Side 53 av 73

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:12 feb 2013 19:05
av David
5sfe er en svært kjedelig motor, som hører hjemme i en camry!

beams, mer morro motor som er "bolton" i mr2 får du ikke

om jeg hadde hatt en usdm mr2, ville det første jeg skulle gjort å bytte ut motorn. selv om det kun hadde vært en original 3sge som ble satt inn.

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:18 feb 2013 00:38
av inzane2012
beams er vanskeligere å få tak i da, og ofte en del dyrere...

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:18 feb 2013 02:09
av David
de er ikke værre å få tak i enn at det bare er å bestille..

prismessig så koster motor litt mer, men girkassa er billigere, og du kan til og med bruke den originale kassa om det ikke er så nøye med annen utveksling og torsen sperre

torsen sperra som sitter i beams kassa er jo mye bedre enn viskosediffen i turbo kassa

det er mange andre faktorer som eksos,bensinsystem og annet diverse mange ikke tenker på som gjør at kostnadden totaltsett kan bli det samme, eller lavere, alt etter hvor stort budsjett man har,etc

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:20 feb 2013 02:34
av inzane2012
nja, jeg sjekket mye rundt etter BEAMS når jeg hadde mr2'en, og var ikke ofte jeg såg sider her i europa som hadde denne motoren inne. Di gangene jeg såg en, så låg di på mellom 15-20k for komplett pakke med gir og ECU. Mens den "vanlige" 3S'n låg på rundt 7k... Men herregud så rått det er med BEAMS, grom lyd og greit med HK orginalt :) Personlig ville jeg nok gått for en BEAMS istedet for en turbo vist det er snakk om å bytte motor, først og fremst fordi du ikke har noen svær turbo som avslører ombygd motor ved en kontroll, og fordi det en kanon god motor med nok av gamp til SW20'n :)

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:20 feb 2013 02:50
av 3rlend
inzane2012 skrev:nja, jeg sjekket mye rundt etter BEAMS når jeg hadde mr2'en, og var ikke ofte jeg såg sider her i europa som hadde denne motoren inne. Di gangene jeg såg en, så låg di på mellom 15-20k for komplett pakke med gir og ECU. Mens den "vanlige" 3S'n låg på rundt 7k... Men herregud så rått det er med BEAMS, grom lyd og greit med HK orginalt :) Personlig ville jeg nok gått for en BEAMS istedet for en turbo vist det er snakk om å bytte motor, først og fremst fordi du ikke har noen svær turbo som avslører ombygd motor ved en kontroll, og fordi det en kanon god motor med nok av gamp til SW20'n :)

zzzzzz...... blir aldri nok gamp :roll:
anyways, ville gått for beams jeg også. særdeles bedre utgangpungt til turbo bygging :D

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:20 feb 2013 17:34
av inzane2012
haha, for noen så blir det kanskje ikke det :)

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:20 feb 2013 19:59
av GhostRider88
Audun F skrev:Planlegger å bruke det som kosebil og ikke grisebil. Bilen var gøy å kjøre før han tokk kvelden, så da vil jeg anta at den er ganske gøy når den blir ferdig også - selv om det er standard NA i bilen.

Skal man ha mer gamp - så får man finne en bil til :D
Stå i mot stømmen og sett inn original motoren og ha det som en kosebil ;) ville ha gjort dette selv og heller kjøpt noe råere og mer grisete utenom 8)

Lyden er også en viktig faktor, ikke bare power :)

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:21 feb 2013 06:39
av Audun F
Jeg har ingen planer om å bytte motor nå, det er ikke forsvarlig økonomisk sett :|

Fikk satt inn rattstammen og litt mer av dæsjen her om dagen, begynner å ligne noe nå :D

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:21 feb 2013 18:35
av GhostRider88
Audun F skrev:Jeg har ingen planer om å bytte motor nå, det er ikke forsvarlig økonomisk sett :|

Fikk satt inn rattstammen og litt mer av dæsjen her om dagen, begynner å ligne noe nå :D
Sounds good :) Gleder meg til å se utviklingen :D

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:21 feb 2013 23:32
av 3rlend
GhostRider88 skrev:
Audun F skrev:Planlegger å bruke det som kosebil og ikke grisebil. Bilen var gøy å kjøre før han tokk kvelden, så da vil jeg anta at den er ganske gøy når den blir ferdig også - selv om det er standard NA i bilen.

