TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #345441  av ke25-toyoglide

inzane2012 skrev:
ke25-toyoglide skrev:men videobildene viser at hvalfangstskuta prøver å komme seg unna, mens den svarte båten gir gass og havner helt innunder baugen på båten
DEN må du dra lenger ut på landet med... ser ganske klart og tydelig at Ady Gil står helt i ro mens hvalbåten gir gass og svinger rett mot dem, det er INGEN uhell at hvalbåten traff ady gil, uansett hvem som måtte hvere idioten så prøver hvertfall ikke folka ombord på sea shepard eller ady gil å ta livet av fiskerene, men her ser det faktisk ut som japanerane går inn for å ta livet av aksjonistene...
kanskje ikke alle her som bryr seg så forferdelig mye om en hvalart eller 2 til blir utryddet, og skal ikke si at jeg er den største forkjemperen for å stoppe hvalfangst, MEN jeg mener at japanerene burde holde seg for god til å utgi seg for å vere forsknings skip som skal "forske" på hvalen, og dermed kan sette sine egne kvoter og fiske i verna havområder...
Er heller ikke sikkert det er snakk om 400 individ av samme arten vel? sikkert flere hval arter som plasker rundt der nede...
Tror ikke du hadde syns det hadde vert så kult vist du var ute med favoritt bilen din, så kommer onkelblå utkledd som statistisk sentralbyrå og later som di holder på med noe statisikk tull, mens di egentlig bare er ute etter å ta deg for å kjøre med for breie felger...
same shit ;)
Det er ikkje eg som må dra lenger ut på landet med den, det er Avdelingsdirektør Knut Kristiansen i Sjøfartsdirektoratet som kommer med den påstanden. i artikkelen.
De seiler med falske flagg, og med et falgg som ligner på sjørøverflagg. De har tidligere bordet skip, og kasta bomber ombord slik at det er såpeglatt og livsfarlig å ferdes ombord.
Når det gjelder hvem som har skylden så er det så enkelt at de har ingenting i nærheten av hvalskuta å gjøre, men de gjør det med vilje, for å hive stinkbomber, og tau slik at hvalskuta skal få det i propellen, dette er risikosport, og når det går gale så er det deres skyld.
dessuten kjører de en båt som har tre ganger så stor toppfart, minst 10 ganger så kjapp aks, minst 10 ganger så kjapp til å stoppe, og minst 10 ganger så gode styreegenskaper.
Og forskningskvoter er det samme som Norge bruker, så før me hiver stein på japanerne, så må me ta tak i problematikken her hima.
Viss statistisk sentr... kommer for å ta meg pga for breie felger, så har eg gjort noe ulovlig, så då må eg ta konsekvensene av det.
Heile saken er egentlig at fiskerne gjør et ærlig arbeid, og paul Watson er en kriminell som er straffedømt i Norge. Viss han i utgangspunktet hadde aksjonert mot myndighetene, og kunne dokumemtere det, så hadde de hatt min støtte, men piratvirksomhet,,,,,heng de, hiv de i fengsel. Helst før de dreper noen.
 #345503  av inzane2012

så om du hadde kjørt en full lasta semi trailer og det står en kuk i vegenkaten ett lite stykke forran deg og som har irritert vettet av deg med galmannskjøring, gir det deg rett til å gi gass og kjøre ned bilen hannes??
nope, gjør ikkje det skjønner du...

og når dem prøver å få tauet inn i propellen er det for å stoppe skuta, ingen som hadde komt til å dødd av det...
 #345537  av ke25-toyoglide

inzane2012 skrev:så om du hadde kjørt en full lasta semi trailer og det står en kuk i vegenkaten ett lite stykke forran deg og som har irritert vettet av deg med galmannskjøring, gir det deg rett til å gi gass og kjøre ned bilen hannes??

og når dem prøver å få tauet inn i propellen er det for å stoppe skuta, ingen som hadde komt til å dødd av det...
Å få tau i propellen kan i verste fall føre til havari, slik at de driver hjelpeløs, det kan være farlig ja.
nei, men viss han kjører foran lastebilen min når eg ligger i 80 og bråstopper.så har eg ingen mulighet til å stoppe. Og han er ikkje forbanna for at eg grisekjører, men for at eg holder fartsgrensen. Og i og med at de også border skuter for å drive herverk så er det ikkje se kjekkt å stoppe skute for at de ligger foran. Viss de ville vekk så hadde de komt seg vekk.
Det som skaper farlige situasjoner er å gå rett foran ei skute på den måten som de gjør, det er farlig for, terroristene, fiskemannskapet og redningsmanskapet som må rykke ut etterpå.
Og så hiver de bomber ombord, slik at dekket blir såpeglatt, det er vel heller ikkje farlig?
De har ingenting i nærheten av hvalskuta å gjøre, viss de skal plage noen så får de plage de som gir de lov å fiske.
 #345538  av bose

inzane2012 skrev:så om du hadde kjørt en full lasta semi trailer og det står en kuk i vegenkaten ett lite stykke forran deg og som har irritert vettet av deg med galmannskjøring, gir det deg rett til å gi gass og kjøre ned bilen hannes??

