TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #344663  av hmsilset

Scotty skrev:45k for en 87 Supra i god stand?? Greit nok at den har gått endel, men fortsatt billig..

http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar
Det er billig ja.tror ikke det skal mange titusen til før de de er en strøken bil!

Tok bilde av vinterbilen min i dag :D
Vedlegg
DSC01006.JPG
DSC01006.JPG (69.39 kiB) Vist 887 ganger
 #344668  av inzane2012

sånn bilen min og såg ut ;)

og til alle dere som sier at mr2'n ikke er sååååå lav orginalt, vel, nå har plate nr2 under bilen løsnet pga snøen...
det bare baller på seg mer og mer problem... tror jeg får for en gt-4 ved neste bil, evt en Evo7/8 vert en liten drømmebil i mange år ;)
 #344670  av hmsilset

inzane2012 skrev:sånn bilen min og såg ut ;)

og til alle dere som sier at mr2'n ikke er sååååå lav orginalt, vel, nå har plate nr2 under bilen løsnet pga snøen...
det bare baller på seg mer og mer problem... tror jeg får for en gt-4 ved neste bil, evt en Evo7/8 vert en liten drømmebil i mange år ;)
synes mr2 er veldig høy jeg, men reiser ei plate så har du ett problem ja :D Evo 8 synes jeg du skal unne deg :wink:
 #344671  av ina

noen her som har handlet fra My trendy phone her? Fy faen for et tregt sted... Bestilte en sånn veske til iphone 4.desember, det sto at denne ikke var på lager, men skulle komme inn på lager igjen etter 1-4 dager, etter 2 uker fikk jeg fortsatt ubkreftet leveringsstatus, fordelen med nettbutikken er at de svarer på mail, men når de gir like udugelige svar der... Ente hverfall med å gjøre om bestillingen til en veske det som det sto at de hadde på lager, helt til jeg gjorde om bestillingen, da var ikke denne på lager lenger. Dette var liksom en julegave til brutter, så han har hittil bare fått et bilde, og jeg begynner å bli jævlig forbanna!!!! Skrev mail igjen nå, og lurte på de faktisk hadde et lager, og ev forslag til 2 nye vesker, om en av disse er på lager og kan bli sent, spent på svar... Merker forskjell på nettbuttikker, bestilte meg ny telefon 25.desember, (helligdag, i dag er første arbeidsdag), og fikk i dag bekreftet at denne var sent, med sporingsnr osv. Så regner med at denne kommer, sjekket også denne nettsiden og telefonen jeg hadde bestil, og står nå at de ikke har den på lager lenger, så håper jeg får den. :P Denne bestilte jeg fra Dustin home. Har tidligere aldri brukt noen av disse nettbutikkene, men sjekket litt seint kommentarer på kelko, på begge, og så at My trendy phone, har fått mange dårlige tilbakemeldinger...
 #344686  av inzane2012

hmsilset skrev:
inzane2012 skrev:sånn bilen min og såg ut ;)

synes mr2 er veldig høy jeg, men reiser ei plate så har du ett problem ja :D Evo 8 synes jeg du skal unne deg :wink:
den første, den som ligger på venstre side helt bak røk i fjord vinter i trondheim pga ELENDIG ploging, skulle rygge ut fra en parkeringsplass og bilen min var blitt brøyta inne, så snøen røska den ut, og den andre er nok min egen feil, fikk ikke festa den skikkelig etter jeg bytta brekk vaier pga skruene som holdt den fast knakk tvert av ved minste berøring, så prøvde med litt strips som en midlertidig løsning, men ser ut til av di har slete av... så blir mye nytt av små dill over nyttår...

det skal ikke mer enn 10-20cm med snø til før min begynner å slite med å komme seg fremover, så en Evo 8 tror jeg virkelig hadde gjort seg her som jeg bor nå, langt oppover i en fjellskråning, med masse krappe sviner i oppover bakke...
 #344690  av ke25-toyoglide

den som ligger på venstre side helt bak røk i fjord vinter i trondheim pga ELENDIG ploging, skulle rygge ut fra en parkeringsplass og bilen min var blitt brøyta inne, så snøen røska den ut
Beklager, men det er ikkje pga elendig ploging, det er bra ploging, derimot så er det elendig brøyting av parkeringsplassen, noe som er gårdeiger/bruker sitt ansvar.
Det er uungåelig for brøytemanskap å ikkje ploge snø opp i inkjørsler/oarkeringsplasser.
Og me kan ikkje forvente at de skal gå ut av bilen og spa opp snøen som de ploger til side.
då vil eg heller ha de på vegen og berge liv.
 #344703  av inzane2012

