra en bolt :P
Funker fett fra 1-4 gir :P

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:12 mar 2014 20:55
av David
ArildM skrev:Takk, den beskrivelsen skal jeg ta med meg :)
Skal uansett kjøre den inn på 4hjulskontroll, bare litt usikker på hvor mye peiling et vanlig bilverksted har på justering av coilovers :) Så lenge jeg får grovjustert det selv, så fikser vel en vanlig 4hjulskontroll resten :)
Må vel spørre biltilsynet om tillatelse til å sette på coiloverene først, har jo TuV papirer på det så.

er jo ikke direkte lett å vektjustere en bil uten noe å veie den på...

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:12 mar 2014 23:17
av ArildM
Nope, vet du av noen som har vekter man kan få lånt da?

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:13 mar 2014 00:31
av David
nei, jeg har lånt noen selv ved behov, men tenker å kjøpe selv
men det er for oppdrag, ikke utlån.

er sikkert noen med vekter i trondheimsområdet som ordner det for deg

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:14 mar 2014 21:16
av <RuPerT>
Har fått tak i ny,nesten rustfri bakluke nå. Tror bilen snart blir tatt ut av hiet så man kan begynne montering av alt snadderet :)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:26 mar 2014 21:50
av <RuPerT>
I tillegg til en tilnærmet rustfri bakluke, så fikk jeg nappet med meg: baklykter,radiator og hatthylle. Skal hente mere greier fra samme bil da det var mere deler som var penere og mer iorden en mye jeg har på min. :)

Så nå får jeg endelig ordnet med vannoppsettet på bilen, slik at det ser mest mulig originalt ut. :)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:25 apr 2014 20:28
av <RuPerT>
Noen som vet om man kan måle volten i pluggen til solenoiden til vvt på silvertop?
Den har konstant + spenning, som den skal ha, men tror ikke denne får jordinga når nåla går over 4500rpm...
vet at solenoiden virker og alt slår inn. Men kan man måle på + og - i pluggen bare ved å ruse motorn?