Side 6 av 32
Legg innLagt inn:13 feb 2005 16:00
av Kjelliken

Vet ikke om noen har sagt det til deg før arne men dette er rått meget bra arbeid her ser jeg..

Legg innLagt inn:13 feb 2005 22:16
av ADHD:-)))
Eg er meget IPONERT over de du holder å med og ikke minst DE du har FÅTILL meget meget BRA!!!! er alt eg kan si!!!:-)
Legg innLagt inn:13 feb 2005 23:36
av GT_rider
Har alltid hatt respekt for folk som arne, som veit hva de vil, og får det til. er selv ikkje så fingernem eg
Spennende å se slutten, viss det blir noen da.
Evighetsprosjekt???
Legg innLagt inn:14 feb 2005 00:28
av Arne rebel
Takker for skryt

men dere har ikke sett den på nærthold
Lagde til festene for eksospotta, men synes den bygger litt for langt ned.... selv om den henger like langt fra ramma som sw2oen... ?!
Legg innLagt inn:14 feb 2005 10:17
av Amund
ser kanon ut dette arne! spørs om det ikke blir hard konkuranse fra deg på bane i sommer
Må si at jeg ser frem til å få se dette "live"

Legg innLagt inn:16 feb 2005 22:52
av Arne rebel
Amund: Jeg skal prøve å gi deg litt motstand, men jeg er litt usikker om jeg har forbedra kjøreegnskapen eller forverra den

Har jo øket vekta bak med minst 80kg.Vaska hele motor-rommet med diesel og kaldavfetting. Gikk over med tynner og silicone fjerner, så da skulle det være klart for lakking. Sveiset inn et rør (42mm) på fjerbentårnet på hver side og inn i cupèn for fremtidig bur, slik at en slipper å sveise bak i motor-rommet når det en gang kommer.
Legg innLagt inn:21 feb 2005 21:12
av Arne rebel
Oppdatering: Grunnet og lakket motorrommet sort da det står i stil med taket....neida det var for at ikke alt skal ruste opp i løpet av en sesong. De flatene som ligger "øverst" og bagasjerommet vil bli lakket på nytt da jeg henger over disse når jeg monterer. Tok ned tanken og byttet til sw20 pumpe og la på understellsmasse i tunellen og på tanken. Laget nye fester for håndbrekket da jeg ville ha det på pasasjersiden og bruke sw20 brekket. La også tectyl i støtdempertårn. Heiste inn motoren som heldigvis passet på festene....

Har ikke hatt motoren i når festene ble laget, men kun målt på sw20en, så flaks får en si. Laget til festen for div. el. og filter etc.
Legg innLagt inn:21 feb 2005 22:34
av jumbo
Gromme greier Rebel!

Legg innLagt inn:21 feb 2005 23:14
av tojo
Meget imponerende bygg! Vil bli en høydare når den er ferdig.
#1 MR2 mkI in NORWAY?

Råcoolt prosjekt.
Hvis du blir ferdig før Juni? Får vi se deg sladde rundt på ACR(Landstreff Nord)?
Legg innLagt inn:22 feb 2005 23:39
av Arne rebel
Tojo: Skal bli ferdig til Gatebil-våler i mai

Det er nok et par-tre stykker med grommere mk1 i norge (Amund, Ingar, Inset for å nevne noen). Det jeg driver med er kun lav-budsjett-mekking

og ingen nye flotte deler. Gleder meg til å teste asfalten oppe i nord

Legg innLagt inn:23 feb 2005 01:36
av Tor
Meget gromt prosjekt, mega bra at noen tør gjøre noe slikt med bilen sin.
Asfalten oppe i Nord er konge

Men den spiser gummi.
mk1
Legg innLagt inn:23 feb 2005 13:50
av andre 1
ser jo utvilsomt meg tøft ut dette

hvordan blir den med så mye vekt bak da? mr2 understyrer jo en del med 1,6ltr!
Re: mk1
Legg innLagt inn:23 feb 2005 14:56
av Amund
andre 1 skrev:ser jo utvilsomt meg tøft ut dette
hvordan blir den med så mye vekt bak da? mr2 understyrer jo en del med 1,6ltr!
hehe, kan skrive under på at den ekstra vekten bak ikkje gjør allverden for det. Dessuten er jo den vekten rett foran hjula stort sett, og når batteriet kommer frem går det helt greit... Men den ekstra effekten lager heller litt overstyring..

Legg innLagt inn:23 feb 2005 19:24
av sw20
her lokter det mk2 side intak ???? hint hint... hadde vert himmla tøft det...
men mye jobb og.. men det ser jo ut som du liker å ha noe å sette fingra i...
Legg innLagt inn:26 feb 2005 21:18
av Arne rebel
sw20:Når kjerra går kommer jeg til å ta tak i ekstriøret, men neppe i år.
Amund: Håper du har rett...
Status: Sveiset det siste festet til motoren, skjøtet aw11 med sw20 festet og la 3,5mm stål på hver side. Koblet til alle slanger og ledninger i motorrommet. Skjøtet bagasjerommet med panseret litt provisorisk da jeg hadde tenkt å få laget det i carbon med tiden. Modifisete sw20 sitt varmeskjold til å passe aw11en. På bildet ser en hvor langt jeg har trukket motorromet bak slik at en slipper å bulke i cupeen når en eventuelt monterer en 3sgte. Tenkte jeg skulle ta tak i cupeen, men legger med et bilde av kaoset jeg må rydde opp i