ke25-toyoglide skrev:den som ligger på venstre side helt bak røk i fjord vinter i trondheim pga ELENDIG ploging, skulle rygge ut fra en parkeringsplass og bilen min var blitt brøyta inne, så snøen røska den ut
Beklager, men det er ikkje pga elendig ploging, det er bra ploging, derimot så er det elendig brøyting av parkeringsplassen, noe som er gårdeiger/bruker sitt ansvar.
Det er uungåelig for brøytemanskap å ikkje ploge snø opp i inkjørsler/oarkeringsplasser.
Og me kan ikkje forvente at de skal gå ut av bilen og spa opp snøen som de ploger til side.
på vikhammer der som jeg bodde, så hadde brøytemannskapet brøyta hovedvegen gjennom "hovedkrysset", MEN di hadde ikkje gått tilbake for å ta vekk den vollen med snø som sperret av di to veiene som kom inn i det krysset, skjønner??
det var ikke noe som helst brøyting i helgene, dem strødde så og si aldri, og skraping kom ikke på tale før politiet der oppe truet med å annmelde trondheim kommune...
 #344706  av Toyota-rav4-2002

inzane2012 skrev:har sett denne her http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar på nært hold og hørt lyden av den, og den er rimelig strøken :)

ellers så hadde jeg ikke sagt nei til denne heller http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar :D :D
Må nok vere denne eg såg i Sogndal for en stund siden, rå lyd av den :).
 #344715  av Giske

ErikG skrev:Hvordan blir buret? Skikkelig så det kan godkjennes? Eller skal Morten frem med sveisekunnskapene sine og lage hjemmemekk bur? Blir nok humor bil dette. Må være en GOOOOD deal om dere får den inn med alt for under 30k.
Tror planen er å få det gjort skikkelig :-p vet ikke om jeg tør å kjøre rundt med et bur som Morten har sveisa! hihi!! :lol: :roll:
Og erik, selvfølgelig var det Tom Erik som kjørte ut! Jeg gjør da ikke sånn :roll:
 #344725  av JK86

fy pokker så lang denna posten har blitt. hehe kult og se interessen fortsatt er oppe her på sia... applaus til dere alle. :D
 #344743  av mr2storbrua

hmsilset skrev:Begynner å bli lang ja :D Men det skulle vært flere aktive her.Lite til å være vinter.
Det er fordi alle er ute å skrur :wink: Så da har vi mer å glede oss til til sommeren :D

Men må si jeg savner prosjektene til Zupra og Tevodekk. Er ikke mange store prosjekter i vinter virker det som, med unntak av motorsporthuset sitt (si ifra dersom det virker som jeg har oversett en prosjekttråd). Er vel finanskrisa vi merker her på forumet også.
 #344749  av ke25-toyoglide

inzane2012 skrev:
ke25-toyoglide skrev:den som ligger på venstre side helt bak røk i fjord vinter i trondheim pga ELENDIG ploging, skulle rygge ut fra en parkeringsplass og bilen min var blitt brøyta inne, så snøen røska den ut
på vikhammer der som jeg bodde, så hadde brøytemannskapet brøyta hovedvegen gjennom "hovedkrysset", MEN di hadde ikkje gått tilbake for å ta vekk den vollen med snø som sperret av di to veiene som kom inn i det krysset, skjønner??
det var ikke noe som helst brøyting i helgene, dem strødde så og si aldri, og skraping kom ikke på tale før politiet der oppe truet med å annmelde trondheim kommune...
her skrev du at det var på veg ut fra en parkeringsplass, og det er ikkje brøytemannskapene sin jobb.
Det med hovedkrysset kan være så enkelt som at det er en riksveg som krysser en kommunal veg : forskjellige brøyte manskaper.
Men selvfølgelig finnes det bra og dårlige brøytemanskap, og ikkje minst styring av disse og pengemangel, men veldig mange som jobber med brøyting jobber ukristelig lange dager med 100% fokus på grøftekanten, og de jobber på tider som me andre vil ha fri, julaften, nyttårsaften, påsken, netter og så videre. Takk til alle de som gjør en god jobb, synd det sitter noen som skal spare penger, og så er det alltids noen som ikkje gjør en god jobb, men de blir som regel plukket vekk.
 #344781  av inzane2012

tror vi missforstår hverandre begge to nå ;) hehe...
det med krysset var ett eksempel på hvor dårlig ploginga var der som jeg bodde, var på den parkeringsplassen som den ene plata under bilen for :)
men en ting var at dem ploget dårlig, men dem strødde jo ALDRI, brukte en halvtime å å komme meg fra butikken på vikhammer og opp til der jeg bodde, og det er snakk om en tur som normalt tar 3min, var helt ekstremt, hvor elendig vintervedlikeholdet av veiene var der oppe... trondhiem kommune brukte jo alle fortau og busslommer som dumpeplass for snøen...
  • 1
  • 517
  • 518
  • 519
  • 520
  • 521
  • 1172