Side 6 av 12

Legg innLagt inn:07 mar 2003 02:59
av erling
Christian skrev: Kan det skje at man blir kallet inn til en rulletest med en gang?
Tviler jo egentlig, men det kan jo sikkert skje... *binde opp wastegaten*
Sjansen for å bli tatt er veeldig liten, men det svir hvis de kommer. Føler jeg har sagt dette før, uansett nå kommer det igjen. :) En jeg kjenner ble tatt fordi tollerne hadde sett "chippet" i tilsalgs-annonsen i lokalavisa. Tollerne kom uanmeldt på døra og var der i 4 timer og tok bilder og plumberte diverse i motorrommet. Det gjør det jo litt verre å jukse. Så ble han beordret å dokumentere effekt, altså rulletest.

Har hørt om tollere som har konfiskert bilen oxo, og fraktet den rett til rullene, uten at eieren fikk ta på bilen først.

Du må iallefall være forsiktig med hvem du forteller om effekten til. De på Biltilsynet kan sikkert rapportere til tollvesenet oxo hvis de er gretne og mistenksomme. Problemet vil jo forfølge deg etter bilen er solgt oxo, fordi DU er den som økte effekten. Men det kan trikses til i salgskontrakten da..

Legg innLagt inn:07 mar 2003 09:39
av CelicaTurbo
Ser ut som en flott pipe det der da :)

Men, om du forlenger wastegate staget så åpner den tidligere, grunntrykket blir mindre og trolig blir også spool-up værre, men det er så lenge du kjører bilen standard. Du har vel en elektronisk trykk-kontroller ikke sant? Med 'gain', dvs at trykkslangen til wastegate blir holdt tett frem til et visst trykk er oppnådd for å hjelpe spoolup, det vil også si at om du har forlenget wastegate staget så gjør det liten forsjell med mindre du har forlenget det så mye at wastegaten konstant er litt åpen..?

Legg innLagt inn:07 mar 2003 13:24
av MR2turbo
Christian, DP'en din så flott ut! :)
Ang. WG.aktuatoren, så tror jeg at jeg ville bytta den ut med en som har slappere fjær.. evt. åpne den du har og se om du kan gjøre noe med fjæra i den..

Har du vært i kontakt med turboservice eller KRB-trading og hørt om de har noen tips til deg?

Legg innLagt inn:10 mar 2003 20:30
av Christian
Bilen er skrudd sammen igjen nå, pga treffet neste helg, men jeg får se...
Har prata med GIK og KRB trading ja, de mener jeg må/bør bytte hele actuatoren...
Sikkert det enkleste, men den er et helvete å få ut om jeg ikke skrur av turboen :?

Lyden av bolter som knekker høres slik ut....*KNEKK*

Legg innLagt inn:10 mar 2003 20:36
av Christian
Glemte å si at vi var på flyplassen igjen i går, på bar og tørr asfalt med piggfrie 205/50-16 dekk :twisted:
Hadde med en kamerat som filma med et dv kamera, blei ikke helt bra siden han er ei VIME til å filme, men det gir et godt inntrykk :roll:
Skal se om han har fått den over til pc senere i kveld.

Gi gass på 2gir og spinn 8tall på tørr asfalt, hahahaha konge! 8)

Legg innLagt inn:10 mar 2003 20:42
av jumbo
Christian, gidder du orge en tur på stripa for meg også? Hadde vært moro å testet hva doningen duger til :D

Legg innLagt inn:10 mar 2003 20:46
av Christian
Kan jeg selfølgelig :)
Tenkte kanskje jeg skulle høre om det er flere som er interessert...

Legg innLagt inn:10 mar 2003 20:49
av jumbo
Hørte jeg noen som sa "treff"? 8)

Litt utenom allfarvei da, men pytt!

En tur på stripa hadde hvertfall blitt satt pris på for min del! Gidder du å spørre for meg og gi meg tilbakemelding? Kan jo ikke nå til helga, men kanskje neste? (hvis føret tillater...)

Legg innLagt inn:10 mar 2003 20:58
av Christian
Skal høre med ham ja.

Burde ikke være noe problem å ha et treff her oppi nei, ligger jo egentlig midt i mellom alle dere andre...
Masse flystripe og svingete fjellveier 8)
Satser man på å være ute i telt eller no, er det mildt sagt plenty med muligheter :D

Legg innLagt inn:10 mar 2003 22:20
av chris
count me in ;)

Legg innLagt inn:10 mar 2003 23:29
av Christian
Får ikke lagt ut filmene i kveld heller, Vima mangler kabel mellom kameraet og pc'en.
Kanskje i mårra :?

Markus : Vil en boostkontroller fortsatt kunne presse en atcuator som åpner ved ca 0.3 til bortimot 1.5kg, eller vil det klikke?
Fan jeg lurer på hvordan jeg skal få det til.... :(

Legg innLagt inn:11 mar 2003 01:35
av MR2turbo
Christian: Siden du uten problemer kan booste over 2 kg normalt ved en MBC eller en EBC så kan jeg hverken se noen problemer eller si at jeg har hørt om problemer angående det før..

F.eks en Turbo-xs HP MBC holder uansett alt trykk borte fra wg actuatoren inntil du når innstillt trykk. Så om WG åpner ved 0,5 eller 0,3kg skulle ikke det bety noe som helst..

Jeg tegnet en tegning, jeg.. :) kula i ventilen vil holde stengt helt til det røde trykket overvinner fjærkraften så da vil det grønne trykket være det samme som omgivelsene inntil du når innstillt trykk.. :)

Ville uansett ikke valgt en bleed type boostcontroller.. Og en elektoronisk har heller ikke så veldig mye for seg mener jeg.. Dersom du ikke trenger å blåse av 5000kr og er veldig glad i blinkende lys ;)

Legg innLagt inn:11 mar 2003 08:44
av Christian
Har allerede en blitz sbc type s :wink:
Skal ringe litt igjen i dag, så får vi se...

Legg innLagt inn:12 mar 2003 01:59
av MR2turbo
Christian skrev:Har allerede en blitz sbc type s :wink:
Skal ringe litt igjen i dag, så får vi se...
Så du er en sånn "blinke-lys fetisjist" :mrgreen:

Åssen hadde det vært å bruke det gamle moped-trikset med å legge en liten fysisk sperre mot å få åpnet gass-spjeldet helt?? :)

Legg innLagt inn:12 mar 2003 02:10
av erling
Gammelt,-nesten-tett-luftfilter-trikset funker jo oxo. :) Eller lignende, f.eks. en eller annen form for struping av innsuget før gasspjeldet.