Side 52 av 73
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:05 feb 2013 20:31
av 3rlend
serriøst mann... dette her er så gjennomført at du kan da ikke mene å sette i den sure 5sfe?

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:05 feb 2013 21:47
av Audun F
3rlend skrev:serriøst mann... dette her er så gjennomført at du kan da ikke mene å sette i den sure 5sfe? 
5SFE motorn er jo "som ny" den også, men vi får se etterhvert - kanskje etter en sesong eller to at jeg ønsker å gjøre noe med det

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:05 feb 2013 23:30
av magnesmurf
Du får jo stroker kit og evt kompressor kit til 5sfe

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:06 feb 2013 00:31
av john_e
magnesmurf skrev:Du får jo stroker kit og evt kompressor kit til 5sfe 
Evt. bare fikse en 5sgte hvis det skal gjøres så mye

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:06 feb 2013 01:20
av 3rlend
john_e skrev:magnesmurf skrev:Du får jo stroker kit og evt kompressor kit til 5sfe 
Evt. bare fikse en 5sgte hvis det skal gjøres så mye 
Eksakt!
du har jo blokka å alt klart

er ikke mye du får stroket 5s? borre til 88, og meste jeg har fått tak i er 94mm slag veiv.
får jo selvfølgelig mere slag, men da skulle vist "rod-ratio" som jeg ikke husker i farta var

den blir for voldsom

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:06 feb 2013 10:42
av magnesmurf
TRD ordnet jo en stroket utgave av 5sfe. Den hadde rundt 200hk og satt i trd 2000gt nr1.
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:06 feb 2013 15:45
av 3rlend
hm.
er fremdeles for lite
Hadde desverre ikke noe saklig argument

bortsett fra at den motoren sikkert er kjempe kjempe dyr og kjempe vansklig å få tak i ?
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:06 feb 2013 16:47
av magnesmurf
Er jo noen som har kopiert det oppsettet i ettertid, så det er nok gankse enkelt å få tak i deler til ombygging.
Selvfølgelig går det dårligere enn en turbomotor. Men det er mer holdbart

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:06 feb 2013 18:29
av Audun F
Så fort noen kommer opp med en løsning som kan skrives inn i vognkortet, skrik ut

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:06 feb 2013 18:51
av ArildM
200hk NA motor trenger ikke å være like holdbar som en 300hk turbomotor da

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:06 feb 2013 19:33
av 3rlend
ok.
du borrer å stroker 5sfe til 2.3, du har fått en dæsj mer nm å liiitt mer hk kansje.
for å gå fra 136hk til 200 sugehk vil jeg tro er sykt dyrt

kontra kjøpe en org. 3.gen som har 245hk, kjøre org trykk osv, så vil jeg tro holdbarhet ikke er noe problem

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:06 feb 2013 23:03
av magnesmurf
Så lenge man holder turbomotor orginal, og bytter alle slitedeler før den settes inn, samt ikke bruker det til banekjøring, er nok det billigste alternativet en org 3sgte ja
Å få noe godkjent i vognkortet i norge. Bare å holde bilen orginal og satse på å importere en orginal turbobil fra utlandet, feks us. De blir jo godkjent her til lands.
Å få noe som både er godkjent og billig. Kun en oppgradering av den orginale motoren som ikke synes som blir "godkjent". Men beste er vel å holde ting orginalt med tanke på økonomi

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:07 feb 2013 05:33
av Audun F
Planlegger å bruke det som kosebil og ikke grisebil. Bilen var gøy å kjøre før han tokk kvelden, så da vil jeg anta at den er ganske gøy når den blir ferdig også - selv om det er standard NA i bilen.
Skal man ha mer gamp - så får man finne en bil til

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:07 feb 2013 06:40
av lasse
Litt offtopic her men, en turbomotor kan holde vel og lenge den, har kjørt med min 3gen med fri 3" eksos, ic, åpent filter og trykk på 1,15 siden -07 (eller var det -08?) og ca 30000km. Og den har ikke hatt ett feilslag noen gang. Blir kjørt myyyyye hardt på bane. Er selfølgelig nøye med god oljetemp før grisekjøring, god olje som jeg skifter hvert år, og tenningsdeler annethvert år.
Er bare å holde seg litt moderat innen trimmingen og ikke ta noen unødvendige sjanser for å få ti hester mer så er 3sgte imponerende holdbar spør du meg.
Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)
Legg innLagt inn:07 feb 2013 08:54
av hmsilset
Ha inn originalmotor

De går helt greit med 136h++k.Spesiell lyd også i forhold til GTI og Turbo.3 gen 3sgte er uten tvil rått, og er nesten umulig å herje i stykker med vanelig hardkjøring.Meen, bunndraget i 2.2 literen er også kjekk å ha!