Skal man ha mer gamp - så får man finne en bil til :D
Stå i mot stømmen og sett inn original motoren og ha det som en kosebil ;) ville ha gjort dette selv og heller kjøpt noe råere og mer grisete utenom 8)

Lyden er også en viktig faktor, ikke bare power :)
Så du sier gti lyden er tøffere en en illsint 4'er med MASSE turbo sus, screamer pipe og helt til slutt sier wototototo?

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:22 feb 2013 02:15
av GhostRider88
3rlend skrev:
GhostRider88 skrev:
Audun F skrev:Planlegger å bruke det som kosebil og ikke grisebil. Bilen var gøy å kjøre før han tokk kvelden, så da vil jeg anta at den er ganske gøy når den blir ferdig også - selv om det er standard NA i bilen.

Skal man ha mer gamp - så får man finne en bil til :D
Stå i mot stømmen og sett inn original motoren og ha det som en kosebil ;) ville ha gjort dette selv og heller kjøpt noe råere og mer grisete utenom 8)

Lyden er også en viktig faktor, ikke bare power :)
Så du sier gti lyden er tøffere en en illsint 4'er med MASSE turbo sus, screamer pipe og helt til slutt sier wototototo?
nei er ikke det jeg sier ;) liker den lyden også jeg, men turbolyd er, etter mitt øre, ikke særegen i seg selv.

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:22 feb 2013 03:10
av 3rlend
Da vrir vi på spm.
Så om du kunne velge mellom gti på 156hk eller turbo på 245. Hva hadde du valgt?

Sorry for offtopic audun:)
Jeg savner en bilde update :D

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:22 feb 2013 14:27
av David
Turbolyd er en stygg lyd. Det er sugemotor som gjelder.
Men 5sfe har meget stygg lyd. 3sge har større potensiale pga mer turtall, men stygg originalt.
Beams låter bedre. Og er det beste valget i mr2. Ikke bare pga lyden. Men fordi den har størst fun factor.
Effekt er uvesentlig sålenge det er "nok"
hvis du mener jeg tar feil må du gjerne stille med så mange hk du vil i din sw20 på rudskogen så kan vi se hvor mange sekunder det utgjør pr runde.

Jeg anslår at du klarer å kjøre 1% fortere med 400hk istedet for mine 200.

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:22 feb 2013 15:41
av GhostRider88
3rlend skrev:Da vrir vi på spm.
Så om du kunne velge mellom gti på 156hk eller turbo på 245. Hva hadde du valgt?

Sorry for offtopic audun:)
Jeg savner en bilde update :D
Skal ikke ta over tråden til Audun her nå med enda mer gti vs. turbo ;) Noen liker sugemoter, andre liker turbo. Lar være med det ;)

Savner også litt mer bilder ;) diggbart prosjekt dette :)
David skrev:Turbolyd er en stygg lyd. Det er sugemotor som gjelder.
Men 5sfe har meget stygg lyd. 3sge har større potensiale pga mer turtall, men stygg originalt.
Beams låter bedre. Og er det beste valget i mr2. Ikke bare pga lyden. Men fordi den har størst fun factor.
Effekt er uvesentlig sålenge det er "nok"
hvis du mener jeg tar feil må du gjerne stille med så mange hk du vil i din sw20 på rudskogen så kan vi se hvor mange sekunder det utgjør pr runde.

Jeg anslår at du klarer å kjøre 1% fortere med 400hk istedet for mine 200.
+1

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:22 feb 2013 15:57
av lasse
Sorry men må bare henge meg på her, er stor fan av turbomotorer, men spesielt fet lyd i dem er det ikke i dem, gi meg heller en illsint sugemotor med grove kammer, høy komp og masse masse turtall!
Når jeg var i Italia for ett par år siden og kjørte en gallardo superleggera da skjønte jeg hva virkelig fet lyd var. 5,2 liters v10 som pusta deg i ryggen, med ujevn tomgang og syke, syke hyl på Max turtall.

Men anyways, en firesylindret motor blir dessverre veldig sjelden spennende lydmessig spør du meg :?