Må si jeg står med et bein på hver side av saken... Rent juridisk sett så er det nokk ingen tvil om hvem som hadde skyld i den kollisjonen.Jeg også enig i at utrydningstrua dyrarter skal få være i fred! Men det er nå temmelig tydelig at demonstrantene er ute etter å leke cowboy. Har de juridisk rett til å driver herverk på hvalfangst båten? Jeg må si at det er temmelig latterlig at dem bare løper hjem med halen mellom beina og gråter til mor, når oppdraget ikke helt gikk som planlagt. Og de fysiske lovene er konstante, uansett hva som måtte stå på alle slags juridiske papir. Ja når mann praktisk talt parkerer foraen en båt som er x-antall ganger større enn seg selv, for å prøve å hive tau i propellen,så burde mann kanskje tenke seg til at "fienden" kanskje svarer tilbake med samme mynt?
Altså, tenk deg at du blir forsøkt banka opp på byen, vil du bare stå der og motta juling, og henvise i norges lover og prøve å vise til hvem som har juridisk rett? eller vil du prøve å forsvare deg....?
 #345540  av inzane2012

dem stod ikke rett forran hvalbåten da, ser jo tydelig på filmen at hvalbåten svinger rett mot adt gil, og ikke til andre siden noe som den hadde god annledning til å gjøre, og du kan se tydelig at hvalbåten øker farten bedraktelig mens den sikter seg inn på ady gil
 #345541  av bose

inzane2012 skrev:dem stod ikke rett forran hvalbåten da, ser jo tydelig på filmen at hvalbåten svinger rett mot adt gil, og ikke til andre siden noe som den hadde god annledning til å gjøre, og du kan se tydelig at hvalbåten øker farten bedraktelig mens den sikter seg inn på ady gil
og hva gjorde Ady gil for å forhindre ulykken? bare stå og glo? såvidt meg bekjent, så er det en veldig kjapp og manuvreringsdyktig båt som lett kunne kommet seg vekk fra kollisjonen...

"Sea Shepherd eide ikke «Ady Gil», men hadde fått låne den 78 fot store trimaranen av newzealenderen Pete Bethune.
Paul Watson lovet i den sammenheng at båten ikke skulle benyttes i direkte konfrontasjoner, men utstyrte den likevel med utvendige høyttalere på 9.000 watt til bruk som støysender."

Ja dem var tøffe i trynet med både båt og penger dem ikke hadde,og nå får dem svi
 #345544  av ke25-toyoglide

Og en annen ting er at p.watson har reklame på skutesiden med ca 10 båter som den har senket (noe som er tull, noen av de er senket, men de fleste er bare ødelagt for kort tid)
Når du seiler med sjørøverflagg og falske norske flagg og reklamerer på skutesida med hvalbåter du har senka, så hadde ikkje eg som kaptein stoppet opp for å gi de muligheten til å borde, nei 10 til 1 vil eg si stillingen er nå :D
Heldigvis gikk det ikkje liv, men om det hadde fore en terrorist eller to så hadde eg sovt like godt om natten.
Og å snakke om en hvalskute som øker farten betraktelig på de få sekundene før kollisjonen.....fra 14til 15 då eller :?: selv det bruker den sikkert 0.5 minutt på.
Og å styre klar på de sekundene når du ikkje ser hvor adi gil er, for den ligger skjult bak baugen, kanskje var det det de prøvde på, men ikkje klarte.
eller kanskje de var så tøffe at de rente de rett ned, flott isåfall.
Håper de finner ut av det ihvertfall, men viss de tiltaler PW, så stikker han bare av som han har gjort tidligere. tøff kar.
http://www.vgtv.no/?id=27841&category=1 På denne videoen så ser en klart at terroristene gir gass rett før samenstøtet.
På en annen video så ser dere PW gå rett på en hvalskute med vilje, det er sikkert ikkje farlig det heller.
Stopp den mannen før han dreper sine egne eller andre.
 #345664  av Supramk3turbo

Scotty skrev:Noen som vet om en 7M-GTE og R154 går baki en 04' Land Rover Discovery uten problemer??
Person eller varebil?? Er det en varebil går der nok ganske fint... Men henger kassa på motor er jeg litt skeptisk, da blir den ganske lang.
 #345668  av Supramk3turbo

Scotty skrev:Er varebil.. motoren er på pall, girkassa er separat. Skal måle senere.. satser på at det går fint.
Ja, gjør nok det.
 #345846  av Mr_Storbrua

Han har kontroll på sykkelen sin kan man si...
 #345847  av Mr_Storbrua

Her er en som kan sykkel med motor au :lol:
  • 1
  • 521
  • 522
  • 523
  • 524
  • 525
  • 1172